Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Handsken:
Jag förstår inte riktigt skitnödigheten runt den. Eventuella DNA-spår från misstänkt mördare är i bästa fall stödbevisning och knappt ens det. Det är ju inte så precis att handsken har hittats bredvid kroppen. Ingen kommer vare sig att frias eller fällas utifrån den.
Den som däremot har avsatt DNA som kan knytas till person med en rimligt hög grad av säkerhet på några av offrets kläder eller rentav på kroppen ligger däremot lite mer pyrt till. När det gäller kroppen mycket pyrt.
Så kasta in handsken i handskdiskussionen är mitt råd - den leder ändå högst troligt ingenstans ändå.
Och där är jag helt övertygad att de fröat vilt på både de fynd som gjorts efterhand vid söken och avgörande blir på FP. De häktas minst för "skäligen" men jag förvånas inte om det blir på sannolika skäl (grovt brott).
Kollusionsfara och flyktfara lär vara ikryssat i framställan.
Kvinnans roll blir knivigare men jag tror hon häktas på minst "skäligen" för grovt skyddande av brottsling.
Att de skulle frisläppas tror jag inte en sekund på, polisen kör inte in i en betongvägg utan jag tror att de redan har en hel del starka indicier som kommer stödjas senare av analyser.