Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-21, 21:42
Medlem
Man får ju verkligen hoppas att det faktiskt är dessa bröder som är skyldiga. Dels för flickans anhöriga, att få ett avslut, men även för de själva. Tänk att sitta oskyldigt häktad i ett sådant här uppmärksammat fall.

Om de nu är oskyldiga, kan de förvänta sig ett stort skadestånd då från staten?
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vet inte men hittade Lena på hitta.se skriven i Axvall.

http://www.hitta.se/lena+svedung/axvall/person/hhSlPZZsCw

Men SLUTA HÄNGA UT FOLK FÖR NU HELVETE!

Skulle du själv vilja figurera i en sån här tråd? Det finns en massa konstiga människor på Flashback som nu kan läsa vem hon är, var hon bor etc. Ägarinnan har inte begått något brott, hon har råkat ut för att en av hennes anställda blev dödad när hon var på väg hem från jobbet. En fruktansvärd tragedi, dessutom är hon tydligen bekant med offrets mamma.

Och för vad gör du detta? Ja bara dina egna långsökta, stolliga "teorier" om in-te-re-sa-nta "samband": Dvs att två personer bor i samma bostadsområde eller ort! Nu har du hittat nån jävla bil som brann eller vad det var 3 mil från brottsplatsen och får genast för dig att det kan ha ett samband. Och så bor ägaren där och så hittar du nån annan person (En av dom är f.ö. uttryckligen avförd av polisen som uppenbarligen kände sig manad att göra det pga att många suttit här och spekulerat om honom).

Och varje gång du hittar dina "samband" så hänger du ut helt (till 99,999999%) irrelevanta och oskyldiga personer med namn och adress! Visserligen maskat, men alla som vill kan ju räkna ut vad de ska stoppa in för bokstäver och så kan de sitta och surfa på deras facebookprofiler mm.

Lägg ner det här nu! Eller sluta åtminstone hänga ut folk som du inte har något enda skäl att tro att de skulle vara inblandade. Det hjälper inte att du skriver disclaimers om att du inte tror att de är det - skadan är redan skedd när du skriver om dom här!
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Är dom lika varann? Ägarinnans dotter och Lisa. Lika gamla?
Kanske planerat överfall och GM förväxlade dom...
Inte olika i alla fall. 22 år. Långt ljust hår, moppe, båda från Skövde.
Men jag antar att dottern bodde hos mamman under arbetsperioderna så det var därför hon åkte moppe?
Hon är skriven i en lägenhet i Skövde ihop med en 21-årig kille.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Okej! Men hittades inte BO senare än runt 19 tiden? jag fick för mig att det var närmare 22? kan ha fel, men gärna en källa på tiden.

19 var för mgm, jag skrev fel tror jag, kort efter hittas LH (20-21?) Jag kan inte tiderna.
Är ju helt ljust på bilderna där de tas in.

Och om man läser artikeln jag länkade innan så stack inte poliserna direkt till boden efter fyndet, utan de tog sig till MGM's bostad. Sen bort till var MP-fyndet gjordes, fyndet som ledde till att LH hittades.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Det finns nåt typ av hus ute på ängen bakom kaféet varifrån man kanske skulle kunna se mopeden, men vet inte vad det är för sorts hus och om nån ens bor där.

De som bodde där var bortresta den 7 juni. Har stått i någon blaska, minns ej vilken. Kanske gärningsmannen visste?
2015-06-21, 21:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Precis det jag kan tänka mig. GM märker att det är fel tjej, panik,..
Och på vilket sätt skulle "rätt tjej" ändrat händelseförloppet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Jag la även upp bild på Mercedesen ifall den försvinner

se länk

http://forumbilder.com/image/rAv

Finns det inte såna där sidor på nätet där man kan kolla upp stulna bilar? Kan ju ge en hint om var den kommer ifrån. Inte för att det säger så mycket egentligen.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Vet faktiskt inget mer. Personen jag pratade med känner någon annan på gården, vem vet jag dock inte. Så det kanske inte är någon info som en "vanlig" MPS känner till.

Skåpet kan ju iofs lika gärna stått på utsidan men polisen fick väl bryta sig in någonstans, och det talar väl för att skåpet/foderautomat/whatever var inne i en byggnad.

Bra jobbat, du kommer med intressant information fast du inte vet om det. Då finns det alltså något som antyder att fler än gårdsförmannen jobbar på gården, vem kan det vara tro?
2015-06-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra jobbat, du kommer med intressant information fast du inte vet om det. Då finns det alltså något som antyder att fler än gårdsförmannen jobbar på gården, vem kan det vara tro?

Det är väl klart att det jobbar fler på gården? Är ju ingen liten gård direkt.
2015-06-21, 21:44
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag kan inte påminna mej att utredare eller polis yttrat sej om var L Hs kropp hittades. Det har väl bara gissats av jornalister ? Man har varit ytterst försiktiga med upplysningar öht från utredarnas sida och både de och polis har vägrat svara på såna frågor som handlar om var det ena eller det andra fanns och vad de gjort och sett
Senast redigerad av Stina-Lina 2015-06-21 kl. 21:47.
2015-06-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och tråkigt nog verkar Lisa tagits av daga på ett litet ställe...

Uppenbarligen inte pga färdväg.
2015-06-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag kan inte påminna mej att utredare eller polis yttrat sej om var L Hs kropp hittades. Det har väl bara gissats av jornalister ? Man har varit ytterst försiktiga med upplysningar öht

Nope, polisen har inte sagt någonting om fyndplatsen.
Jag litar faktiskt på vad media skrivit om att det var ladan till höger där Lisa hittades. Verkar troligt på något vis. Men vi kommer inte få veta var förrän ett åtal görs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in