Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 01:59
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotsen
Är det möjligt att hjälmen används som mordvapen? Att Lisa blivit slagen i huvudet med hjälmen?

Alltså, att nycklarna satt i tycker jag tyder på någon av två teorier:
1. Hon blev överrumplad
2. Hon skulle precis starta varvid någon börjar prata med henne och behöver hjälp

1 känns mest logisk, varför tar man inte ut nyckeln annars? Det hade åtminstonde jag gjort oavsätt. Och om hon blev överrumplad är det ju skumt om hon inte tagit på sig hjälmen först och därefter satt i nyckeln. Och varför skulle någon som överrumplade henne ta av henne hjälmen och därefter slå henne med den?

Jag tror fortfarande att det är ett sexuellt motiv och då har hon antagligen blivit överrumplad med bara händerna och, vad jag tror, blivit indragen i GMs bil eller liknande ganska så omgående.

Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Ja, och med största sannolikhet är det så. Som jag skrev tidigare, ett cigarettpaket någonstans i sökområdet kan OMÖJLIGEN koppla litauerna till Lisa. Det säger sig väl självt. Jobbar de på området är det inte konstigt att det ligger litauiska cigarettpaket lite här och där. Börjar känna att dessa påståenden börjar bli för mycket nu.

Sen lär det väl finnas fler än just dessa misstänkta litauer i området (?)
2015-06-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om GM var en av de nu häktade bröderna, och om det handlade om ett försök till våldtäkt eller ett närmande som gick snett, så är det ju inte orimligt att tro att han väntade på LH vid mopeden. Eftersom han jobbat på taket på ladan under dagen hade han kanske sett att hon parkerat mopeden där när hon kom på morgonen.
Om han inte gömde sig, så skulle hon väl inte ha stoppat nyckeln i tändningen? Eller småpratade hon kanske med gm när hon gjorde sig klar för hemresan?
2015-06-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Dom har hittat ett cigarettpaket av utländskt märke . Sedan har polisen hittat fimpar i anslutning till fyndplatsen av samma märke. De har skickats på analys och visar sig dom ha litauernas dna så är dom rökta

aaa? de bodde ju där så det är väl inget konstigt att de hittar lite fimpar här o där...
2015-06-17, 02:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Lisa hade skickat pappan ett sms kl 18.23 att hon var på väg hem. Det skulle ta en timme att köra. Men hon dök aldrig upp. Hennes telefon var avstängd (polisen kan se att den stängdes av kl 18.30). Hon var alltså rejält försenad hem och kunde inte nås via telefon. De flesta föräldrar skulle bli oroliga då. Det blåste mycket och jag tror pappan tänkte att hon varit med om en trafikolycka o dyl. Så kl 20 åkte han iväg och möttes av Lisas moped med nyckeln i och en kasse kläder bredvid den. Mopeden fungerade, men Lisa och hjälmen var borta.

Och i.o.m att det var första gången hon tog moppen till jobbet och inte dykte upp.., blev pappan orolig för en olycka (kan jag tänka mig) och drog iväg..
2015-06-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Man blir bara inte helt plötsligt en väldtäktsman när man är runt 30-35 år gammal, detta blir man tidigare och då skulle dom visat tendenser på detta beteende innan.

Samt kan dom inte ha provat hennes moped och dom har varit fulla och råkat köra på henne ?
Hade fortfarande varit märken på både fordon och asfalt om så var fallet. Det är inget som förändras bara för att folk spammar samma teorier om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Sen lär det väl finnas fler än just dessa misstänkta litauer i området (?)
Ja, förmodligen bor det X antal litauer och annat Baltikumfolk i området. Dessutom jobbade MGM i och runtomkring sökområdet. Löjlig teori i mitt tycke.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-17 kl. 02:04.
2015-06-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Alltså, att nycklarna satt i tycker jag tyder på någon av två teorier:
1. Hon blev överrumplad
2. Hon skulle precis starta varvid någon börjar prata med henne och behöver hjälp

1 känns mest logisk, varför tar man inte ut nyckeln annars? Det hade åtminstonde jag gjort oavsätt. Och om hon blev överrumplad är det ju skumt om hon inte tagit på sig hjälmen först och därefter satt i nyckeln. Och varför skulle någon som överrumplade henne ta av henne hjälmen och därefter slå henne med den?

Jag tror fortfarande att det är ett sexuellt motiv och då har hon antagligen blivit överrumplad med bara händerna och, vad jag tror, blivit indragen i GMs bil eller liknande ganska så omgående.
Vad är det som säger att de inte suttit i hela dagen? Det är landsbygden vi snackar om. En idyll där man litar på varandra. Folk låser inte ens sina hus när de åker bort.
2015-06-17, 02:02
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej hen skulle upptäckt när hon antingen dog eller var svårt skadad att det var tjejen som jobbade i fiket och därför i förskräckelse över vad den medborgerliga niten ställt till det för hen och släpat/kört bort henne och spritt sakerna kring den välbärgade bonden många verkar tycka illa om för att han äger så mycket.

Det där är så långsökt som det bara kan bli. Man slår inte ned en person bara för att man misstänker att hen försöker göra inbrott, kan vara bra att fråga personen vad fan den håller på med innan.
2015-06-17, 02:03
Medlem
kermits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Lisa hade skickat pappan ett sms kl 18.23 att hon var på väg hem. Det skulle ta en timme att köra. Men hon dök aldrig upp. Hennes telefon var avstängd (polisen kan se att den stängdes av kl 18.30). Hon var alltså rejält försenad hem och kunde inte nås via telefon. De flesta föräldrar skulle bli oroliga då. Det blåste mycket och jag tror pappan tänkte att hon varit med om en trafikolycka o dyl. Så kl 20 åkte han iväg och möttes av Lisas moped med nyckeln i och en kasse kläder bredvid den. Mopeden fungerade, men Lisa och hjälmen var borta.

Stämmer ju... men jag har läst någonstans att pappa fanns där långt före 20:00 eller iaf började köra hemifrån långt tidigare.
Och det gör mig lite konfunderad...
2015-06-17, 02:04
Medlem
Det är osannolikt att någon bara råkar dyka upp där hon är av slumpen, på baksidan av sitt jobb, en relativt öde plats. Det känns som att de sett henne parkera moppen där på morgonen, förstått att hon kommer vandra dit ensam på kvällen. De har vetat sedan tidigare att det var ca 1800 hon slutade och sedan har de väntat på henne (kanske bakom containern) och slagit till precis när hon satt låset i mopeden. Jag tror de har hotat henne med ett vapen direkt. T.ex. en kniv, hammare eller pistol. Och hon har följt med i fara för sitt liv. Under våldtäkten har hon dock ändrat sitt beteende och vägrat låta sig skändas och gjort motstånd. Ett slag, hon svimmar av och dör senare av inre blödningar i hjärnan.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om han inte gömde sig, så skulle hon väl inte ha stoppat nyckeln i tändningen? Eller småpratade hon kanske med gm när hon gjorde sig klar för hemresan?

Han kanske var gömd och kom fram precis när hon satt sig på mopeden?

Det kan ju iofs ha börjat oskyldigt med småprat, som gick över i ett närmande som hon avvisade. Eller också var det ett överfall redan från början. Bara GM vet.
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Vad är det som säger att de inte suttit i hela dagen? Det är landsbygden vi snackar om. En idyll där man litar på varandra. Folk låser inte ens sina hus när de åker bort.

Känns inte det lite väl långsökt även om det är landsbyggden? Jag kan köpa det, men att lämna nycklarna i sin moped utanför ett kafé såhär i sommarvärmen känns ju inte helt optimalt oavsätt hur bekväm man känner sig..
2015-06-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Hade fortfarande varit märken på både fordon och asfalt om så var fallet. Det är inget som förändras bara för att folk spammar samma teorier om och om igen.

På baksidan finns ju ingen asfalt samt att det mopeden som träffat LH, dom har stegrat mopeden eller liknade. Ev. att hon blivit rammad bak på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in