Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 14:24
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var - rättens bedömning "delaktighet i mord" istället för "mord" öppnade för fler gärningsmän ... och var inte alls så som åklagaren ville ge sken av "ingen skillnad".

Där ser man.

Så fortsätter polisens jakt på gärningsmän
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/

Men det blir logiskt felslut såtillvida att det är polisen/åklagaren som sköter utredningen och det var åklagaren som yrkade för mord och inte delaktighet i mord, den som förvirrade saker och ting var rådmannen men rådmannen bedriver ingen utredning.

Det är dock bra att de redan nu ser sig om efter andra gärningsmän så en sådan inte för försprång i fall det visar sig att den tekniska bevisningen nu inte binder bröderna till brottet.
2015-06-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var - rättens bedömning "delaktighet i mord" istället för "mord" öppnade för fler gärningsmän ... och var inte alls så som åklagaren ville ge sken av "ingen skillnad".

Där ser man.

Så fortsätter polisens jakt på gärningsmän
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/
Folk i bygden ska ju ha gjort massa skumma observationer där folk åkt runt med kartor i hand och frågat saker. Var en person i tråden som trodde att bröderna var inblandade men att det fanns fler GM.
2015-06-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Stod det inte att han träffade Lisa för första gången morgonen innan hon försvann?

Precis. Han var inne spontant i kafeet på söndagmorgon och BO blev presenterad för honom av ägarinnan.
2015-06-18, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Ingen vet vad det finns för bevis, för en gångs skull har en polisutredning verkligen lyckats med att hålla locket på.
Frågan är nästan mer om hur hon blev mördad? Jag har läst att hon skall ha strypts.
2015-06-18, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakestully
Precis. Han var inne spontant i kafeet på söndagmorgon och BO blev presenterad för honom av ägarinnan.

Också en mycket märklig slump.
2015-06-18, 14:26
Medlem
Ingen som tror att det skulle kunna vara ett beställningsjobb utfört av utländska kontraktsmördare? Kopplat till Pappans militära bakgrund som elitsoldat i oroshärdar utomlands. En terrororganisation kanske ligger bakom detta.
2015-06-18, 14:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetsmongo
Fick denna bild skickad till mig. Detta är ifrån en tidning i Litauen. Vet ej om den postats tidigare: http://imgur.com/AYZaat8
Det är ju ingen text i sin helhet, men vad man också snabbt kan konstatera är att litauisk press har namngivit och avbildat de misstänkta. Så skulle vi inte göra, men det är upp till dem.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det tycker jag inte att du har gjort. Du skriver om det lilla du vet och tycker dig kunna göra en massa bedömningar utifrån det. Det har du gjort gång på gång i tråden. Här två exempel:

Och varför svarar du "god dag yxskaft" om advokaten? Vad är det som är svårt att förstå? Advokaten ska vidta de åtgärder som hennes klient önskar - oavsett om hon själv tycker att de är vettiga eller ej och oavsett vad hon själv tycker om skuldfrågan eller bevisläget. Åklagaren är skyldig att jobba utifrån en objektivitetsprincip och får inte begära eller vidta åtgärder som inte är rättsligt motiverade utifrån läget och fakta i utredningen.

Inser du att den logiska konsekvensen av ditt resonemang är att advokater generellt sett är mer att lita på än åklagare och att därmed flertalet av de dömda som överklagar häktningar och domar är oskyldiga eftersom deras advokat gör det åt dem.

Tror du verkligen själv ens på en så absurd slutsats?

God dag yxskaft? Har jag sagt det? Jag säger vad jag tror och det är att Litauerna är oskyldiga, allt pekar på det enligt mig, när då nån som har insyn i alla fakta (Advokaterna) säger detsamma så litar jag mer på dom då i detta fall enbart naturligtvis, kan säkert vara så att många överklagar fast dom är skyldiga men just nu fokuserar jag och många andra just på detta enskilda fall.
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Frågan är nästan mer om hur hon blev mördad? Jag har läst att hon skall ha strypts.

Vad du än har läst så är det spekulation, detta har ännu inte publicerats offentligt, och enligt vad vi vet i nuläget så är inte resultaten från obduktionen klara ännu.
2015-06-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakestully

Och han blev kär
Medlem
Vet inte om det är som på tv men bröderna bör ha glappat. Ställs man inför valet att 1. Åka fast för mord pga nåt man inte gjort även om bevisning säger annat eller 2. Erkänna vad man vet och vem som gjort vad och få nåt år eller två istället för livstid.

Om de nu håller käft totalt och nekar till någon som helst kännedom om brott, ja då blir även jag förbryllad.
Medlem
Rickaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanstake
Litauerna kanske uppträdde "märkligt" med flit och rotade efter bevismaterial för att trolla med polisen och få uppmärksamhet i media.

Ja, kontakta polisen angående detta! Jag håller absolut det här som den troligaste teorin.
Bra tänkt........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in