2015-07-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Kanhända finns inga villospår i denna historia. Det går nog att rada upp en gäng med orsaker till att handsken hamnade där. Den verkliga orsaken är nog inte ett rationellt mästerverk. Kanske till och med en besvikelse....

För utomstående kan det verka som villospår. Om nu någon eller några hade tänkt sig lite rajtan med en snygg flicka. Detta urartar och helt plötsligt stå där med död person. Det hade nog fått vem som helst, som inte är yrkesmördare, att agera panikartat. För den eller dessa är det inga villospår utan resultat av mer mer eller mindre hjärnsläpp.
2015-07-03, 00:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Undrar om hjälmen är hittad förresten? Det bör den nog vara annars så hade nog snuten efterlyst den.
2015-07-03, 00:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nu har jag koll på var den ligger!

Och där är AJ:s sondotter och sonson skrivna, samt AJ:s sons företag registrerat, enligt detta inlägg:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
De är inte skrivna där. Jag har kollat med folkbokföringen.
2015-07-03, 00:44
Medlem
Synd att det inte är någon från trakten med här i tråden som kan bekräfta ifall det går att ta sig från caféet eller (ladan) via någon genväg bort till den eventuella boden osedd utan att passera några bostäder. Kan det även vara så att de ställen där det hittats fynd kan ligga i linje med denna eventuella transport sträcka? Hur ligger den andra platsen slaktrummet i förhållande till boden? Hade varit lättare att göra en bedömning utifrån egna ögon på plats...
2015-07-03, 00:45
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, allt en GM gör kan skyllas på panik, t.o.m. att köra en omväg till FP. Men detta är en blandning av rationellt tänkande och irrationellt på ett sätt som jag inte förstår.

Däremot har jag sett en annan sak. Hansochgretaspåret följer en sträcka mot Håkan Jonsgården, tills det helt plötsligt avviker mot brödernas bostad. Var GM på väg dit, månne, och fick en idé på vägen?

Det är verkligen det närmaste man kommer fågelvägen. Och följer man den så hamnar man alltså hos AJ:s sonson och sondotter? Är det du tänker?
2015-07-03, 00:46
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Synd att det inte är någon från trakten med här i tråden som kan bekräfta ifall det går att ta sig från caféet eller (ladan) via någon genväg bort till den eventuella boden osedd utan att passera några bostäder. Kan det även vara så att de ställen där det hittats fynd kan ligga i linje med denna eventuella transport sträcka? Hur ligger den andra platsen slaktrummet i förhållande till boden? Hade varit lättare att göra en bedömning utifrån egna ögon på plats...
http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg
2015-07-03, 00:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
"Slaktrummet" är en självständig låg byggnad som byggts på den yttersta vänstra sidan (om du står med ryggen till cafeet och tittar på ladan) av ladan som ligger mitt emot cafeet, samma lada som handsken hittades i.
Och "slaktrummet" blev tydligen väldigt intressant för polisen några dagar efter Lisa's kropp hittades på Martorp, och var fortfarande avspärrad för några dagar sedan, vet inte om den fortfarande är det?
OK, intressant. Slaktrum, i en lada? är det lagligt? Det kanske är en historisk kvarlevande benämning, såsom MGMs hus tydligen kallats mejeriet och det så kallade bränneriet är väl inte använt som sådant nuförtiden heller? Massmedialt är det dock genialt med ett slaktrum nära mordplatsen!
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De är inte skrivna där. Jag har kollat med folkbokföringen.

Ah, trist! Då kan du bortse från mitt senaste inlägg.

Det hade varit intressant med en sådan geografisk koppling till dessa personer.

Nån idé om vem som bor där nu?
Medlem
ReedMes avatar
Nån som vet om Håkan Jonsgården var bebodd när Lisa försvann? Eller om det bor nån där nu?
2015-07-03, 00:48
Medlem
"– Det var ingen naturlig död, det kan man säga. De är på sannolika skäl misstänkt för mord. Men i övrigt kommenterar jag inte utredningen."

I teorier om trafikolycka borde det isf finnas med att uppsåt var att döda, eller har jag fel? "De är på sannolika skäl misstänkta för mord"..
2015-07-03, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av April62
För utomstående kan det verka som villospår. Om nu någon eller några hade tänkt sig lite rajtan med en snygg flicka. Detta urartar och helt plötsligt stå där med död person. Det hade nog fått vem som helst, som inte är yrkesmördare, att agera panikartat. För den eller dessa är det inga villospår utan resultat av mer mer eller mindre hjärnsläpp.
Ja men det är en inbillsk handling av den ene brodern om han med en förslagenhet försöker involvera sin arbetsgivare i fyndet. Han kan ju försöka att lägga över handsken på AJ och på så sättt avleda uppmärksamheten från sig själv. (funkade dåligt!) Men säger ju lite om den djupgående förslagenheten som fanns i hans sinne. (Kan man misstänka att man inte har rent mjöl i påsen då?)
2015-07-03, 00:51
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Obduktionen är nog klar, men inte obduktionsrapporten.

Exakt så. LH.s begravning sker den 7 juli, vilket innebär att själva obduktionsförfarandet måste ha varit slutfört för länge sen. Nu väntar alltså rapporten med svar på alla prover och där det viktigaste svaret är vad som egentligen orsakade hennes död. I nuläget vet ingen det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in