Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Enligt någon som gjort en bra tidslinje här i tråden så var klockan 18:10 när de andra två lämnad LH vid kaféet. 13 min tills pappan får SMS eller när hon skickade?
Hon kan ha kolat inkomna SMS, epost mm, satt på sig hjälmen, plockat och fixat med klödseln ingför färden satt sig ner några minuter trött efter en lång dag på nytt jobb.

"...Polisen har dessutom, genom pejling, kunnat fastställa att hon skickade sitt sista sms klockan 18.21 på söndagskvällen från en plats i anslutning till mopeden. Sedan dess har mobilen varit avslagen.
- Vi vet att hennes batteri var dåligt, säger polisens presstalesman Christer Fuxborg till GP.
"
Vilket ytterligare krymper tiden.
2015-06-18, 18:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Tidigare uppgift i tråden:
Det är ju märkligt att polisen intresserat sig så in i bomben för hans gamla lokal
2015-06-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var - rättens bedömning "delaktighet i mord" istället för "mord" öppnade för fler gärningsmän ... och var inte alls så som åklagaren ville ge sken av "ingen skillnad".

Där ser man.

Så fortsätter polisens jakt på gärningsmän
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/
Bryr du dig aldrig om att kolla fakta eller är det bara någon skruv lös i samband med att person på person påpekar att du har fel?

Här är häktningsprotokollen, dvs vad rätten beslutade angående häktning.

http://www.fildirekt.se/dl/1434611001.pdf "Sannolika skäl misstänkt för mord"
http://www.fildirekt.se/dl/1434537530.pdf "Skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott"
http://www.fildirekt.se/dl/1434606365.pdf "Sannolika skäl misstänkt för mord"

Så, svart på vitt: du yrar och fabulerar mot bättre vetande. Jag är inte den första att konstatera det.
Självklart arbetar man brett då det kan finnas ytterligare eller alternativa GM. Däremot har det exakt noll och intet med domslutet i häktningen att göra. Det begriper nästan alla. Givetvis kan du häkta någon för mord och sedan hitta en till GM...

Vill du nu kanske sluta upprepa saker som är demonstrativt fel?
2015-06-18, 18:10
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Uttrycket "i grova drag" är mitt vis att iaktta försiktighet.
Sedan väljer man själv hur långt man ska tolka ett utslag givetvis. Om innebörden av ifrågasättandet är det enda som betyder något för dig, så hoppas jag inte att du arbetar med juridik.
Ett utslag, hur det än blir, är något att samla på sig och tänka ett steg längre om.

Jag håller med om att ett utslag är något att tänka ett steg längre om. Dock skrev jag ingenting om utslag, eftersom jag inte har ett sådant tillhanda. Inte du heller förmodar jag. Mitt påpekande gällde överklagan och ingenting annat, vilket jag skrev också.
2015-06-18, 18:11
Medlem
pobeda1945s avatar
Måste fråga ?
Vem tog beslutet att frihetsberöva litauerna ?
Hans Holmer är väl avliden och det är är 2015 om inte jag missat något ?
2015-06-18, 18:13
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag har redan svarat på frågan

😳😳😳😳

Nej rent tekniskt har du inte svarat på frågan, utan sagt att "det kommer att komma fram".
2015-06-18, 18:14
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ursäkta, menade inte att ifrågasätta dina kunskaper. Men som sagt i regel ska det försöka avgöra det samma dag som det kommer in. De inblandade får väl lägga allt åt sidan och gör dem bör man klara det på en hel dag (utan att vara rädd för att det blir ett hastverk). Men om det går att avgöra den specifika dagen beror såklart på när överklagandet kommer in.

Och, om jag får tillägga, omfattningen av innehållet i överklagandet. Annars instämmer jag i det övriga som du har skrivit.
Medlem
Vi har en gård på Kinnekulle, på andra sidan från Blomberg sett.
Jag har inte hunnit med att läsa allt, det går för snabbt.

Nu påstås det att MGM lagt henne inne i en grisladugård! ?

Jag tror folk svamlar och överdriver om allt.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NGJ utvandrade 2013-08-14 till Spanien, enligt Folkbokföringen, men har den nämnda adressen som postadress.

Möjligt han utvandrat på "på papper" men han bor med sin familj i Bromma, det står på hans Facebook.
Han har också firma i Spanien och andra länder.
Det finns en till son som bor i Spanien, han är möjligtvis AJs fru's son från tidligare äktenskap iom han han har annat efternamn änn både AJ och AJs fru.
2015-06-18, 18:15
Medlem
Mickeavensiss avatar
Hon, Lisa hade inte en aning om att hon skulle bli överfallen, finns inget som tyder på att hon stämt träff med sin baneman eller annan, hon skulle hem från jobbet helt enkelt och skrev det till sin familj innan hon skulle påbörja sin resa hemåt, nån har då under denna korta tidsrymd attackerat henne, tyder på planläggning eller en ren slump, men slump är ovanligt, planläggning vanligt, alltså känns det trovärdigare att nån gömde sig och väntade på henne..
2015-06-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Att det är ett s. k. förtursmål vet jag. Först skall handlingarna begäras, därefter skall någon läsa in sig på fallet, sedan kommer det att presenteras för hovrätten och till sist kommer deras beslut.

Kommer de verkligen att hinna med detta under fredagen? Det kan ju vara möjligt? Det här fallet kommer att ta tid att gå igenom allt material samt att fatta beslut. Det får ju inte bli ett hastverk.

Någon som vet med säkerhet om hovrätten har en jourdomstol på helgdagar?
Jag kan lova dig en sak! Bröderna kommer inte släppas i de kommande två veckorna. Då kommer de sitta kvar till nästa förhandling den 31:a juni. Du har mina ord!
2015-06-18, 18:17
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
https://www.google.se/maps/@58.547557,13.332802,3a,23y,324.08h,87.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAUhNspjH9te7NXU-wB3KxA!2e0!7i13312!8i6656
http://x.cdn-expressen.se/images/c9/ac/c9acc77b27814fc294b7e58a64d05921/16x9/645@70.jpg

Är det den här utbyggnaden som poliserna har intresserat sig för, fast från andra sidan. Går det att se in från någon vinkel vad för typ av byggnad det rör sig om?
Jag fick ett pm av en person om att det i den utbyggnad som polisen har intresserat sig av finns mjölkrum, kontor och slaktrum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in