Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 18:53
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Ni som är vana vid polisutredningar etc etc. Hur lång tid tror ni det tar innan allmänheten får veta dödsorsak , vilka förmål som hittades och om kroppen eventuellt var styckad?

Sånt brukar komma ut ganska snabbt, i alla fall dödsorsak eller en ev styckning. Men FUP kan ta ett par månader.
Medlem
Det är litauer utom kvinnan spm är något annat. Källa Aftonbladet.
Bannlyst
Någon i tråden med osäker källa nämnde att Polisen ev. hade beställt en kranbil eller liknande för att BO ev. kunde ligga i en gödselbrunn. Skrollade in på gården där många tror att BO hittats och ser då två större cirklar som jag tror kan vara gödselbrunnar...

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=o5pypu&s=8#.VXxfo1Xtmko
2015-06-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydave82
Gästarbetarna har väl haft 3-4 dagar på sig att packa bilen och fly. Om nu de misstänka är skyldiga, vilket jag inte tror... varför stanna kvar?

Tror absolut dom är skyldiga, MEN jävligt märkligt rent ut sagt att dom stannar kvar där samt hennes prylar som ligger i riktning mot deras boende, vem är så korkad?
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Gästarbetarna har väl haft 3-4 dagar på sig att packa bilen och fly. Om nu de misstänka är skyldiga, vilket jag inte tror... varför stanna kvar?
De hoppades väl att de skulle komma undan med det. Hade de flytt hade de ju efterlysts ganska direkt, kanske även utrikes.
Medlem
Citat:
Ni som är vana vid polisutredningar etc etc. Hur lång tid tror ni det tar innan allmänheten får veta dödsorsak , vilka förmål som hittades och om kroppen eventuellt var styckad?

När FUP släpps, som det gör när FUP är klar och åtal väntas. Hur lång tid det kan ta varierar, men ju "större" mål, ju längre dröjer det skulle jag vilja säga. Ett halvår eller mer, är nog inte orimligt.
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
I nuläget tror jag inte det handlar om dumhet, utan om panik. Jag spekulerar (precis som alla andra), men jag tror som sagt inte att det är ett överlagt mord. Jag tror överdrivet mycket våld ledde till Lisas död, och att förövarna greps av panik och handlade tämligen irrationellt.

De bor i världens minsta håla. De är (antagligen) de enda utlänningarna. De bestämmer sig för att våldta tjejen mitt emot sitt arbete och ett stenkast från hemmet? Och tror att de kommer undan?

Jag menar, de måste ju döda henne. De hade ju torskat direkt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy54
Hur vet du det? Källa du kan hänvisa till?
Har du ens försökt kolla lite? Litauiska polisen är källan.
Medlem
Citat:
När FUP offentliggörs, vilket är när åtal väcks. Undantagsvis kan polisen yppa detaljer som ger indikation eller svar på somliga frågor innan, under förundersökningen, om det tros gagna ärendet (i syftet att nå fram till fällande dom) eller i alla fall inte skada det.
2015-06-13, 18:55
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Personligen så tycker jag att hela fallet med Lisa Holm är bara såå skum.
Bara det att dom hittade så mycket ledtrådar och saker efter henne som va utspridda..
Näee.. det e något riktigt skumt med det här fallet.
ja, varför vill man sprida ut hennes tillhörigheter på det där viset, det gör det ju bara mer suspekt, alltså att ett brott begåtts. men vem vet, polisen kanske hade hittat till likfyndplatsen fortfare om de inte att spridit ut sakerna på det där viset
2015-06-13, 18:56
Medlem
Tony.Bazookatones avatar
Tyskland har ännu fler ostarbetare. Skillnaden är att prostitutionen där är laglig och att det är en kortare resa hem. Jag tror inte att det råder samma kvinnobrist som i Sverige heller. Det finns inga kvinnor till dessa grabbar, helt enkelt.

Jag håller det som ytterst osannolikt att det inte finns ett sexuellt motiv bakom det hela.
Senast redigerad av Tony.Bazookatone 2015-06-13 kl. 18:58.
2015-06-13, 18:56
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:

Inte så smart att packa ihop och försvinna spårlöst samtidigt som den 17-åriga tjejen 300 bort, de väntade förmodligen på att stormen skulle avta.
Senast redigerad av Edt.cat. 2015-06-13 kl. 18:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in