Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Hela tiden kommer det in folk i tråden som säger att det saknas teknisk bevisning, jag undrar hur vet du det?

Bah! Hittar inte länken nu, men jag läste det flera gånger i en av AB:s artiklar. Var väl han som fick munkavle som sa det.
2015-06-17, 19:50
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Jag kan ha fel men tycker att svaren är sansade och sakliga.
Har jag fel bjuder jag på en öl till hösten, när allt är klart.
Printscreenat och sparat!
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Det finns ju i nuläget ingen verifierad teknisk bevisning, utan svaret på det dröjer ett tag till. Tror att många har missuppfattat det som att det är helt tomt på bevisfronten.

Helt riktigt, tack.

1. Det finns för närvarande icke-teknisk bevisning som pekar mot de häktade
2. Det finns för närvarande teknisk bevisning men som vi ännu inte vet gentemot vem eller vilka denna pekar.

Svårare än så är det inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Jag kan ha fel men tycker att svaren är sansade och sakliga.
Har jag fel bjuder jag på en öl till hösten, när allt är klart.

Det är precis vad de inte är enligt min uppfattning. Ibland vet personen i fråga vem som var vart och hur allt gick till, sen TROR personen en massa. Bättre att spotta ut vad hen vet så folk slipper få vatten på sin kvarn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Ja, utan svårighet. Men ingen djupare kontakt. Endast flyktig utifrån att de arbetade på samma gård.

(jag definierar ditt uttryck "innan mordet skedde" som fram till stängning fre kväll)
Ok, jag menade söndag kväll...

Vet du förresten om bröderna arbetade med takläggningen på söndagen? Eller vet du något om deras arbetstider?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M89
Hur var vädret dagen då LH mördats? Hur mycket stämmer överens med deras mammas historia som Expressen publicerade?

Vädret var soligt och varmare än på länge, dock blåsigt på dagen men det stillade sig på kvällen. Det blåste från sjön. Det var otroligt mycket trafik på kinnekulle vid tidpunkten.

Moderns historia.
Det mesta av vad jag kan se. Att bröderna var med när AJ hittade handsken och att de lyfte upp den först är dock nytt för mig.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Cirka 1600 meter. Vet du var de konfronterades med MPS, var det utmed vägen mellan bostaden och Martorp eller i terrängen?

Enligt någon tidning var det ca. 100 meter från den plats LH slutligen hittades. Det är allt jag vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW är förvisso en trevlig prick – men är främst romanförfattare. Som kriminolog hade han nästan ”inga” uppdrag. Dock duktig på statistik. Det här brottet kommer inte att lösas med statistik.

Rätt folk är f.ö. inplockade, även om nu frun inget har där att göra.

"Främst romanförfattare". Professor (emeritus) i kriminologi väger nog tyngre.
2015-06-17, 19:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GW är förvisso en trevlig prick – men är främst romanförfattare. Som kriminolog hade han nästan ”inga” uppdrag. Dock duktig på statistik. Det här brottet kommer inte att lösas med statistik.

Rätt folk är f.ö. inplockade, även om nu frun inget har där att göra.
Hur vet du det?
Vet du nåt mer i fallet får du gärna berätta det.
2015-06-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Åkte under gårdagen upp till caféet, igen. Stod länge på parkeringen och tittade runt. Det är något som inte stämmer, och då speciellt inte kring minuterna mellan låsningen,SMS:et och tills det telefonen försvinner från nätet. Varför står mopeden kvar, med nyckeln i, och så tar hon hjälmen med sig (alternativt har den på sig)?

Färdades också längs vägen där föremålen hittades, och kom upp på vägen till vänster om litauernas hus. Finns ju ingen logik i att de skulle tagit den omvägen enbart för att släppa ut Lisas saker, som i sin tur likt Hans och Gretas metod leder rakt till dem. Sedan är jag också färgad av tidigare diskussioner, och ser mer att den vägen är lämpad för en fyrhjuling än en bil. Lisa hade ju också hjälmen med sig/på sig, och hon var således förberedd för en tur på en fyrhjuling.

Ledsen, men det är inte litauerna om ni frågar mig. Ostraffade och oerfarna brottslingar menar jag skulle polisen lyckas klämma ett erkännande ur. Dessutom saknas det teknisk bevisning.

My two cents...

Intressant!

Kan man inte kastat föremålen efter man dumpat kroppen? Att man ville åka söderut av nån anledning, tvätta bilen eller liknande. Bör man inte ta den vägen då?
2015-06-17, 19:53
Medlem
Om det inte framförts någon teknisk bevisning och vad vi vet, inga vittnesuppgifter. Hur vanligt är det att fortfarande öka misstänksamhetsgraden och hålla dom i häktet? Är det något som tyder på att överklaga häktning kan lyckas?

Edit: såg att icke teknisk bevisbördan har framförts, vad innebär det?
2015-06-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ok, jag menade söndag kväll...

Vet du förresten om bröderna arbetade med takläggningen på söndagen? Eller vet du något om deras arbetstider?

Svar: nej tyvärr. Borde veta men tänker inte ens gissa. Kan ta reda på och återkommer isf.

Generellt arbetar de ofta dagligen till dess det de gör är klart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in