Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 23:39
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Alla hittade tillhörigheter, tror du inte att man säkrat spår på dom?
Det har väl inte kommunicerats utåt att de har säkrat spår vad jag vet.
Men man hoppas, det måste finnas någonstans.
2015-06-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var gödselbrunnarna vid ladan mittemot kaféet, 2,7 km från fyndplatsen. Med astronomiska mått, mycket nära.

Vilken karta orienterar du dig efter? Misstror dig inte alls men länka gärna kartan, tack.
Nu är jag då helt "vilse i spenaten".
2015-06-24, 23:42
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Frågan är hur den kom dit, bör vara någon med anknytning, vem skulle annars köra in på gården utan att bli upptäckt en söndag kväll, fullt ljus ute
Det är i alla fall någon som har god kännedom om gården.
Det där uthuset ligger helt utom insyn från kringliggande fastigheter.
Så den som gömde kroppen där visste vad han gjorde.
2015-06-24, 23:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken karta orienterar du dig efter? Misstror dig inte alls men länka gärna kartan, tack.
Nu är jag då helt "vilse i spenaten".
Behöver ingen karta. När media berättade om söket i gödselbrunnen fanns inte Martorp på medias karta. Det kom dit i samband med fyndet senare. Mittemot kaféet finns en lada, numera världsberömd på Flashback, där handsken hittades. Bakom den finns två gödselbrunnar, det var de som brandkåren letade igenom på medias bilder.
2015-06-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Ja, då var det nog på håret.
Konstigt va, att kroppen låg så nära där polisen sökte.
Om den nu inte har flyttats runt vill säga.
Men det är nog mest troligt att den har legat i uthuset från första början.

Ja. Jag har liten erfarenhet av sökhundar men vet att dessa användes under sökarbetet. Kan hundarna ha missat att det låg en kropp på martorp fast de passerade byggnaden utanför? Måste hundarna ha befunnit sig inne i fastigheten för att känna kadaverin?
2015-06-24, 23:46
Medlem
Citat:
Tycker ändå det vore knepigt om en okänd bil kör in där på gården, därför tror jag det måste vara någon som brukar åka där
2015-06-24, 23:46
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
I De senaste årens uppmärksammade mordfall har gm faktiskt flyttat på kroppen från mordplats till fyndplats t. Ex. Mordet på vachaareya i Boden, Askersund där Jonna mördade och styckade sin rival. Det finns många fler, men orkar inte kolla upp detta nu. Jag påstår att det är vanligt oavsett om det inte skett under år 2013 i Sverige.
Jag skrev at det fanns en handfull fall där detta hänt, medan du går ännu lägre och nämner 2........
2015-06-24, 23:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Japp, han såg att uthuset ligger helt utom insyn från kringliggande fastigheter. Det var det enda han behövde veta.
2015-06-24, 23:47
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Du tror att detta fall är en planerad gärning? I vilket syfte?
Planerad? Absolut! Syfte? Att döda henne, såklart!
2015-06-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Jag skrev at det fanns en handfull fall där detta hänt, medan du går ännu lägre och nämner 2........
Däremot vanligt att GM ÅTERVÄNDER till platsen , Linda chen fallet tex, hon hade nog inte hittades än om det inte vore för att nerverna svek
2015-06-24, 23:49
Medlem
Har kollat bilderna , men får det inte att stämma. Det finns väl bara en silo på Martorp och jämför man bilderna på de olika länkarna , så tycker jag att omgivningen kring silon ser olika ut på respektive bild.

http://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

http://media.shootitlive.com/FgiDPSsMV8YsKdDKxAfoxEGJTSF/1200.jpg?project_id=goteborgsposten/514
2015-06-24, 23:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Däremot vanligt att GM ÅTERVÄNDER till platsen , Linda chen fallet tex, hon hade nog inte hittades än om det inte vore för att nerverna svek
Bra exempel. Återvände GM till Vatchareeya? Återvände GM till Lovisa? Återvände GM till Marina? Återvände GM till Palme?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in