Citat:
Ursprungligen postat av
joxarn
Det är så jäkla märkligt att något sådant kan hända utan att ingen sett någonting och inga tekniska bevis finns. Det är ju ingen öde ö i Söderhavet,bilar och folk kan komma när som helst.Den som gjort detta har haft 100% tur i allt vad han företagit sig.Det kan ju inte vara någon som kom körande precis når hon låste och bestämde sig för att HENNE ska jag mörda.Det MÅSTE finnas planering bakom och att denne känner till omgivningarna.Jag tror i alla fall inte att dessa två är de skyldiga.
Jag tänker också att en viss planering måste ha föregått själva brottet...och då vet ju gärningsmannen var hennes moped är och vilken tid fiket stänger. dvs någon med rätt god lokalkännedom. Om ladan har används "måste" dessa denna person också veta att det inte förekommer någon verksamhet/byggande under aktuell tidpunkt. Klart man måste tysta offret och jag tror inte att denne riskerar att genomföra det den tänkt på plats. Tror inte heller att detta är första gången för vår gm, dock kanske oförsiktigt nog denna gång är det nära "hemmet". Är det planerat så har denne också planerat hur Lisa ska tystas och fraktas iväg, så alla bilar i området under tiden är av intresse.
Vad som exakt har hänt henne och av vilken anledning som hennes ägodelar är spridda återstå att se.
Vad gm har än tänkt så kanske det blir nya planer då det blir rätt omedelbart en massa folk på bygden...vilket leder till att Lisa/lisa kropp måste försvinna.