Inga Litauer/balter som jobbar åt herrgårn och som slafar i byggnaderna mitt emot cafét. Polisen har kanske hittat madrasser / sängar typ efter dom.
Att de gått till cafét o käkat frukost eller något och på sätt är kända av tjejen.
Finns många större gods runt om på kinnekulle, och några av dessa har arbetare från öst, tex vet jag ett ca 1km från caféet.
I de allra flesta fall så känner offret och gärningsmannen varandra sedan innan, om än bara ytligt. Väldigt sällsynt att det är en total främling som är ute efter att bortföra och ha ihjäl första bästa tjej. Hur det än må förhålla sig så håller jag tummarna att hon återfinns vid liv. Det kan ju vara så att hon hålls kidnappad någonstans. Magkänslan säger dock att hon inte längre lever, hoppas att jag har fel.
Jo, det är sant, men när man ser händelseförloppet här så tycker jag att
just inget talar för att det är så, iaf inte mer än det motsatta.
Polisen drog igång tidigt i detta fall efter att föräldrar anmäler tidigt,
vad det nu kan betyda...
TA IN MISSING PEOPLE jävla nötter. Så har ni folk som letar hela natten åt er.
Alltså vad i helvete? Kan väl knappast vara mörkt där nu. Förvisso känner jag inte till den delen av riket så bra men det är la bara att köra hela natten? Solen lär ju ändå gå upp om ett par timmar.
När alla skrymslen och vrån runt caféet är genomsökt och säkerställt så är det dags att börja vidga området till närliggande byggnader och omkringliggande skog. Det är nu vi behöver drönare med frivilliga flashbackare som analyserar live feed. Vi bör köra IR kamera också på natten. Vi har förmodligen väldigt kort tid på oss att hitta spår.
Är offret vid liv fortfarande kan hon vara svårt skadad och oförmögen att ropa på hjälp. Speciellt om hon är inlåst eller råkat ut för en olycka där exempelvis kroppen delvis eller helt är skymd av spannmål/jord/vatten/tätt buskage. Hon klarar sig inte utan vatten mer än 3 dagar.
Samtidigt bör redogörelser vilka lastbilar eller misstänkta bilar/mc/mopeder/cyklar som varit i området och kan ha passerat eller stannat vid caféet vara av intresse för att utreda eventuella framtida sidospår om diverse kringresande gärningsmän. Detta är information som glöms snabbt men som fortfarande kan finnas i minne hos personer i närheten eller i området under eller innan det misstänkta brottet.
En lista av mobiltelefoni till områdets lokala torn kan begränsa antalet misstänkta ytterligare, före och efter brottet. Vissa telefoner känner av andra telefoners närhet och registrerar sådan information, så offrets mobiltelefon är hög prioritet på att hitta. Säkerhetskameror och privata kameror är givetvis också väldigt intressanta om det finns material för tiden av försvinnandet i området.
Säkrande av fotsteg i marken omkring eller avsaknad av sådana kan också ge en fingervisning om var flickebarnet kan ha förts. Utan fotsteg är det antingen transport via motorfordon på väg eller kvarlämnad kropp i caféets närområde. Då blir det svårt att finna henne då offret kan ha förts iväg långt.
När allt det där är klart och inget har hittats så får vi börja snoka som vanligt i hennes umgänge och eventuella galningar som synts i närheten.
En kvarts bilresa från detta café, som den försvunna flickar arbetar vid så bor en herre.
En dömd våldsbrottsling.
Han är dömd för bland annat, ofredande, överträdande av besöksförbud,misshandel, grov misshandel & försök till grov misshandel.
Förekommer totalt under 29 avsnitt i belastningsregistret..
Han är psykiskt sjuk och har suttit på rättspsyk flera gånger.
Det borde polisen känna till förutsätter jag?
Mer info om denna person? Levnadssituation? Socialt umgänge? familj? Vänner och bekanta? Ensamvarg?
Det går i alla fall inte att utesluta. Det skulle kunna förklara fyndet i torken, om hon kanske vänstrat med arbetskamratens man. Jag känner dock i skrivande stund att det inte är min number one teori ;-)
Jag sätter mina spänn på en bekant från Skövde, och då företrädesvis någon form av idrottsledare för ungdomar.
Fyndet i torken är dementerat av polisen - se inlägg ovan. Däremot hittade man något "i närheten av" mopeden.
En kvarts bilresa från detta café, som den försvunna flickar arbetar vid så bor en herre.
En dömd våldsbrottsling.
Han är dömd för bland annat, ofredande, överträdande av besöksförbud,misshandel, grov misshandel & försök till grov misshandel.
Förekommer totalt under 29 avsnitt i belastningsregistret..
Han är psykiskt sjuk och har suttit på rättspsyk flera gånger.
Det borde polisen känna till förutsätter jag?
Intressant information, har vi något namn på denna herre?
Som inte ser något de heller i mörkret och klampar runt överallt så hundarna garanterat inte kan få något spår efteråt... Starkt tänkt, Sherlock.
Ja.nä har glömt av att vi inte uppfunnit lampan än. Man jobbar mot klockan "sherlock" - En flicka ligger förhoppningsvis vid liv där ute nånstans. Men visst vi väntar med att leta till imorgon igen.
Alltså vad i helvete? Kan väl knappast vara mörkt där nu. Förvisso känner jag inte till den delen av riket så bra men det är la bara att köra hela natten? Solen lär ju ändå gå upp om ett par timmar.
Ganska mörkt just nu. I skogen är det i princip svart skulle jag kunna tänka mig. Klart skulle väl gått o köra till 23, max 2330 beroende på vart man är o letar.