Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-23, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Indiciebevisning kan vara bra den med, för det första. För det andra bör rimligen polisen ha stämt av pappans berättelse med mobilmastning - om inte annat, så för att dubbelkolla tiderna. Om då pappans berättelse hade misstämt påtagligt med mastningsdata, hade han rimligen blivit föremål för en intensivare polisuppmärksamhet. Och om vi sedan tar i beaktande att Lisas mobil, vad jag förstår, på ett högst tankeväckande sätt har slutat ge ifrån sig signaler långt innan pappan enligt sin berättelse skulle ha varit framme vid Blomberg, så innebär nog faktiskt pappans berättelse, om den är avstämd mot mobilmastningsdata, att han faktiskt har alibi för den tid då brottet åtminstone började begås.
Vilket rimligen räcker.

Exakt. Givetvis kollas detta likaväl som allt annat. Sen som jag skriver OM man ska fortsätta älta fadern:
VAD är kopplingen till Martorp? Denn gård "råkar" man inte hitta som dumpningsplats...
2015-06-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och - varför skulle man behöva det.

Pappan kunde ju helt naturligt faktiskt ha frågat efter dottern i det läget.

Skulle han alltså fråga detta allt medan han bar omkring på liket? För om han skulle åkt iväg med liket i bilen och placerade det i denna byggnad så måste han ju på något vis flyttat liket från bilen till byggnaden och då kan vem som helst dyka upp. Är du så här dum eller gör du dig till för att få dina 50000? Hur vanligt är det att en person som precis mördat någon åker och placerar liket i random byggnad? Är det inte vanligare att liket placeras i sjö, hav eller i skogen typ? Nej, dina teorier om pappan suger, minst sagt!
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Tror att motivet kan ha varit pengar. De kanske visste att nyckeln till cafét låg i anslutning. Jag har arbetat på ställen där man inte bankar varje dag. Då kan det stundtals finnas mycket pengar. En söndag finns ofta hela helkass och kanske man bankar på mån förmiddag. Har svårt att tro att man riskerar så mycket för lite sex. Snarare pengar.. sen kanske det inte gick som planerat.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Inte d han säger heller, bara att just HAN blev 110% säker. Vi andra kanske höjde på ögonbrynen, lr sket i d alls. Fritt val
Nej jag blev inte säker. Men vi får se vad som kommer fram mer på hans facebooksida.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
För att just nu är litauerna huvudmisstänka.

Det går inte att pejla en avstängd mobil som inte avger signal. Alltså - går det inte att synkronisera om pappans och Lisas mobil befunnit sig vid samma punkt.

För att kunna pejla en mobil som du stängt av så måste operatören fjärrstarta den, det kan inte ske på en mobil utan batteri. För fjärrladda kan man inte.

Dessutom - gjordes den åtgärden knappast innan hon ens var anmäld försvunnen, eller hur.

Det går att plocka ut en mobiltelefons plats med tidpunkt både i realtid och retroaktivt. I ett läge där en telefon stängs av/dör, kan man få ut den sista platsen/tidpunkten. Vilket är precis vad som gjorts i detta fall.
Alltså plats och tid. Både i realtid och i förrgår..

Nästa fråga då, får se om du kan svaret på det. Vad blir 1+1?
2015-06-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
https://m.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?v=info&nocollections=1&expand ed=relationship

Där är den äldre broderns Facebook. Klicka först in på -om honom. Kolla -SPORT , där ser du en bild på en katt klicka på den (sexgrupp). Sedan kollar du -GILLAR , klicka på en i taget även om du inte förstår vad det står (sexgrupper, modeller mm)
Jag hittar bara ett bröllopsfoto.
Men som sagt, sexgrupper och modeller vet jag rätt många snubbar som intresserar sig för. Och kvinnor också för den delen...
2015-06-23, 21:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. Givetvis kollas detta likaväl som allt annat. Sen som jag skriver OM man ska fortsätta älta fadern:
VAD är kopplingen till Martorp? Denn gård "råkar" man inte hitta som dumpningsplats...
Gården ligger precis jämte en landsväg .. det är väl en sådan gård som man faktiskt kan köra in och vända bilar på etc utan att någon höjer på ögonbrynen.
Det är ju inte så att den som varit där behövt leta sig fram på avsides skogsvägar .. utan en gård som man faktiskt passerar när man kör på vägen.
2015-06-23, 21:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
För att just nu är litauerna huvudmisstänka.

Det går inte att pejla en avstängd mobil som inte avger signal. Alltså - går det inte att synkronisera om pappans och Lisas mobil befunnit sig vid samma punkt.

För att kunna pejla en mobil som du stängt av så måste operatören fjärrstarta den, det kan inte ske på en mobil utan batteri. För fjärrladda kan man inte.

Dessutom - gjordes den åtgärden knappast innan hon ens var anmäld försvunnen, eller hur.

Precis här bevisar du hur lite du begriper!

Naturligtvis skulle det vara "misstänkt" om faderns mobiltelefon skulle vara avstängd en tid på kvällen,,,, Begriper du inte det?

Man vet ju var Lisa var innan telefonen "dog", man vet var fadern var när Lisas telefon "dog".
Det går att följa faderns telefonuppkoppling från bostad till Lisas moped osv.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur många arbetare finns det på säteriet? Hur många rör sig inom olika platser, och har tillgång till dessa? Snickare, djurskötare, maskinskötare, städare... Många, sannolikt.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hent-ar-baradoz
En fundering: första gången som MP fick delta i sökandet var onsdagen efter LH'sförsvinnande.
Jag åkte bil från Blomberg till Husaby under onsdag eftermiddag och noterade febril aktivitet av MP samt bilar som parkerades på lämpliga ställen längs hela vägen.
Strax innan jag var framme i Husaby passerade jag Martorp - utan att jag kunde ana att gården skulle få så stor betydelse framöver blev det ett minnesmärke för mig eftersom jag konstaterade att det fanns jättemånga bilar som parkerade där. Dvs det var MP's bilar och MP var och genomsökte omgivningen.
Sedan kom jag till Husaby och även där var parkeringen längs med vägen och vid kyrkan fullt med bilar och MP letade i trakten.
Det jag vill komma till: MP var redan vid Martorp första dagen (onsdag) de fick vara med i sökandet.
Hrm...
Jag hoppas du är seriös, för då kan det ju verkligen vara på det sätt som har sagts av vissa källor, att fynden har gjorts på redan genomsökta platser.
Och när detta skedde, visade sig alltså två litauiska bröder alldeles i närheten. Inte så konstigt att polisen ville höra dem...
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Tror att motivet kan ha varit pengar. De kanske visste att nyckeln till cafét låg i anslutning. Jag har arbetat på ställen där man inte bankar varje dag. Då kan det stundtals finnas mycket pengar. En söndag finns ofta hela helkass och kanske man bankar på mån förmiddag. Har svårt att tro att man riskerar så mycket för lite sex. Snarare pengar.. sen kanske det inte gick som planerat.
Fast det där har dragits tusen gånger i tråden. Ingen nyckel gömd...
2015-06-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nej jag blev inte säker. Men vi får se vad som kommer fram mer på hans facebooksida.
Skämtar ni eller? Tror ni det finns bevis på hans facebook? Brukar försöka undvika den här men ibland kan man inte låta bli att

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in