Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:30
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vem var det som tipsade.. eller inte vem utan mer - Hur, varför blev dessa 3 personer misstänkta från en första början? Fanns det misstankar eller tips? -- Jag har missat den delen. Hur gick det till?
Du har antagligen missat den delen eftersom ingen vet mer än någon annan.
Polisen är väldigt förtegen, med all rätt i och med att absolut ingenting är uppklarat mer än att Lisa inte finns i livet längre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIGILANT-alpha
Detta har framkommit på presskonferensen (13/6):
Missing People kallade till sig polis för man gjort ett fynd. När polisen kommer dit uppmärksammar man de två män som nu är anhållna för mordet och "säkrar" dem (på grunder som ännu ej är offentliga), då männen rör sig från fyndplatsen (500 m).

Spekulation kring vad som väckte polisens misstanke:
Fyndet måste ha gjort det intressant för polisen att kolla upp dessa två män. Kan det vara så att
männen höll på att gräva en grav, blev avbrutna av Missing People som strax därefter upptäcker att det grävts. När polisen närmar sig det som Missing People angivit som något som liknar en grav, ser man två män som snabbt drar sig ifrån detta område.

Fråga:
Vad talar för respektive emot den teorin?

Jag tror du har helt rätt. Enligt MP så var fyndet man gjorde i fredags "obehagligt". En nygrävd grav är väl ganska obehaglig att hitta?
Gärningsmännen har kanske förvarat kroppen inomhus medans skallgången gått runt utanför. Ruskat på huvudet när polisen knackat dörr. Kanske har polisen varit inne och vänt i utrymmet men inte haft anledning att vända uppochner på allt.
Kanske trodde man att om MP redan varit på platsen är det fritt fram att gräva en grav runt knuten och begrava kroppen en natt. Man hade kanske hunnit gräva gropen men väntade på rätt tillfälle att lägga i kroppen.

Jag gick själv i MP-skallgång i torsdags och det berättades att området vi skulle undersöka hade varit undersökt tidigare. Kanske överraskades GM av att en ny patrull dök upp fast området redan undersökts.
MP hittar graven.
Polis tillkallas.
GM försöker förklara gropen.
Polisen lyssnar på folk som ljuger hela dagarna och känner att något inte stämmer och på den vägen är det. Betydligt noggrannare undersökning av byggnaderna vidtar.
Riktigt bra polisarbete av patrullen som anar något baserat på GM beteende.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Då hade väl rimligtvis någon av de gripna mördat varandra. Eller menar du att kärringen skulle mördat lisa?
Det tycker jag faller på orimligheten i att lisa skulle inleda ett långvarigt förhållande med hennes man?
långvarigt sa jag inte, ej heller sa jag något om förhållande, det jag spånade på var om det fanns en möjlighet till att någon av de männen var förtjust i BO, och varför skulle det vara orimligt om kvinnan hade ihjäl BO? Kvinnor kan också döda. Men detta är bara från mig spekulation och ska inte tolkas som annat.Vi vet ju inte vad som hänt.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR
Blogg: www.lisasblogg.se
Facebook: www.facebook.com/personer/123456789/
Instagram: www.instagram.com/Lisaholm1

Innan du tar dig för pannan, kan du ju alltid kontrollera så att dom inte är nedstängda. Tror inte personen vill ha trasiga länkar..

https://vine.co/u/951923489349185536
2015-06-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Hur stor är chansen att ett eventuellt fängelsestraff avtjänas i Litauen istället för Sverige?

Förmodligen kommer detta fall att skiljas från andra. De kommer nog inte att utlämnas. Rättsväsendet påverkas av allmänheten, även fast det inte ska göra det. Så enkelt är det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Skulle någon kunna ge en summering kring huruvida polisen varit i kontakt med MGM tidigt i undersökningen? Det förefaller mig så märkligt att det tagit så lång tid att komma fram till att "manliga gästarbetare från Litauen" som bor ca 300 m från brottsplatsen skulle kunna vara intressanta att undersöka NOGA i ett fall där en blond söt flicka försvinner en varm sommarkväll…

Känns som ett av de första spår man som undersökningsansvarig skulle avsätta resurser för.
1. Vilka bor i absoluta närheten?
2. Vilka har koppling till ladan där handsken hittas?

Aha, det arbetar manliga gästarbetare i närheten? Tänk om vi skulle ta och kolla upp dessa…NOGA?

Nu känns det lite som att man har tur i att de får svårt att sopa ihop spåren efter sig och därmed blir påkomna. Eller?

Polisen fattade tidigt misstankar för just dessa och hade span på dom redan från dag 2, i väntan på att dom skulle göra ett misstag. Har tyvärr inte källa, men har angivits flera ggr tidigare i tråden.
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electro
Varför i helvete sitter du och försvarar Gms? Det är snarare du som är totalt jävla efterbliven..
"Troligast är väl att gästarbetarna som varit där år efter år nu ser en ung snygg flicka som dom tänker våldta innan dom åker hem över sommaren?" Som om att det inte är någon big deal och sen att dom dödar henne för att dom vill rädda sig själva tycker du känns rimligt oxå? Du kan ju fan inte vara seriös?

Det är väl en helt fullkomligt trolig händelseteori? Mycket troligare än att man försöker råna ett litet café.

Sen kan du ju försöka förklara på ditt imbecilla sätt hur jag försvarar eller rättfärdigar vare sig våldtäkt eller mord? Gå klart grundskolan innan du postar är du snäll.
Medlem
Ttoclaws avatar
Jag är lite efter här. Vad är det som binder GM till mordet? Att dom bodde nära? Vad är det som fick dom att gripas från början?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon arbetade inte ensam

Nej, mycket riktigt. Ddt har väl framgått med all önskvärd tydlighet att hon "stämplade ut" tillsammans med medarbetare. Va trött man blir..... Och ledsen. Och förbannad att något sånt här kan hända.
Medlem
Men nu är ni allt ute och cyklar polisen sa att alla tre var runt 30 år på presskonferansen och i aftonbladet eller expressen artikel står det att föräldrarna har identifierat lisa och det hade polisen aldrig tillåtet om hon va styckad så sluta snacka skit om ni bara tro men inte har en aning
2015-06-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vad säger lagen om att barn under 18 arbetar ensamma under kvällstid. Verkar inte vara ett seriöst ställe, det där kafét. Om någon i arbetsledande ställning varit där vid stängningsdax hade detta inte hänt.
Jag skulle bli förvånad om folk besöker detta ställe i fortsättningen.
Hon hade arbetstid fram till klockan 18. Jag tror att åldersgränsen gäller vid nattarbete, alltså från 0000-0500.
2015-06-13, 17:32
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Det tar ett par veckor innan det förs in i dösorsakregistret.

Men vem är det som skriver det Polisen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in