Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Om vi rent hypotetiskt utgår ifrån att det är en av, eller båda, bröderna som är GM så uppstår därvid en del oklarheter och motsägelse.
En person som begått ett brutalt förstagångsmord kan knappast uppvisa den kyla och totalnekande utan att bryta ihop som vad dessa två uppvisar.
Däremot är det en helt annan sak om personen har gjort det förut och tagit sig förbi denna psykiska spärren.
Därför bör man titta på de områden bröderna levt och verkat i tidigare och se om där finns ouppklarade fall. Gärna samarbeta med litauisk polis för att få den kompletta bilden.
I annat fall tror jag att det pekar mot en annan GM. En som skött sig flera år och verkar ha i övrigt ordnat liv börjar inte plötsligt med skita där man äter-mord utan konsekvenstänkande.
Det stämmer inte.
Naturligtvis har jag inte alla fakta men tycker utifrån det man vet så verkar allt så motsägelsefullt.
Du vet väl inget om hur LH blivit bragd om livet, om det var på ett brutalt sätt?
Hon kan ha blivit strypt för att tystas.
Återigen, se fallet Yohannes, han dödade EK på ett bevisligen
mycket brutalt sätt för att tysta henne.
Det har inte framkommit att Yohannes har dödat förut så vitt jag vet, han nekade trots överväldigande bevisning hårdnackat.
Har lite svårt att köpa det snacket som vissa vill föra fram.