Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Nej det tycker jag inte att du har gjort. Du skriver om det lilla du vet och tycker dig kunna göra en massa bedömningar utifrån det. Det har du gjort gång på gång i tråden. Här två exempel:
Och varför svarar du "god dag yxskaft" om advokaten? Vad är det som är svårt att förstå? Advokaten ska vidta de åtgärder som hennes klient önskar - oavsett om hon själv tycker att de är vettiga eller ej och oavsett vad hon själv tycker om skuldfrågan eller bevisläget. Åklagaren är skyldig att jobba utifrån en objektivitetsprincip och får inte begära eller vidta åtgärder som inte är rättsligt motiverade utifrån läget och fakta i utredningen.
Inser du att den logiska konsekvensen av ditt resonemang är att advokater generellt sett är mer att lita på än åklagare och att därmed flertalet av de dömda som överklagar häktningar och domar är oskyldiga eftersom deras advokat gör det åt dem.
Tror du verkligen själv ens på en så absurd slutsats?
God dag yxskaft? Har jag sagt det? Jag säger vad jag tror och det är att Litauerna är oskyldiga, allt pekar på det enligt mig, när då nån som har insyn i alla fakta (Advokaterna) säger detsamma så litar jag mer på dom då i detta fall enbart naturligtvis, kan säkert vara så att många överklagar fast dom är skyldiga men just nu fokuserar jag och många andra just på detta enskilda fall.