Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Hade varit intressant att veta vad det var för något som 2 tjejer hittade i torsdags (?) som gjorde dem väldigt illa berörda. Ngn som hört om det?

Det verkar iaf inte varit någonting som tillhörde offret.
Medlem
henkesss avatar
Lisas familj borde ta en "semester", förstår inte varför dom är kvar fortfarande.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Precis så jag tolkade det också. Insatsledaren försade sig lite

Vad finns det att tolka när insatsledaren explicit så att så skett..? Givetvis var det planerat att lämna den informationen.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ganska litet nytt - som väntat. Men det som vi FICK veta var att de misstänkta har varit i kontakt med MPS och på ett sånt sätt att de fattat misstankar. Kontakten verkade ha skett i samband med att de gjorde det avgörande fyndet.

Kontakten gjorde att polisen sökte upp de misstänkta innan de visste att fyndet var relevant. Sedan uppfattade jag det som att fyndet INTE hade med Lisa att göra, utan med gärningsmännen. Kan de ha tappat något personligt och frågat MPS om de hittat det de tappat?

Så vitt jag förstått så hör platsen där BO hittades ihop med gården Blomberg. Det kan vara så enkelt att de anhållna velat bromsa missing peoples sök i området och det parat med något inledande fynd kan ha väckt särskild polisiär nyfikenhet (läs intuition).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Det har med saken att göra eftersom massmedia medvetet väljer att pixla deras ansikten, och jag tycker svenska folket har rätt att få veta vilka typer det är som gjort detta.

Har dom blivit dömda redan? Nej, juste.
Medlem
1c9r5s avatar
Ber om ursäkt om det redan är postat, men L*sas vine finns här https://vine.co/u/951923489349185536
Medlem
Poliser som Trolläng och insatschefen gör att man får stort förtroende för Polisens arbete.

Journalister som klampar in på de anhörigas tomt raka motsatsen.
2015-06-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Jag sa redan i början på tråden att man skall kolla byggarbetarna men avfärdades som dum i huvudet ungefär.
I min värld borde polisen riktat sig in på dom direkt ,då om dom drar ifrån landet så går det troligtvis inte få tag på dom mer.
Lider med familjen och riktar en stålskodd känga till politikerna: Är det inte dags att lägga ner dom öppna gränsernas politik.
Vi får in kreti och pleti i landet totalt utan kontroll.

Men fan vad bra du är då, vill du ha en applåd?
Tror du att du är mycket smartare än polisen eller? Högst sannolikt har de väl haft sina misstankar de också om i stort sett alla som anklagats i den här tråden, men kan inte bara storma in överallt och snoka utan orsak.
Medlem
Det känns som att fyndet som ledde polisen till "gästarbetarna" är antingen något typ av ID-kort, klädesplagg med företagslogga/tel/adress, eller att fyndet inte är någon sak utan helt enkelt någon skum peson som missing people/polisen följde efter till det aktuella stenhuset.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentium
Skulle det kunna vara så att MP upptäcker typ en förberedd "grav" eller liknande som går att koppla till de anhållna?

Möjligt, eller kanske mordvapnet = ett blodigt verktyg??
Medlem
Creepy24s avatar
Bild och namn på de misstänkta tack skulle uppskattas
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det kommer ta tills förundersökningen och en ev rättegång kan bli aktuell samt fällande dom?

Jag var inte särskilt insatt i fallet Engla men pratar vi många månader eller kanske upp mot 1 år innan vi kommer få klarhet i detta.

Det man vill få svar på är ju frågorna om det rör sig om ett sexualbrott samt hur länge LH varit vid liv och liknande.
I Engla-fallet tog det ungefär fyra månader om jag minns rätt. Om de har tagit fast de skyldiga här så lär det ta ungefär lika lång tid till rättegång kan man väl gissa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in