Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 08:17
Medlem
Mycket spekulationer om hon blev påkörd, vilket borde vara osannolikt eftersom mopeden hittats orörd och oskadd?!? Invid cafeet...

Troligt scenario:
Ngn av männen var vid cafeet och plockade flickan/hamna i diskussion/kom på ngt dumt(sexuellt) och tar med flickan efter vägar/ängar mot tänkt brottsplats varpå saker tappas/slängs hela tiden...
Logiskt med tanke på var polisen o andra hittat saker och var de slog till.

Jag hoppas innerligt att den/de personer som gjort detta får sitt rättmätiga straff, fyf...n vad äcklad man blir och ett skott i knäet för att sedan ruttna hade inte varit så jävla odumt i detta fall!
Medlem
Charlie6789s avatar
Bara jag som tänker att det kan vara så att någon som kände både LH och polackerna gjorde det. Därav spåren fram och förbi de misstänktas hus.. allt för att garantera att syndabockarna skall åka dit.
Nu tror jag dock inte på den teorin utan känns mkt mer troligt att dem spanat in henne ett par dagar och var kåta efter veckans jobb och såg alla andra lämna stället före lilla Liss och slog då till. Är bara jävligt nyfiken på vad rättundersökningaena kommer säga.
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Troligen inte, skulle hon vidare så hade hon försvunnit inom 6 till 24 timmar och varit utanför gränserna. De har säkerligen gjort något på impuls och sedan fått panik. Men det är bara min spekulation, jag vet lika lite som dig.

Som jag sa, de kanske tyckte att det nog inte var läge att försöka lämna platsen i typ skåpbil medförandes ett kidnappningsoffer när det kryllar av snutar där, och det gjorde det redan 2,5 tim efter LH:s SMS till familjen.
2015-06-13, 08:18
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Två grupper ifrån MSP var på just den platsen i veckan (onsdags). Vi parkerade utanför ladan och gick emot det röda huset som finns med på bild. Den har en stor syrénbuske och vi gick längs med huset och sedan rätt upp över en åker samt kollade av vattendrag. Nu såhär när man vet att hon eventuellt varit i ladan under hela försvinnandet gör det ont i hjärtat när man fick order om att inte kolla byggnader om det inte var "öde".
Ett tragiskt slut som tyvärr redan var det man befarade..

Igår gjordes dock fynd i/runt ladan av Missing People, vilket resulterade i utökning av avspärrningarna. Synd att ni inte fick genomsöka tidigare
Medlem
CrossArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Två grupper ifrån MSP var på just den platsen i veckan (onsdags). Vi parkerade utanför ladan och gick emot det röda huset som finns med på bild. Den har en stor syrénbuske och vi gick längs med huset och sedan rätt upp över en åker samt kollade av vattendrag. Nu såhär när man vet att hon eventuellt varit i ladan under hela försvinnandet gör det ont i hjärtat när man fick order om att inte kolla byggnader om det inte var "öde".
Ett tragiskt slut som tyvärr redan var det man befarade..
Ja egentligen när nån varit borta ett par dagar så skall ju egentligen såna regler brytas.....
Fast den uppfattningen kanske inte delas av alla. *suck*
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det du skriver stämmer helt enkelt inte.

I svensk rätt definieras dråp enligt tredje kapitlets andra paragraf i brottsbalken som den lindrigare formen av mord.

Du måste ha ett tydligt uppsåt
Vadå "tydligt" uppsåt? Det som krävs är att GM kunnat inse att dennes handlande skulle komma att leda till döden.
2015-06-13, 08:19
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedborgareX
Jag hoppas att Polisen undersöker markerna med senaste teknik då det kan finnas fler offer nedgrävda. Sveriges rättssystem kommer att skydda förvarna som vanligt. Straffet kommer i praktiken att bli noll och intet.
I Sverige lönar det sig att begå brott då de kommer från Baltikum och Rumänien för just att begå brott.

kan berätta för dig misstänkta är från Polen. så den kan du stryka.
2015-06-13, 08:20
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ni som hittar o finns i närområdet.

Finns det kopplingar mellan lisa, personerna o godset?

O om GM är har dömts tidigare t ex till vård tidigare (fängelse är ju vård
numera) finns det brister i systemet då de inte fått adekvat vård alt
så har de släppt ut för tidigt o innan de blivit färdigvårdade

Är de anhållna typ godsägare, villägare, hyresgäster
eller gästarbetarbondlurkar?

Om de är utlänningar - finns det kopplingar med lisa?

Om de är gästarbetare/godsägare finns det kopplingar
med lisa - ridit där - jobbat där - har kompis där -
eller är gissningen att hon blivit medlurad eller helt
enkelt kidnappad?

De är gästarbetare från Litauen eller Polen. De jobbade i ladan som låg mittemot cafét där Lisas handske hittades.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Inte för att vara den, men sluta gå in på teorier nu om att hon skulle vara styckad eller så pass våldtagen att hon är oigenkännbar.
De "VET" att det är hon, men kan inte gå ut med det fören en ordentlig undersökning är gjord och anhöriga har fått identifiera.
Med tanke på att de hittade kroppen sent igår kväll och hade presskonferens klockan 12 så tror jag inte de hunnit helt sonika och väljer att avslöja det idag när största delen av folket som följt detta är vakna.
Jag tippar tyvärr på att öststatarna har slagit sönder hennes ansikte och huvud så pass att det är svårt att visuellt känna igen henne efter att de förgripit sig på henne. Alla vet ju att det är hon ändå givetvis.
Sorgligt om det är så på en så söt tjej, lider med de anhöriga som nu får livslång sorg.
Ännu en i den allt längre raden av svenskar som faller offer för en skev politik där det inte finns någon kontroll på vilka som släpps in i landet, brottslingar, krigsförbrytare, sexualförbrytare mm. priset vi får betala för att landets gränser står vidöppna.
Allra mest förlorar svenska flickor och kvinnor tyvärr.
Medlem
autostoperkas avatar
Kanske lite långsökt men i söndagskväll försvan ett gift par i Sthlm. Hittades döda i en sjö nån dag efter. De var Oxå polacker. De var skrivna på samma adress som 3 andra pollacker. Knappast att alla verkligen bodde där.
Kan det vara relaterat?
2015-06-13, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

Igår gjordes dock fynd i/runt ladan av Missing People, vilket resulterade i utökning av avspärrningarna. Synd att ni inte fick genomsöka tidigare

Vi markerade med gula "snitslar" vägen vi gick och sedan fick vi tyvärr bara gå där som vi blev tillsagda till plats att gå. Såhär efteråt försöker jag tänka på ifall det var något "opassande" på plats.
Men svårt att avgöra ifall dom är på baksidan av ladan eller framsidan där vi parkerade. :/
2015-06-13, 08:21
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Kanske lite långsökt men i söndagskväll försvan ett gift par i Sthlm. Hittades döda i en sjö nån dag efter. De var Oxå polacker. De var skrivna på samma adress som 3 andra pollacker. Knappast att alla verkligen bodde där.
Kan det vara relaterat?

tror dessa tog självmord och varit försvunna innan lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in