Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Ganska mörkt just nu. I skogen är det i princip svart skulle jag kunna tänka mig. Klart skulle väl gått o köra till 23, max 2330 beroende på vart man är o letar.

Enligt Aftonhoran avslutas söket kl 23, inte 22.
2015-06-08, 22:50
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Ganska mörkt just nu. I skogen är det i princip svart skulle jag kunna tänka mig. Klart skulle väl gått o köra till 23, max 2330 beroende på vart man är o letar.
Men hallå, hört talas om nattgoogles?
2015-06-08, 22:51
Medlem
Brainmydamages avatar
Vilken skillnad på signalement från polisens håll när det gäller en försvunnen person jämnfört med när dom går ut med en lyst våldtäktsman etc. Nåja..

Får hoppas innerligt att flickan hittas. Tycker MP borde rycka in snarast.
Medlem
hennes instagram är ju privat, hur kan ni se bilderna?

Om hon inte nyligen har slagit på privat på något vis?
Medlem
Ostkupas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapezoid
Intressant information, har vi något namn på denna herre?

http://www.expressen.se/gt/gick-till-attack-mot-grannarna-med-kniv/ (obehaglig filmsnutt)

(FB) Man begärd häktad för fyra mordförsök/Skaraborg

Anders Johansson

Han dömdes till Rättspsykiatrisk vård.
2015-06-08, 22:52
Medlem
Från GT.se.

Vad är det polismannen håller i handen? Har svårt att tolka vad det är.

http://postimg.org/image/6e18pfryl/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Div 4, frågan är om någon har koll på om det verkligen är Ali o inte Izze som har tröja 11 idag?

Inte många rätt hos dig. Är du trög eller bara dum? Pojkar div 2 står det. Dessutom tröja nummer 10.
Som hans tränare har jag bra koll. Vill du veta hur länge vi köade på McDonalds efter? Vad han åt? Så byt fokus nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Alltså vad i helvete? Kan väl knappast vara mörkt där nu. Förvisso känner jag inte till den delen av riket så bra men det är la bara att köra hela natten? Solen lär ju ändå gå upp om ett par timmar.

Skymning här nu, så mörkt när som. Säger dock som tidigare talare - att detta kan förstöra hundarnas spår för morgondagen.
2015-06-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Jag vet inte om du trollar, men de flesta försvinnanden inkluderar inte en "kvarglömd" moped med nyckeln i...

Just att moppen står där med nyckeln i ger känslan att hon mött någon när hon skall lämna stället för hemfärd. Nu kanske hon alltid lämnar nyckeln i låset ute på vishan där stölder vid ett vägcafe är sällsynt.

Men då det verkar så att det inte hittats några spår efter strid eller dylikt så får man vibbar att hon mött någon hon kände, i.a.f. ytligt och kände ingen oro. Det borde finnas tecken på strid ikring moppen eller byggnaden men det verkar saknas.

Inlurad i en bil eller frivilligt satt sig i en bil är bästa alternativet som jag ser det. Att hjälmen saknas kan tyda på att hon satt på sig den eller helt enkelt haft den i handen. Att mobben dör i princip på plats är oroväckande, dåligt batteri eller någon tagit luren och dödat den.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfonspung
Ja.nä har glömt av att vi inte uppfunnit lampan än.

Nej det fungerar inte med ficklampor på ett eftersök. Det är besvärligt nog i dagsljus.
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hoppas innerligen att vi inte har fått ett nytt Helena-fall nästan på dagen efter 23 år.
Stor risk för det dessvärre.
Någon eller några har kartlagt henne en tid och passade på nu i söndagskväll att slå till.
Insläpad i en skåpbil kanske, sänkt i medvetslöshet genom stryptag eller på annat vis.
Man har åkt långt, långt bort och sedan våldtäkt, dödande och dumpande av kropp
på ett väldigt avsides beläget ställe. En kropp som kanske inte hittas på år och dag.

En väldigt söt tjej för övrigt: http://www.enjoygram.com/m/885520132283865766_37073877

Och här finns många onda djävlar till människor runt om i landet som är kapabla till det mesta.

Hoppas dock verkligen att det ska förhålla sig på ett helt annat vis och att flickan kommer
till rätta helskinnad så fort som möjligt.
Alldeles fruktansvärt måste de anhöriga ha det just nu med all ovisshet om vad som hänt.
2015-06-08, 22:54
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
En kvarts bilresa från detta café, som den försvunna flickar arbetar vid så bor en herre.
En dömd våldsbrottsling.

Han är dömd för bland annat, ofredande, överträdande av besöksförbud,misshandel, grov misshandel & försök till grov misshandel.
Förekommer totalt under 29 avsnitt i belastningsregistret..

Han är psykiskt sjuk och har suttit på rättspsyk flera gånger.

Det borde polisen känna till förutsätter jag?

Polisen har ju lite bättre hjälpmedel till sitt förfogande än Lexbase, så JA. Får man tro alla kriminalserier och romaner så är väl check av eventuella dömda grova våldsbrottslingar och knäppgökar i närområdet en av de första rutinåtgärder man vidtar i en sån här typ av utredning.

Herregud så familjen måste lida. Mycket talar tyvärr för ett brott. Men det har trots allt hänt ibland att män kidnappat kvinnor, begått övergrepp och sen släppt ut dem nånstans vid liv. Man kan bara hoppas att det kommer att bli så i det här fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in