Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:01
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Stor idé att ha den presskonferensen...dom sa ju inget nytt?

Helt ärligt, vad hade du förväntat dig? Folk tror på allvar att polisen ska gå ut med detaljer innan någon ens är häktad? Man baxnar.

Presskonferensen hölls för att ge media och allmänhet en helhetsbild och för att de fortsättningsvis ka kunna arbeta i fred.

Denna tråd är flashback, när den är som allra, allra sämst just nu. Har aldrig sett så mycket obegåvade människor (inte sällan också rasister) samlade på en och samma plats..

Invänta nu fup om ni är intresserade av fallet.
Medlem
4N0NYMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapezoid
Jag tolkade det som att de gripna personerna har uppträtt misstänksamt runt omkring det område där Lisa hittades?

Precis så jag tolkade det också. Insatsledaren försade sig lite
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
En teori:

Lisa stängde kafét i söndags kväll, hon gick över vägen för att hänga in nyckeln innan hon skulle åka. Precis då kommer en av litauerna, säkerligen alkoholpåverkad och han kör på henne så att hon skadas/blir medvetslös. Han får panik, lastar in henne i bilen, kör hem, på vägen slänger han ut lite saker som är hennes, det är nämligen på vägen hem till dem man hittat fynden. Han kommer hem, går in till de andra två, berättar vad som hänt och undrar vad fan de ska göra. De är kanske är i sverige olovligt och arbetar och säkerligen var han alkoholpåverkad så de bestämmer sig för att inte rapportera olyckan utan åker bort till den andra gården där de jobbat och slår ihjäl henne där och gömmer kroppen.
Tror att det gått till ungefär såhär.
Ja faktiskt. Ett möjligt scenario.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Jag tror inte det har gått så brutalt till. Föräldrarna fick identifiera henne imorse, det tror jag inte de hade fått göra om hon var i ett sådant skick.
Att föräldrarna fått identifiera henne behöver inte innebära att de sett kroppen, det kan ske på annat vis -- via foto, via tatueringar eller andra kännetecken etc.
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Politiet er veldig vage på eksakt funnplass. Politiet er veldig vage på funntidspunkt. Litt merkelig også at man 3/4 døgn etter funnet ikke kan si noe som helst om dødstidspunkt "fordi disse undersøkelsene ikke er påbegynt". Betyr dette at kroppen ikke er hel, altså at den er styckad?

Ja, jag har personligen misstankar om att kroppen kan ha skador. Styckning, bränning, något liknande. Vi vet inte hur hon dog, ifall hon blev brutalt misshandlad vilket också skulle kunna vara ett skäl.

På presskonferensen sades "Grovt brott".
Medlem
Om jag har förstått det korrekt kan en förundersökning ta flera veckor, och först då kan hända att polisen kommer ut med mer information?
Medlem
Silentiums avatar
Skulle det kunna vara så att MP upptäcker typ en förberedd "grav" eller liknande som går att koppla till de anhållna?
2015-06-13, 14:02
Medlem
Ingen som har tänkt på att dom mördade henne av misstag? Alltså att dom försökte våldta henne men att hon skrek och nån smällde till henne så hon dog? Jag vet inte men en teori..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lisa hittades väl efter midnatt?
Alltså idag, den 13:e.

Än mer skrämmande med tanke på YouTube-videon.

Nej Fredag den 12.e... dom höll presskonferans 13.e 00.15 men hittades innan.
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ganska litet nytt - som väntat. Men det som vi FICK veta var att de misstänkta har varit i kontakt med MPS och på ett sånt sätt att de fattat misstankar. Kontakten verkade ha skett i samband med att de gjorde det avgörande fyndet.

Kontakten gjorde att polisen sökte upp de misstänkta innan de visste att fyndet var relevant. Sedan uppfattade jag det som att fyndet INTE hade med Lisa att göra, utan med gärningsmännen. Kan de ha tappat något personligt och frågat MPS om de hittat det de tappat?

Gärningsmännen kanske försökte förmå MP att söka på annat håll när de kom för nära Lisa. Detta skulle i så fall givetvis få polis att vilja granska dessa närmare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Enligt polisen så hittade MP ett objekt som möjligen kunde kopplas till Lisa och när polisen kom till plats så informerade MP om några personer som agerat konstigt i närheten varpå polisen letade upp de personerna och deras uppförande ledde då till vidare misstanke.

Ja, så uppfattade jag det också. Men objektet uppfattade jag inte var kopplat till Lisa..? Utan till de misstänkta. Eller..?

Undrar hur de uppträdde eftersom MPS upplevde det som misstänkt.
Medlem
Funderar på vad det kan vara för fynd missing people... Kondomer?! Använda eller ej som legat i anslutning till Lisas tillhörigheter?! Eller om det handlar om utländska cigarettfimpar i området? Eller vad kan det annars vara tro?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in