Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Självklart, svenskar begår ju aldrig brott.
Behöver man ens nämna Mattias Flink, Anders Eklund etc.
Listan kan göras hur lång som helst.
Det finns dock en viss skillnad mellan grova brott som begås av etniskt svenskar och vissa andra folkslag. Tittat man på vettiga folkslag som judar, östasiater och germaner finns det en hel del skadat gods som kan begå mycket grova brott. Skillnaden gentemot slaver, araber, negrer m.fl. är att det inte finns tillräckligt mycket skadat gods för att de ska kunna hitta varandra. Eftersom tre personer är gripna kunde man omedelbart dra vissa slutsatser om etnicitet.
2015-06-13, 04:14
Medlem
Jag hoppas verkligen de dödade henne fort så intr stackaren led i massa timmar.
2015-06-13, 04:18
Medlem
Det är kanske är så, att det är bara EN GM och att kvinnan o en av männen är helt ovetandes. You never know!
2015-06-13, 04:19
Medlem
Kan vi fokusera lite mer på fallet?

Vi får fler svar imorgon, vid lunch.

Två fynd i lada #2. Vadå för fynd?
2015-06-13, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
Det är kanske är så, att det är bara EN GM och att kvinnan o en av männen är helt ovetandes. You never know!

eller att ingen av dom var inblandade. nångång vet vi.
2015-06-13, 04:23
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
De räknar väl med att kärringen inte varit med vid mordet eller jobbar i ladan. Men det är inte omöjligt att de ändrar rubriceringen till 1 mord/dråp/vållande och 0-2 skyddande efter förhör och kontakt med åklagaren inom kort. Alt. 3 mord, naturligtvis om det skulle vara så.

Ja, det ska bli intressant att se vad de säger idag vid lunchtid. Intressant och intressant, låter fel med tanke på utgången, hoppas du förstår vad jag menar.

Vila i frid lilla flicka
Bannlyst
OM det nu är så att det är Lisa Holm som är hittad död (Vilket det med allra största sannolikhet är, jag säger OM eftersom att det ännu inte är bekräftat slutgiltigt att det är hon, men ja, det är ju det absolut mest troliga), kan någon berätta för mig vad för typ av brott man gör sig skyldig till om man inte anger sig själv till polisen? Vi vet ännu inte vad som faktiskt har hänt, vi utgår ifrån att de intagna är de skyldiga, och att Lisa är den som har hittats död, så vet vi fortfarande ingenting om vad som egentligen har hänt fram tills dess att hon dog, det enda vi har där är teorier.

Låt gå då att teorin om att det var en olyckshändelse, blir personen då dömd till vållande av annans död eftersom det då förmodligen kanske inte var med flit? Om så är fallet, vad kan man utöver det dömas till när man håller kroppen till personen man vållat livet om i sin egen ägo för att undvika att åka dit?

Detta skulle då innebära att den som är skyldig till det här brottet kan komma ut från fängelset redan efter 2 år? Om jag har fel i detta, svara med konstruktiv kritik gällande det jag skriver och inte något efterblivet svar som att "Det är klart det var med flit, dom har ju våldtagit henne fattar du väl" eller liknande.
Medlem
Citat:
"Min teori" inlägg på sid. 1338
Tror absolut att något sådant kan ha hänt. Kanske inte i detalj men i det stora hela. Jag vill dock inte tro på teorin om våldtäkt av empatiska skäl, även om det tyvärr talar för att det kan ha inträffat Vart kan bortförandet ha skett? Med bil direkt från parkeringsplatsen? Buren från parkeringsplatsen över åkern och hem? Med bil från ladan mittemot kaféet? Kanske inte så relevant egentligen dock.

Jag är fortfarande förundrad över vad fynden kan ha varit. Måste ju ha varit något riktigt omfattande fynd om det fick gästarbetarna att bli huvudmisstänkta på någon minut.
2015-06-13, 04:24
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Och?

Och:
Citat:
Ladan är förvaringsplats för foder och spannmål. De senaste månaderna har det varit många manliga gästarbetare, från för mig okänt land, och arbetat på gården.
2015-06-13, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Tittar man på detaljer såsom att nycklarna var kvar i mopeden och påsen brevid så förefaller det ju som att GM handlat inom en relativt snäv tidsram och "avbrutit" henne innan hon hoppat upp på mopeden och varit på väg hemåt. Känns ju en smula osannolikt att hon ska ha blivit måltavla och att detta skett helt slumpmässigt under det korta tidsintervall som man får anta det skulle ta för henne att påbörja sin hemfärd.

Det mesta tyder ju på att GM hade kännedom om att just BO var där och även möjligen vetskapen att det var hennes moped. Det var ju tydligen också första gången BO färdades via moped till jobbet så det utesluter ju att GM kunnat veta det innan själva söndagen. Om man då antar att GM var ute efter just BO så är det ju då antingen någon som haft koll på henne sen tidigare eller alternativt om det är någon som sett henne samma dag komma farandes till jobbet. Det skulle vara intressant att veta vilken väg hon åkte när hon for till jobbet mellan 8.30-9.30 söndag morgon och då allrahelst den sista biten om hon for förbi nån arbetsplats eller nån förläggning eller dyligt.

Utöver det så vore det intressant även att veta var en GM kan gömma ett fordon i nära anslutning till brottsplatsen.

Skrev detta tidigare i veckan , ville få igång en vettig diskussion. Det var väl lite som jag misstänkte. Istället har det varit mycket ogrundat och mkt trams i tråden. Nåväl, nån som har en aning om GM:s identitet nudå?
2015-06-13, 04:27
Medlem
Citat:
"Min teori" inlägg på sid. 1338
Tror absolut att något sådant kan ha hänt. Kanske inte i detalj men i det stora hela. Jag vill dock inte tro på teorin om våldtäkt av empatiska skäl, även om det tyvärr talar för att det kan ha inträffat Vart kan bortförandet ha skett? Med bil direkt från parkeringsplatsen? Buren från parkeringsplatsen över åkern och hem? Med bil från ladan mittemot kaféet? Kanske inte så relevant egentligen dock.

Jag är fortfarande förundrad över vad fynden kan ha varit. Måste ju ha varit något riktigt omfattande fynd om det fick gästarbetarna att bli huvudmisstänkta på någon minut.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Kan vi fokusera lite mer på fallet?

Vi får fler svar imorgon, vid lunch.

Två fynd i lada #2. Vadå för fynd?
Tack för lite vettighet. Väldigt svårt att veta vad de menar med fynd när det gäller lada nummer två. Måste ju varit någon tillhörighet till GM då ledtrådar till Lisas plats inte längre är aktuella av förklarliga skäl. Fotavtryck eller någon bloddroppe möjligtvis.
2015-06-13, 04:27
Medlem
Boggymans avatar
Ska vi gissa på att hon har blivit utsatt för sexuella övergrepp samt blivit strypt/kvävd till döds? Jag lägger min röst på det iallafall utan några som helst belägg för det, bara en känsla.

Förövrigt har jag aldrig blivit såhär illa berörd av ett kriminalfall någonsin, hur kan man göra såhär mot en oskyldig försvarslös tjej som inte gjort ett skit, era fega jävla kräk, blir särskilt illamående av att det verkar vara mer än en gärningsman också, sjuk jävla värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in