Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-11, 22:01
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag skulle kolla:
1. Nuvarande pojkvän
2. Ex
3. Ex ex

Svårare än så behöver det inte vara.
Dom flesta seriemördare har noll och ingen relation med sina offer överhuvudtaget, i detta fall rör det sig med allra största sannolikhet om en individ som vet mycket väl vad han håller på med med tanke på den arroganta bevisspridningen för att konfundera polis samt allmänheten.
Enligt min teori handlar det om en man i 30-45årsåldern som har fattat tycke för hennes utseende och bestämt sig för att spontant våldta och mörda henne, en hittills okänd och ostraffad man som ser bra ut.
Jag antar att det lär dyka upp fler liknande offer inom den närmsta tiden för övrigt. Det går att spekulera hur lång tid som helst, men det är nästan uteslutet vid det här laget att det rör sig om en olyckshändelse, avundsjukt ex eller dylikt. Jag tror stenhårt på att det rör sig om en mördare.
Senast redigerad av Ravenbox 2015-06-11 kl. 22:07.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Hon var en tjej, de kan ej försvara sig ffs.
Försöker inte vara otrevlig,rolig eller sexistiskt om nu någon tror det - är bara ärlig. En tjej kan inte försvara sig, är tyvärr ett lätt byte och därmed inte borde få vara ensam ute på landet.
Tänk till en GM om han bradgt BO livet inte kutar han runt och sprider hennes prylar runt om redan där faller teorin, GM skulle vart snabbt synlig på dessa fält så tänker man en smula så faller det snabbt....
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vet inte om det skrivits om detta tidigare i tråden. Hoppas att Polisen kollat kontosliparna på cafét där Lisa jobbade. I syfte att identifiera gästerna som besökt cafét tiden innan flickan försvann. Måhända var det någon gäst som ville ha mer än påtår och väntade ut henne efter arbetstid.

Det stod om det i en artikel igår (?) att polisen skulle kolla det. Sen kan ju många ha betala kontant.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
På livestreamen så rapporterade dom från en gammal ruin en "lada" och när han står där och pratar så säger han typ OJ NU MARKERAR HUNDEN REJÄLT sen bröt dom från han och gick till en annan reporter och nu har vi inte sett något mer därifrån.

ALLTSÅ INTE LADAN VID FIKET

När hände detta?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euforin
Hur står är chansen att GM läser denna tråden? Kanske rentav delar i den...

Enormt liten, men följer andra medier helt klart
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorped
Baksidan av cafét vetter mot en åker. Man norrifrån är åkern i vägen för sikten för att se baksidan kommer man söderifrån ser man inte heller baksidan. Man ser inte heller baksidan från parkeringen om man parkerat nära vägen. Hittades inte handsken inne i ladan? Jag har svårt att tro att den skulle ha blåst dit med take på vad den behöver passera för att komma till ladan. Det behövs närmast orkan för att få handsken till ladan och sannolikheten att den ska blåsa in är nära till noll. Frågan är hur GM tog sig till ladan obemärkt.

Hon kan ha tappat handsken på framsidan när hon gick till mopeden (om nu handsken blåst in i ladan som polisen tror)Då blir letandet efter handsken en orsak för henne att gå tillbaka till framsidan (då kollegorna redan hunnit iväg). Då öppnas det för alla typer av bortföranden. Har hon blivit tagen på baksidan där hon inte syns på vägen så finns det betydligt färre varianter på vad som kan ha hänt (i stort sett bara bortförande planerat i förhand eller nån tjuv som gömt sig i väntan på inbrott)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thorped
Baksidan av cafét vetter mot en åker. Man norrifrån är åkern i vägen för sikten för att se baksidan kommer man söderifrån ser man inte heller baksidan. Man ser inte heller baksidan från parkeringen om man parkerat nära vägen. Hittades inte handsken inne i ladan? Jag har svårt att tro att den skulle ha blåst dit med take på vad den behöver passera för att komma till ladan. Det behövs närmast orkan för att få handsken till ladan och sannolikheten att den ska blåsa in är nära till noll. Frågan är hur GM tog sig till ladan obemärkt.

En tes är ju att GM dök upp på baksidan, troligen i sin bil, när BO gjorde sig redo för att åka hem. Hon hade tagit på sig hjälmen, hon hade kvar att packa ner påsen, kanske hade hon därför inte på sig handskarna. Troligare är kanske att hon hade dem i någon jackficka. Något i GM:s beteende skrämde henne vilket fick henne att försöka fly. Hon var på baksidan, den naturliga reaktionen är väl då att man flyr till framsidan, mot vägen, i riktning mot ladan. GM nådde ikapp henne i närheten av ladan och släpade in henne där. Ena handsken ramlade ur BO:s ficka. Frågan är hur han i det här scenariot fick in henne i bilen som väl fanns kvar på baksidan av caféet? Och det här är ju endast en tes bland flera.
2015-06-11, 22:02
Medlem
mjohan84s avatar
Ta in safarik och Bosse ifrån svenska fall för FBI

GW är överskattad, upprepar sig likt en vinylskiva och tjänar miljoner
I detta fall är skallgång och Flashbacks detektiver lösningen

Svenska polisen saknar all tilltro , ringde dem häromdagen när Jag såg en rumänsk-reggad lastbil
, tre killar stod utanför och de hade öppnat upp lite, där inne var det ett helt bohag till en villa lastad
Fick frågan , varför ringer du? Bara för att den är rumänsk? Man blir så trött.

De gör ingenting men betalt ska de ha
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Om kvittot tillhör GM och denne betalat med kort så kan polisen via den vägen få reda på vem som är GM kanske?

Jag har funderat fram och tillbaka kring detta och kan ärligt säga att jag har ingen jäkla susning om vad som kan ha hänt.

Tror att det skrevs på aftonbladet att kvittot är Lisas. Det är detta som jag funderar på, vad är det hon kan ha köpt som är intressant. Om kvittot är Gm: s då borde det gå snabbt identifiera denne. Lätt kolla bank eller kameror.
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
När hände detta?

ca 25 minuter sedan. Expressens-livestream.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
Vet inte om det skrivits om detta tidigare i tråden. Hoppas att Polisen kollat kontosliparna på cafét där Lisa jobbade. I syfte att identifiera gästerna som besökt cafét tiden innan flickan försvann. Måhända var det någon gäst som ville ha mer än påtår och väntade ut henne efter arbetstid.

Det har man redan gjort. Står längre ner i artikeln.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article20941375.ab
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
När hände detta?
Typ 20 min sedan. Hundföraren stack iväg med en jävla fart mer har vi inte fått se än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in