2015-06-23, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har du alltså hittat det Visessen beskriver på hans Facebook? Jag har kikat men hittar inget sådant.

Inte allt, men hitta katten som var sex-relaterat.
Sen så vet jag att Visessen inte skulle trolla om detta.
2015-06-23, 21:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, man vet inte varför telefonen slutade ge signal.
Det går att pejla en mobil i efterhand med plats och tidpunkt. Försök gärna motbevisa det.
Enligt uppgift vet man när(tidsangivelse) den slutade ge signal (sista kända plats är tidsstämplad). Om pappan är tilltänkt, är såklart hans mobila tidsangivelser också utplockade. Inte sant?
Därmed måste jag dig fråga igen. Varför är han inte anhållen tror du?

Därtill bör man nog inte bara utgå från att det enbart är åklagaren som bestämmer över läget.
För att just nu är litauerna huvudmisstänka.

Det går inte att pejla en avstängd mobil som inte avger signal. Alltså - går det inte att synkronisera om pappans och Lisas mobil befunnit sig vid samma punkt.

För att kunna pejla en mobil som du stängt av så måste operatören fjärrstarta den, det kan inte ske på en mobil utan batteri. För fjärrladda kan man inte.

Dessutom - gjordes den åtgärden knappast innan hon ens var anmäld försvunnen, eller hur.
2015-06-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Har du alltså hittat det Visessen beskriver på hans Facebook? Jag har kikat men hittar inget sådant.
Finns det en länk, please?
2015-06-23, 21:13
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Inte allt, men hitta katten som var sex-relaterat.
Sen så vet jag att Visessen inte skulle trolla om detta.
Kan det ha varit den katten de letade efter?
2015-06-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
En sexig katt. OK.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
En ungkarl, hundra mil hemifrån, visar intresse för sex och modeller. Häpnadsväckande! Han måste vara mördaren!
Hundra mil hemifrån med frun som sällskap...men ändå...
Medlem
Stämmer det där om ena broderns facebook så är det sannerligen något som talar emot honom. Om han sedan är med i en grupp med "serial killers" i namnet så gör det inte saken bättre. Känslan jag får är att han varit en tickande bomb.

Ännu en spekulation från en amatör:

Skulle denna människa fått syn på Lisa Holm helt ensam bakom kaféet så kunde han inte låta bli. Lustarna och dom sjuka fantasierna tog över, han kan med lätthet ha fått över Lisa till ladan genom att be om hjälp. Väl där våldtog han henne och mördade henne, strypning?

Han kan mycket väl ha varit ensam, den andre brodern kanske var ute och fiskade medans den andre utförde ett vidrigt dåd. Kanske hjälpte han till att sprida bevis och frakta kroppen, men även detta kan någon gjort ensam. Kan ju vara så att bara en av dom vet om allt.

För att klara av att hålla inne något sådant här så lär man vara psykopat som helt saknar empati för andra människor. Är det verkligen troligt att INGEN inte har brutit ihop och berättat? Att tre så sjuka människor befinner sig på samma plats och i samma familj kan inte vara vanligt.

Jag tror den ene brodern är ensamt skyldig, därför har dom andra inte erkänt, för dom vet inget. Gärningsmannen kan neka för att han inte bryr sig om något annat än sig själv.
2015-06-23, 21:15
Bannlyst
Citat:

Du menar pussy-katten? Måste varit den..
2015-06-23, 21:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hundra mil hemifrån med frun som sällskap...men ändå...
Jag tog fel på brorsa, men ändå, det är knappast ens ett indicium på mord.
2015-06-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVanligSnubbe
Stämmer det där om ena broderns facebook så är det sannerligen något som talar emot honom. Om han sedan är med i en grupp med "serial killers" i namnet så gör det inte saken bättre.
Länk, tack. Måste gå med i gruppen "serial killers".
2015-06-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Källa på det?

https://m.facebook.com/nerijus.bilevicius.7?v=info&nocollections=1&expand ed=relationship

Där är den äldre broderns Facebook. Klicka först in på -om honom. Kolla -SPORT , där ser du en bild på en katt klicka på den (sexgrupp). Sedan kollar du -GILLAR , klicka på en i taget även om du inte förstår vad det står (sexgrupper, modeller mm)
2015-06-23, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tog fel på brorsa, men ändå, det är knappast ens ett indicium på mord.

Inte d han säger heller, bara att just HAN blev 110% säker. Vi andra kanske höjde på ögonbrynen, lr sket i d alls. Fritt val

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in