Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 23:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Och du har nån form av hänvisning så vi andra kan ta del av uppgiften?

Exakta repliken känner jag inte till men den rapporteras ha varit åt det hållet. Lisa avvek först av de tre, det står mer eller mindre klart.
Således var hon "ensam" ca 10-15 minuter innan hon skickade sms:et.
2015-07-08, 23:50
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Bära en medvetslös brukar inte vara några problem. Bära en död går inte utan hjälp.

Tamejfan det dummaste jag har hört! Har du problem att bära en kropp på 45-50 kg så är du antingen inte vuxen eller lider av en muskelsjukdom.

Det är väldigt lätt att bära en död kropp på 45 kg. Du vet inte vad su snackar om.
2015-07-08, 23:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Jag kan upplysa dig om att jag har burit döda personer på ryggen flera gånger på just det viset jag skrev om i det jobb jag hade när jag var runt 25 år . Om du är lite smart så kan du gissa dig till vad jag har gjort.. Annars så får du väl vara ovetandes ett tag till .

Citat:
Nu blev jag nyfiken. Vad finns det för jobb där man bär omkring lik på ryggen?

boidis12, vi är ju nyfikna. Vad är det för jobb du har haft?
Senast redigerad av Draifos 2015-07-08 kl. 23:53.
2015-07-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Litauern var ju inte dummare än att han kunde sköta sitt arbete enligt uppgift, psykopater kan lura sin omgivning tom. sina närmaste.
Kanske det inte krävdes mensa IQ dock för att snickra, gräva och dona med diverse för Litauerns arbetsuppgifter dock.
Men att kalla litauern för en nolla är kanske att ta i, snarare en ulv i fårakläder.

MGM är en mycket kompetent byggarbetare, många eller alla litade på honom till 100%.
"de gav honom nycklar och bara sa till honom(dom) att ta hand om det, lös uppgiften, och det gjorde de" Ingen säger att något tydde på något skumt. Tror själv att om han hade haft psykostiska drag så hade det märkts tydligt i en liten ort som Blomberg där ALLA vet ALLT om ALLA. Kommer från landet själv och har erfarenheter av det
2015-07-08, 23:53
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nu blev jag nyfiken. Vad finns det för jobb där man bär omkring lik på ryggen?

Tänk lite istället för att bevisa att du inte tänker . Vad tror du man har för jobb där det kan uppkomma en situation där folk runt omkring en dör och måste bli burna därifrån . Inte jobbar man som brevbärare i alla fall . En ledtråd kan jag väl vara generös nog att ge dig . M82A1 finns det en typ som heter som används i detta yrke . Var jag har jobbat däremot är tyvärr hemligt .
2015-07-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Litauern var ju inte dummare än att han kunde sköta sitt arbete enligt uppgift, psykopater kan lura sin omgivning tom. sina närmaste.
Kanske det inte krävdes mensa IQ dock för att snickra, gräva och dona med diverse för Litauerns arbetsuppgifter dock.
Men att kalla litauern för en nolla är kanske att ta i, snarare en ulv i fårakläder.

Om det nu är rätt man. Tänkte på Hagamannen och Anders Eklund de är väl knappast några genier...
2015-07-08, 23:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Tror du att han har ätit upp bevisningen så håll dig till den teorin .... Alla har ju rätt till sin tolkning och sina gissningar .

Nå, min tanke var att MGM är superintelligent (likt Hannibal Lecter) snarare än en klantig idiot.
Det lär visa sig.
2015-07-08, 23:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
En sak som inte diskuterats här vad jag vet i alla fall, är kommentaren en av kollegorna till Lisa säger i intervjuer.

Lisa har i samband med stängning sagt något i stil med: -Ni behöver inte min hjälp mer så då går jag.

Det skulle betyda att Lisa var tidigare ute till mopeden än kollegorna var till sin bil. I så fall än mer förbryllande med tiden för SMS-utskicket.

För övrigt tragiskt att inte kunna ha ett fastställt dödsdatum på sin dotters begravning.

http://i.imgur.com/tA3svtn.jpg

Samtidigt som det finns ett uttalande om att de stått där utanför caféets framsida för att gå vänster till bilen och sett Lisa gå åt höger med hjälmen på armen....

Jag har också tänkt på det här, och reagerat likadant som du nu gör.
2015-07-08, 23:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nå, min tanke var att MGM är superintelligent (likt Hannibal Lecter) snarare än en klantig idiot.
Det lär visa sig.

No hard feelings ... Alla har ju rätt att tro och tycka som man vill eller hur
2015-07-09, 00:00
Medlem
wizardinrobes avatar
Skall man verkligen hålla på med det här struntet om bonden, litauern och allt annat helt til den förundersökningen läggs ned?

Det blir inget åtal, ingen FUP kommer då att finnas, och biträdande chefsåklagaren får aldrig bliva chefsåklagare, någonsin.

Det är yppandeförbud i saken, varför ingen har meddelarskydd (märkligt att en administrativ åtgärd smäller högre än en grundlag).

Ännu märkligare är det att ingen svensk tidning har intervjuat yngre brodern "6 § Röjer någon utan giltigt skäl vad enligt rättens eller undersökningsledarens förordnande inte får uppenbaras, döms han till böter. Lag (1991:241).", alltså dagsböter är det han riskerar, betalar tidningen dessa, samt en bonussumma, så fär vi reda på åklagarens saga.

Jag får åka till Litauen själv, intervjua honom, sälja intervjun till GP, behålla 20% sjäalv, och skicka resten till yngre brodern.

Oavsett, det är inte så mycket mer att säga före den 28.juli.
2015-07-09, 00:03
Medlem
Citat:
Tänk lite istället för att bevisa att du inte tänker . Vad tror du man har för jobb där det kan uppkomma en situation där folk runt omkring en dör och måste bli burna därifrån . Inte jobbar man som brevbärare i alla fall . En ledtråd kan jag väl vara generös nog att ge dig . M82A1 finns det en typ som heter som används i detta yrke . Var jag har jobbat däremot är tyvärr hemligt .

Begravningsentrepenör i oländig terräng.
2015-07-09, 00:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Begravningsentrepenör i oländig terräng.

Sluta lalla nu. Militär befattning i utlandstjänst är en enklare gissning. Dessutom väger medvetslösa precis lika mycket som döda och jag tror inte de är varken enklare eller svårare att bära. Eller för den delen släpa.

Inte för att någon ens vet om flickan öht burits över vägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in