Citat:
Ursprungligen postat av
Rotsen
Är det möjligt att hjälmen används som mordvapen? Att Lisa blivit slagen i huvudet med hjälmen?
Alltså, att nycklarna satt i tycker jag tyder på någon av två teorier:
1. Hon blev överrumplad
2. Hon skulle precis starta varvid någon börjar prata med henne och behöver hjälp
1 känns mest logisk, varför tar man inte ut nyckeln annars? Det hade åtminstonde jag gjort oavsätt. Och om hon blev överrumplad är det ju skumt om hon inte tagit på sig hjälmen först och därefter satt i nyckeln. Och varför skulle någon som överrumplade henne ta av henne hjälmen och därefter slå henne med den?
Jag tror fortfarande att det är ett sexuellt motiv och då har hon antagligen blivit överrumplad med bara händerna och, vad jag tror, blivit indragen i GMs bil eller liknande ganska så omgående.
Citat:
Ursprungligen postat av
hatasnigel
Ja, och med största sannolikhet är det så. Som jag skrev tidigare, ett cigarettpaket någonstans i sökområdet kan OMÖJLIGEN koppla litauerna till Lisa. Det säger sig väl självt. Jobbar de på området är det inte konstigt att det ligger litauiska cigarettpaket lite här och där. Börjar känna att dessa påståenden börjar bli för mycket nu.
Sen lär det väl finnas fler än just dessa misstänkta litauer i området (?)