Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanguard
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.

Då hade det nog varit något märke på bilen.. och bromsspår i marken.
Jag skulle mer gissa på att nyckeln sattes i efter hon dog. Båda var onyktra kl var endå på kvällen. Berusade människor tänker inte särskilt logiskt därav i ren desperation placera dom ut saker för att polisen inte skulle komma till deras hus.

men det är svårt att veta.. kan ju lika gärna vara så att dom varit våldsamma tidigare. caféägaren var ju noga med att man inte fick stänga ensam och hon ringde alltid och kollade med dom som stängde att det var okej. Men det skulle väl isf komma fram nu i efterhand under förhör att dom varit våldsamma tidigare. Men med tanke på att det också skett stöld vid ladan/bygget så är dom säkert inblandade i det också. Ena killen är känd sedan tidigare av polis så nånting är ju inte riktigt okej känns det som.
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkca
Nu var det ju så att vägen utanför kafét är asfalterat. Lite svårare att dölja bromsspår och bränt gummi där

Nu menade jag på en grusväg, men blev hon påkörd där så borde det finnas spår av däcken som jag har skrivit innan. Kör man på något så tvärnitar man av chock och bromsar inte in långsamt.
Medlem
dannees avatar
Citat:
Kollade upp caféet på Google Maps: https://www.google.se/maps/@58.548068,13.333525,3a,75y,210.53h,51.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFdsfLNj70IcNnQgPwR6wUw!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Vad tror ni om följande teori?

Lisa sätter på sig hjälm och handskar och sätter i nyckeln i tändningslåset. Precis innan hon ska åka iväg kommer hon på att det nog är bäst att skicka ett SMS till föräldrarna och skriva att hon är påväg hem. Hon tar av sig ena handsken (som jag antar är ganska tunn och lätt) och lägger den på styret så att hon ska kunna skriva SMS:et på sin smartphone. Plötsligt kommer en vindpust som blåser tag i handsken som far iväg över vägen och mot ingågen till ladan. Lisa kliver av mopeden för att springa efter den.

På vägen kommer en bil (antagligen den som polisen senare bärgade) i vilken den ena eller båda bröderna färdas i. Eventuellt är föraren berusad och kör för fort (det är en ganska lång raksträcka). Lisa som fortfarande har hjälmen på sig hör inte att bilen kommer och hon har delvis skymd sikt och rusar rakt ut i vägen.

Backar man ett par snäpp på Google Maps ( https://www.google.se/maps/@58.548283,13.333834,3a,75y,206.06h,72.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQVMjjiBYrOLpWYCLa0d-Kw!2e0!7i13312!8i6656 ) så ser man att sikten mot caféet är skymd på grund av träden.

Bilen kör följaktligen på och över Lisa i hög hastighet och handsken blåser vidare in i ladan. Man hoppar ur bilen och konstaterar omedelbart att hon är död. Eftersom hon har hjälmen på sig lämnas inga blodspår. Föraren och eventuell medpassagerare grips av panik och kastar in henne i bilen och kör hem. Medan man väl hemma diskuterar var man ska göra av kroppen så dyker polisen upp och man får därför inget läge att göra sig av med den.

Detta skulle kunna förklara varför bara ena handsken hittades i ladan, varför hjälmen inte återfanns, varför nyklarna satt kvar i mopeden och varför polisen tog bilen i beslag.

Känns inte som att två gifta män i 30 års åldern skulle våldta en 17-årig tjej (som eventuellt känner igen dem) mitt på ljusa dagen så pass nära sitt hem. Men jag kan ha fel.

Såklart spår skulle lämnas blod o annat. Spår/märken på bilen dom granarna skulle sett. Dessutom borde vägen blivit avspärrad av polis när dom sett på kroppen att den har skador av påkörning.
2015-06-15, 15:23
Medlem
Xemnass avatar
Nerije Bilevicius med brodern Aivaras och frun Irina ströp och våldtog 17-åriga Lisa - hon tvingades posera utan kläder för männen. Finns troligen bilder någonstans, har tyvärr inte orkat/haft tid att läsa hela tråden men någon har förmodligen redan lagt upp de.

http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-och-Aivaras-Bilevicius.jpg

Går rykten om att Nerije och frugan Irina även är släkt, med andra ord alltså en incestfamilj. Inte konstigt att detta hände, mycket tack vare de - äckel litauer!
2015-06-15, 15:23
Medlem
dannees avatar
Citat:
Som sagt, kollar du på Google Maps så ser du att sikten är väldigt skymd. Var föraren berusad så är det möjligt att han först inte uppfattade vad som hände (kanske trodde att det var något fel på bilen eller dylikt som orsakade smällen) och därför bromsade in lugnt och därmed inte lämnade några bromsspår efter sig.

Full litauer som städar undan spår??? Bitch please, orealistiskt.
2015-06-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl vänsterfolk som spekulerar utifrån att välbärgade per definition är perversa. Hans förmögenhet skulle dock lätt ugöra del av motiv för någon annan. Han har tydligen en son som ska ha varit inblandad i sexualbrott...också ett tacksamt target för jävelskap. Och en ung fru.

Jag skulle bli extremt förvånad om det visade sig att han var gärningsmannen. Som sagt 79 år gammal och så vitt vi vet finns det ingen koppling till brottsoffret. Svårt att se att någon i den åldern plötsligt skulle begå ett mord på en 17 åring, i så fall borde han rimligtvis ha gjort liknande brott tidigare.
Medlem
Hade hon blivit påkörd så ser teknikerna det på bilen och då hade avspärrningarna troligtvis sett annorlunda ut?
Medlem
Läste att det förekommit stöder av byggnadsställningar i samband med att de lade om taket på ladan där handsken hittades. Även dieselstölder har förekommit. Antar att det är osannolikt att det är bröderna som ligger bakom stölderna med tanke på att det var de som arbetade i ladan?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajlenZ
Känns ändå som godsherren och den perversa sonen har ett finger i detta. Tror på att utredningen snart tar en rejäl turn
KÄLLA på att den här sonen är pervers??? Har sett det pratas om det ett bra jävla tag nu men ingen kan presentera någon som helst källa som tyder på det. För helvete alltså!

Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Hade hon blivit påkörd så ser teknikerna det på bilen och då hade avspärrningarna troligtvis sett annorlunda ut?
Givetvis. Löjligt att det scenariot fortfarande diskuteras. Det i princip enda tänkbara är att hon har lurats till ladan av en av bröderna och att han har begått brottet medan den andra brodern och hans fru hjälpt honom röja undan bevis.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-15 kl. 15:27.
2015-06-15, 15:25
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl vänsterfolk som spekulerar utifrån att välbärgade per definition är perversa. Hans förmögenhet skulle dock lätt ugöra del av motiv för någon annan. Han har tydligen en son som ska ha varit inblandad i sexualbrott...också ett tacksamt target för jävelskap. Och en ung fru.

Att Godsherren skulle ha ett finger med i detta ser jag som inte helt osannolikt.. Han har tydligen en böjelse för unga damer sen är hans son dömd för sexualbrott och enligt källor ska nu gubben ligga inne på sjukan så jag ser ett samband helt klart.
2015-06-15, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siamgaro
Tänkte bara flika in lite mitt i allt här. Tänkte på det att många tror att någon försöker sätta dit litauerna.
En nära bekant till mig gick med Missing People och denne var med när de hittade det icke-uttalade fyndet. Denne berättade för mig att när de hittat fyndet så ringer de på poliserna och väntar på att de ska komma och inspektera fyndet, men medan de väntar så börjar litauerna komma från gården gåendes emot dem då MPs sökande närmade sig gården. Litauerna uppträdde då otrevligt och aggressivt samt försökte fösa bort dem ifrån gården och därför började de sökande tycka att detta verkade misstänksamt.

Vilket tyder på att litauerna inte har rent mjöl i påsen. Kan folk sluta skydda dessa idioter? Dem är nu misstänkta på sannolika skäl. Att börja bete sig aggressivt och försöka fösa bort MP tyder på att dem är så jävla inblandade i allt detta.

Nu börjar man förstå varför poliserna åkte så snabbt till deras hus. Vilken normal funtad människa försöker fösa bort folk från Missing People? Inte ens en mördare hade gjort så väl? Vilket tyder på att MGM är klent begåvade.
2015-06-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tillför faktiskt lite sans och balans bland alla sex- och styckmordsteorier. Framförallt är det bra för alla de som överreagerat och uttrycker hur dåligt dom mår av historien att det faktiskt finns andra alternativ än enbart varianter av bestialiskt tortyrmord som annars är vanligt förekommande i tråden.

Människor målar upp enorma scenarion om hur dom tror det är allt från slakt till utdragen tortyr , statestiken på att brott av den karaktären som många av we verkar vila ska ha förekommit finns på www.nerflix.se leta efter ngn dålig Arnold film.
Majoriteten är inte överhängande brutala mord utan oftast svaetajukedrama/konflikt som spårar ut osv.. Normala realistiska saker. Som jag skrev i ett tidigt inlägg så är oftast sanningen enkel.
Kan inflika oxå att vid denna tidpunkt bör en övervägande insyn i obdu vara på sin plats rent tidsmässigt om överhängande delen är enligt "rutin"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in