Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Men det är väl så att MGM har inte valt advokat utan har tilldelats denna.
Sen kan det ju vara så att advokaten har upplyst MGM om rätten att överklaga och då har han gjort det. Sannolikt också med vetskapen att även de andra överklagat.
Jag kan bara instämma att de tär ju ytterst beklagligt att börja snacka om att tjalla när det handlar om familj. Kanske det var advokatens påhitt om vad som är möjligt i en trängd situation.
Tja en domstol skall vara opartisk och jag har svårt att tro att det inte kommer vara fallet. Sannolikt är det inte samma personer som komma döma honom till livstid som de som omhäktade.
Det är bara de brottslingar som varit åtalade flera gånger som vet vilka advokater som är duktiga. Det skvallras i de kretsarna när de ska sitta av tid.
Det är högst osannolikt att Litauern känner till olika instanser inom svenskt rättsväsende och hur besvär av beslut går till, om överklagan av dom till hovrätten eller vad som krävs för prövningstillstånd till HD. Det är inga klienter som har möjlighet att tillgodogöra sig den informationen när de är häktade för mord.
Visst ska domstolen vara opartiska, men jag måste le när jag ser dessa utspel i media. Men egentligen spelar det ingen roll hur duktig denna advokat skulle vara. Hon kan inget göra om det finns bevis som binder Litauern till mordet på Lisa. Det är ett brott som ger livstid, oavsett om hon är flitig som ett bi, eller ej.