Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Jag har hittat ett foto på vad som förefaller vara en bod utan belysning i den men massa belysning utanför... Jag är mer ute efter ett belägg. För min del spelar det ingen roll egentligen var hon var, men det förefaller som om det finns ett normalt sjutillhållarlås på den där dörren och det är ju inte bra om hon var låst bakom det...
Det kan vara bra ur utredningstekniskt läge. Inte en chans att hon varit i livet om hon placerades där.
Det är ju fönster utan täckning.
Däremot stämmer det bra också med uppgiften att hon fanns i en garderob.
Ponera att det är ett kemförråd och MGM har öppnat en burk med ammoniak eller annan stark lukt, dessutom med gödselbrunnen nära.
Om dörren är låst och med fri insyn så hade MPS eller annan sökpersonal inte gått in där, kanske nöjt sig med att kika in och gå vidare.
Det hade krävts husrannsakan eller ägarens tillstånd att gå in.
Nu tror jag MGM placerade kroppen där (av en hastigt påkommen tanke) för att kanske använda kem för att rengöra och/eller förstöra spår på kroppen.
Tex. myrsyra eller koncentrerad klorin. Sedan dumpning?
Nu förstördes arbetsron av poliser, helikopter, ryttare, vägspärrar och 1000-talet MPS-nissar. Det kunde nog inte en litauisk dräng förutse si i deras land försvinner söta små flickor "dagligen" och ögonbrynen höjs icke nämnvärt. Sicken chock för MGM, eller hur?