Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Spaningsledare Martin Fredman försäger sig vid individuell intervju med Aftonbladet. Det kanske redan står klart för många av er men Lisa tycks alltså ha hittats död inomhus. Polisen har ju mörkat ifall hon hittats utomhus eller inomhus. Martin skingrar alla tvivel då han på en fråga svarar
ungefär så här: "med anledning av Missing Peoples fynd gör vi en husrannsakan varvid Lisa påträffas död". Det sagda innebär alltså att hon hittats inomhus. Förmodligen i det stall som
tilldrog sej sånt intresse i går kväll, både från polis och journalister. Alternativt har Lisa påträffats inomhus i de gripnas bostad. Husrannsakningar görs ju aldrig utomhus, så jag tror min teori stämmer. Ni som redan vet det här tycker säkert jag är ett riktigt smartass. Det är jag nog också.

Ingen hade kunnat lista ut detta. Herregud.
2015-06-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Polisen vet mer är vad dom säger. Varför skulle dom inte veta hur hon dog? Har gått över 15 timmar sedan dom hittade henne.. 😐

Klart som fan polisen vet ganska mycket redan. Men man kan ju inte berätta om detta av utredningstekniska skäl. Det fattar du väl?
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Är det säkert? Att det är polacker? Tänkte innan du kallar nån hjärndöd..
Vad spelar det för roll? De är EU-medborgare de med.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
I vissa fall kan man det. I detta fallet tror jag dock att det kommer råda maximal sekretess.
Nej, det finns inga skäl att sekretessa GM -- det finns i princip aldrig det om det inte handlar om minderåriga
2015-06-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tror inte det har gått så brutalt till. Föräldrarna fick identifiera henne imorse, det tror jag inte de hade fått göra om hon var i ett sådant skick.

Jag är inte så snabb, så nån hinner säkert skriva innan men ganska säker att de måste indetifiera henne, eller?! Kan ju göras på annat sätt med, men i mestadels av fallen anhöriga. Stackars människor!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Ja självklart. Men dom har ingen anledning att berätta det. Strypning skulle jag tippa på.

Efterwom föräldrarna fått identifiera henne kan hon ju inte vara tex, styckas eller sönderslagen totalt.. Vet någon när häktningen måste begäras? När man kan få någon information alls?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
Det faktum att polisen inte lämnar några detaljer om hur länge kroppen varit död är förmodligen för att GM hållt henne levande och polisen hade kunnat stoppa det men gjorde det inte. Polisens lösning är att bete sig som idioter och mörka skiten.

Alternativt har GM lagt henne i någonting som förmultnar vilket gör att det blir svårare att bestämma tidspunkten hon dog och polisen inte vet.

Eller så kan det bero på att obduktionen inte är utförd ännu och tid för död inte fastställts.
Så många idioter här som uppenbarligen inte vet något alls om brottsutredningar.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad
Nej, han sa i princip att husrannsakan skett i en bostad några hundra meter ifrån den plats lisa sedan hittas.
Vilket gör att kroppen hittats i det nya avspärrningsområdet vid blombergs ladugård.
2015-06-13, 14:17
Medlem
för jävligt är det. minst sagt.

den där videon förbryllar mig. kan inte släppa den.

officiella beskedet om att Lisa hittats avliden kom den 13:e.

i mina ögon känns det minst sagt skumt. kan man mixtra det där med registreringsdatum på youtube?

men om förövarna skulle vara gästarbetare då blir ju videon ganska ointressant. eller?

hur säkra är vi på att GM är gästarbetare från utlandet?

videon indikerar ju på att Lisa kan ha haft fiender eller någon som ville henne illa.

oftast är det ju mkt sjuka, psykiskt störda ENSAMMA gärningsmän som begår såna här bestialiska brott.

att flera eller tom tre personer är inblandade måste vara ytterst ovanligt.

frågan är hurdan lisa var, öppen och framåt eller mer tillbakadragen.

spekulerar nu mkt fritt:

säg att de är "gästarbetare" men oxå inbrottstjuvar. de håller på och sen kommer lisa.

öppen och framåt kanske hon har frågat vad de håller på med.

de blir inte glada och lackar ur.

om tillbakadragen kanske de lockat fram henne. och sen har det gått överstyr.

men jag tyckte polisen sa att inga tecken på slagsmål/våld setts på platsen där mopeden stod. är detta sant?

för jävligt är det iaf.

må vem det än är som gjort detta brinna i helvetet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Helt ärligt, vad hade du förväntat dig? Folk tror på allvar att polisen ska gå ut med detaljer innan någon ens är häktad? Man baxnar.

Presskonferensen hölls för att ge media och allmänhet en helhetsbild och för att de fortsättningsvis ka kunna arbeta i fred.

Denna tråd är flashback, när den är som allra, allra sämst just nu. Har aldrig sett så mycket obegåvade människor (inte sällan också rasister) samlade på en och samma plats..

Invänta nu fup om ni är intresserade av fallet.

Exakt, och nu är det oerhört viktigt att stänga mediadörren så man ror utredningen i hamn, skulle det läcka så äventyrar det ett framtida åtal.

Vill påstå att detta var en av de bättre presskonferenser jag sett då det gäller sådana här försvinnanden och mord. Den kvinnliga chefspolisen och hennes manlige insatsledare var tydlig med vad man kan gå ut med.

Det jag dock starkt reagerade mot var att familjen utsätts för, rent ut sagt journalistsvin som tar sig in på deras tomt. Hoppas någon ger sådana journalister ett kompanistryk. Det är så oerhört lågt och respektlöst mot anhöriga som har en outsäglig sorg.
Trädgårdsvillan 1, kollar man vem som bor där så kan man även knyta samma person skriver med sina respektive telefonnummer även till ladan snett till vänster mitt emot fiket. Även utländskt efternamn, gästarbetare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Spaningsledare Martin Fredman försäger sig vid individuell intervju med Aftonbladet. Det kanske redan står klart för många av er men Lisa tycks alltså ha hittats död inomhus. Polisen har ju mörkat ifall hon hittats utomhus eller inomhus. Martin skingrar alla tvivel då han på en fråga svarar
ungefär så här: "med anledning av Missing Peoples fynd gör vi en husrannsakan varvid Lisa påträffas död". Det sagda innebär alltså att hon hittats inomhus. Förmodligen i det stall som
tilldrog sej sånt intresse i går kväll, både från polis och journalister. Alternativt har Lisa påträffats inomhus i de gripnas bostad. Husrannsakningar görs ju aldrig utomhus, så jag tror min teori stämmer. Ni som redan vet det här tycker säkert jag är ett riktigt smartass. Det är jag nog också.

Bara för att det heter "husrannsakan" behöver det väl inte betyda att de har genomsökt just bara ett hus; http://sv.wikipedia.org/wiki/Husrannsakan = sak eller plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in