Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:02
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Hur lång tid har åklagaren på sig att HÄKTA de misstänkta innan det måste släppas ?
Tre dygn kan de sitta anhållna innan de måste släppas eller kan häktas.
Medlem
ddf66s avatar
Polistjejen som inte sa nånting vettigt heter TROLLäng i efternamn, det passar perfekt här på FB.

Gissningsvis så har Lisa haft maximal otur vad jag förstått:
- brukar INTE åka moppe själv
- stod parkerad på andra sidan av huset jämfört med sina arbetskamrater
- stötte ihop med gärningsmännen i ett tidsfönster som inte kan ha varit mer än någon minut, före eller efter hade hon kanske kunnat undvika denna situation.

Fredrik Reinfeldt: Öppna era hjärtan ...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skierfe
Finns det något som kan bekräfta att LH blivit våldtagen/sexuellt nyttjad?

Det bästa vore såklart om så inte var fallet, och hon bara blivit påkörd eller nedslagen.

Polisen har inte gått ut med någon information om dödsorsak och skador. Vi lär ju få vänta på obduktion innan man kan veta om eventuellt sexualbrott, dödsorsak och tid.
Medlem
Shakeshakes avatar
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Varför är det norsk media där också? Det är väl inte vanligt?

Hm... döljer de något kanske? Kan GM vara en av dem?
Medlem
Citat:

De hade ett liknande fall i Norge för några år sedan, Sigrid Schjetne hette tjejen då som också hittades avliden fast efter en längre tid. Därför antagligen.
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Förstasidesnyhet där också, lillebror är mycket intresserade av vad som händer i Sverige.
Medlem
David_Ss avatar
Någon som har en uppfattning om hur lång tid det kommer ta tills förundersökningen och en ev rättegång kan bli aktuell samt fällande dom?

Jag var inte särskilt insatt i fallet Engla men pratar vi många månader eller kanske upp mot 1 år innan vi kommer få klarhet i detta.

Det man vill få svar på är ju frågorna om det rör sig om ett sexualbrott samt hur länge LH varit vid liv och liknande.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Precis så jag tolkade det också. Insatsledaren försade sig lite
Han försade sig inte -- utan det var exakt det informationen han gav gick ut på att berätta.
2015-06-13, 14:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så dom är inte häktade? Betyder de att de kan åka till polen eller vad fan de vill nu då eller?

de sitter anhållna fram till åklagare beslutar om ev häktning eller av frisläppande
de är MGM men bevisning och förhör ska sammanställas analyseras och utvärderas och sedan kommer åklagaren att fatta beslut om inte någon av de anhållna erkänner
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapezoid
Jag tolkade det som att de gripna personerna har uppträtt misstänksamt runt omkring det område där Lisa hittades?

Citat:
Ursprungligen postat av Xurique
En rapporter frågar ju om fyndet MP gjorde lede till kroppen och helena svarade att när polisen gick tillbaka till fyndet så hittade dem kroppen.
Jag får det till att det är platsen där MP hittat fyndet är där kroppen låg.

Ni har båda rätt, dom 3 personerna påträffades av mps i anslutning till LH, dom interagerar på något sätt.

Polis kallas dit, åker sedan dit FP, sen åker man och griper sen åker man tillbaks till stället (fp)

spärrar av och sedan görs fyndet
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Hur lång tid har åklagaren på sig att HÄKTA de misstänkta innan det måste släppas ?
Jag kan ha jävligt fel här, men det rör vill sig om 48-72 timmar eller något. Efter det måste polisen ha skäl att hålla kvar dem längre, vilket åklagare(?) måste godkänna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in