Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Handsken:

Jag förstår inte riktigt skitnödigheten runt den. Eventuella DNA-spår från misstänkt mördare är i bästa fall stödbevisning och knappt ens det. Det är ju inte så precis att handsken har hittats bredvid kroppen. Ingen kommer vare sig att frias eller fällas utifrån den.

Den som däremot har avsatt DNA som kan knytas till person med en rimligt hög grad av säkerhet på några av offrets kläder eller rentav på kroppen ligger däremot lite mer pyrt till. När det gäller kroppen mycket pyrt.

Så kasta in handsken i handskdiskussionen är mitt råd - den leder ändå högst troligt ingenstans ändå.

Och där är jag helt övertygad att de fröat vilt på både de fynd som gjorts efterhand vid söken och avgörande blir på FP. De häktas minst för "skäligen" men jag förvånas inte om det blir på sannolika skäl (grovt brott).
Kollusionsfara och flyktfara lär vara ikryssat i framställan.

Kvinnans roll blir knivigare men jag tror hon häktas på minst "skäligen" för grovt skyddande av brottsling.

Att de skulle frisläppas tror jag inte en sekund på, polisen kör inte in i en betongvägg utan jag tror att de redan har en hel del starka indicier som kommer stödjas senare av analyser.
Medlem
Shakeshakes avatar
Är det någon mer än mig som känner att de inte är bröderna som ligger bakom mordet? Känns som att någon vill sätta dit dom
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nej, men de flesta mördare är väl inte psykopater? Fortsätter mitt svar nedanför nästa citat.

För att säga att de kanske inte kan komma till jobbet nästa dag?

Grannen framställer personerna som ansvarstagande. Inte bara det där med att ringa arbetsgivaren, utan också det som Regulus redogör för. Visst är det så att många misstänkta/dömda mördare får omdömen från omgivningen i stil med "det kunde vi aaaaldrig tro om NN, han var ju världens snällaste", men grannens utsaga fäster sig ändå på något sätt. Å andra sidan vet vi ju inte hur omdömesgill grannen vanligen brukar vara.
Och såvida inte alla våldtäktsmän och mördare bor i en koja i skogen har väl de flesta grannar? Som oftast inte har en aning om vad deras granne är kapabel till...

Grannens resonemang om kattungar säger väl inte så mycket. Okay, de hatade inte katter. Tvärtom. Därför kan det inte slagit slint i fyllan och villan. Så gör inga kattälskare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om de bröt sig in, är det då den hängande porten som syns på den bilden i den här länken?

http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
Nej det är ladan vid cafét. De greps vid Martorp som är en annan gård.
2015-06-16, 01:42
Medlem
Jag tror att polisen har samlat in massiv teknisk bevisning som i kombination med att bröderna förhörs separat och kommer att ge olika berättelser kommer att sätta dit dem.
Medlem
OctoberTacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Vart är Kung Leif GW Persson när man vill bringa klarhet i lite frågetecken?

Har han också fått yppandeförbud precis som alla som faktiskt på något sätt är med i utredningen?

VART ÄR GW???? 9 dagar utan ett livstecken från honom.
Bara en sån sak är ju extremt märkligt! Något som dessutom aldrig tidigare hänt.

Skämt å sido, har inte Leffe inlett sitt suparhalvår nu? För annars är han väl antagligen för väck för att kunna bringa klarhet i detta nu.
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
är det klarlagt hurvida dom båda bröderna är ostraffade eller inte sedan tidigare?
Tror jag såg i intervjun med mamsen att en av dom fått böter för att han "haft bort" nån elektronikpryl i samband med en transport.
Medlem
ace_secs avatar
Att det var en våldtäkt det skulle handla om, nja...

Visst pekar all statistik på sexualrelaterat.

Men MGM jobbade i lada intill caféet. Jag har svårt att tro att någon skulle våldta en person som känner en/ känner igen en. Då åker man fast fortare än fortast, såvida GM inte planerar att mörda offret efteråt.

Om de MGM är de skyldiga så tror jag därför inte på enbart våldtäkt, utan isåfall våldtäkt+mord.
2015-06-16, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Postar igen:

Från nyreggad användare som inte kan skriva i tråden:

GODSÄGARSONEN

Tjena kan inte posta i tråden tyvärr men har en nära vän inom polis ärendet som är inkopplad i detta fallet och enligt honom ska förhör komma att hållas med godsherrens son så verkar som att han har en delaktighet i mordet på något sätt enligt min källa.Hans far Arne ska tydligen befinna sig på sjukhus för tillfället på grund av chock troligen hjärtat . Detta är säkra ingen nonsens med andra ord.. posta gärna detta i tråden men maska mitt namn Tack

Men snälla nån, för det är ju inte så att varenda jäkel i närområdet kommer höras upplysningsvis ifall de sett eller hört något som kan bringa klarhet i vad som har hänt och kan leda bevisföringen mot GM framåt. I princip kommer alla runtomkring förhöras och granskas.
2015-06-16, 01:44
Medlem
_Soldier_s avatar
Det är någonting som inte stämmer här. Hatar mig själv för att ens påpeka det, men polisen har nog riktat in sig på fel personer. Jag som alla andra ville ha dom här människorna som syndabock. Det är inte konstigt, dom var dom första människorna man påträffade och misstänkte direkt i ärendet, det hände äntligen något i sökandet. Just vid "gripandet" så kände jag en lättnad, men nu efter några dagar så känns det inte rätt. Jag har 2 teorier. Antingen körde dom på henne och det var en olycka, eller så är dom väldigt duktiga skådespelare som har psykopatiska drag.

Jag som alla andra vill ha en förklaring såklart. Vi som följt det här från dag ett vill ha ett avslut. Och nej , avslut är inte enbart för familjen. Man blir emotionellt engagerad om man speglar sin livssituation tillräckligt nog mot den person som blivit utsatt för detta sjuka brott. Man tänker på sin bror/syster, vänner m,m. Man speglar situationen mot anhöriga helt enkelt.

Men någonting är fel här. Dom satte ett spår till sitt egna hus. Varför gör man så? . Spåren sattes ut efter att ytan hade blivit genomsökt. Vad är logiken där? . Man gräver ner bevis, man placerar inte ut det på ytor som blivit genomsökta. Varför inte? . Jo för dom hade hundar där 24/7 och det var de polisen reagerade på, att hundarna sökte sig tillbaka på redan genomsökta platser.
2015-06-16, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om de bröt sig in, är det då den hängande porten som syns på den bilden i den här länken?

http://www.expressen.se/nyheter/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/

Vad är det egentligen man ser på bilden där polisen undersöker fyndplatsen? Det är ju ett uppgrävt golv i bild, är det ett pågående bygge eller har polisen grävt upp detta?
Den vita grejen i bild som ser ut som ett kylskåp, vad är det? Är det någon form av utrustning som polisen använder eller hör det till stället?
2015-06-16, 01:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu var det ju kvinnan som var initiativtagaren om man ska tro uppgifterna. Bröderna var "delaktiga" vilket kan betyda att de helt enkelt gick med på att ha katten hemma.

Nej, det var faktiskt männen som hittade kattungen och tog med sig den hem enligt artikeln:

och en dag kom de båda byggnadsarbetande bröderna hem med en övergiven kattunge.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men bara för att man har psykopati eller annan personlighetsstörning (om den ens förefaller inom känd diagnostik) innebär det inte att man inte kan ha husdjur, barn eller liknande. En sådan person går liksom inte omkring och fantiserar om att döda hela tiden.

Visst. Störda människor kan ha husdjur som de köpt eller fått. Men att ta hand om en övergiven kattunge visar trots allt på en förmåga till empati.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in