Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Jag måste säga att jag blir så jävla förbannad, jag skiter i om det är polacker, somalier eller en svensk. En människa som berövar en 17 årig tjej, som är flitig, jobbar, är villig att sätta sig på moped 2 timmar per dag för att ta sig till sommarjobbet, det är fanimej helt jävla sjukt.

Att dom dessutom gjort hennes sista timmar i livet till ett helvete är ännu sjukare, blir så jävla less.. Utsätt dom har kräken, för samma skit som dem utsatt henne för, varje dag.

Guantanamo nästa, dom ska fan inte sitta på ett jävla pensionat och få bättre betalt och boende än våra äldre. Och ja, jag förstår att det låter klyschigt men nu blir det fanimej SD nästa val.

Störda jävlar ska fan lida för sina handlingar.. Helvete vad det här stör mig, white woman syndrom eller inte, jag skiter i vilket, fan alltså, sätt dom ihop med vanliga yrkeskriminella och låt dom smaka på sin egen skit, varenda jävla dag.

16 år är max av vad dom kommer få, det räcker inte, livstid i våra svenska fängelsepensionat räcker inte, sätt dom med en konstant negerdildo i röven, käften, kör gafflar i ögonen, dra tånaglarna med tänger, skålla dom med kokande vatten, var dag.

Fan vad det här stör mig ..

Vad vet du som inte vi andra vet? Vi vet varken vem/vilka som är mördarna ännu, även om mycket tyder på de anhållna. Vi vet inte heller händelseförloppet, motiv eller dödsorsak.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det sena fyndet på fredagen som ledde till gripandet

Min teorier

- Antingen WiFi på caféet. Någon av MGM har varit uppkopplad vid tiden för dådet

- Buggat MGM hus, och därav hört dem diskutera dådet

- DNA eller fingeravtryck finns på något av fynden och har kunnat matchas med hjälp av Interpol

Min gissning: polisen förstod ju att vissa av fynden hade placerats ut EFTER att polisen noggrannt gått igenom ladan närmast kaffet. Och de hade säkert fotat så mycket i ladan vid första genomsöket att de kunde bevisa att vissa saker placerats i efterhand. Teknikerna har ju jobbat där hela dagen idag. Förmodligen har de hittat tex ett skoavtryck och sen lyckats ra reda på vad det är för sko. Sen kopplade man ihop det med det faktum att fynden pekar ut en väg som leder rakt till husen där bland annat de anhållna bodde. Man knackar på i några hus och hittar skorna hos de anhållna
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Nu känner jag inte till något om finländarnas situation, men det kanske kan röra sig om finlandssvenskar eller finländare som har dubbelt medborgarskap, alltså både svenskt och finskt. Då utgår man troligtvis ifrån det land där personen har sitt permanenta och huvudsakliga boende. Gissningsvis.

Jag tror du har fel. Jag tror inte att man automatiskt blir utlämnad till sitt hemland inom EU. Men det blir säkert off topic
2015-06-13, 03:06
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
kan gm ha trott att personalen tar med dagkassan vid stängning och därför dykt upp vid just den tiden?

Urbota dumma GM isåfall, då Lisa känner igen dem
2015-06-13, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Fattar inte riktigt när polisen säger att vi tror att det är Lisa Holm, Betyder det att dom här barbarerna har skändat kroppen på något sätt. Är kroppen hel så kan det ju inte vara några problem att se att det är hon.

går fort med nedbrytning när man väl är död.

sen vet vi ju inte vart kroppen varit eller vad dom gjort med den. istället för att uttala sig tvärsäkert vill dom identifiera den korrekt. men alla vet ju att det är hon ändå.. vore en jävulsk vändning om det var nån annan!
2015-06-13, 03:09
Medlem
Direktlänk till videoklipp på Vine:
https://v.cdn.vine.co/r/videos/8F19DD169B986594323686658048_1262f0f5c64.3.1_.6ApK PVG_8.Ga_7kJP4MeKvNnGCWK9XC3M0oLVlIt2hIHodSGxVSQZh NPw8GxiBb.mp4?versionId=hT.tVQQgKtlA8pRvQ5BXyVUndG NTrVe3

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/D2B661C97E994943453739778048_1e0720c2b0d.3.4_z.vjH hIAyg3TiPcZNCfNd3N11zZwYX1RRxWbUwtIeC3DsFnCKdkT_FK hrzwZJbr3.mp4?versionId=kxWnXv4DhgNMHrDslrpVhiFTYT HHOGA_

https://v.cdn.vine.co/r/videos/C2DD06FD921001518138057195520_17fea871c53.3.4_1gAP h1DjVsXbmcKAK2ZX4CZj4fMl1vmeOXGPW1_XsYJDuEZnPqdnjL mxNWKrlNIG.mp4?versionId=OlnT0oiKZwC.GmD0Xf7y9gpkd OygfZsF
2015-06-13, 03:09
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag tror du har fel. Jag tror inte att man automatiskt blir utlämnad till sitt hemland inom EU. Men det blir säkert off topic

Du har rätt att tro vad du vill. Notera detta och särskilt vad rör medborgarskap i ett EU-land:

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/avtjana-fangelsestraff-i-annat-land
2015-06-13, 03:10
Medlem
Hunden007s avatar
är dessa 3 anhållna för mordet? jävligt konstigt dom inte dumpade kroppen och Gömde sig under jorden ett tag

EDIT: får mig tro dessa kan vara oskyldig
2015-06-13, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är dessa 3 anhållna för mordet? jävligt konstigt dom inte dumpade kroppen och Gömde sig under jorden ett tag

kvinnan är inte det i nnuläget. skyddande av brottsling.
2015-06-13, 03:12
Medlem
Annavazs avatar
Om hon inte blev våldtagen, vad skulle då motivet till mordet kunna vara?
Medlem
Då hon hittats i en sådan byggnad som uppenbart inte är ett ödehus eller liknande så är fallet till 95% löst. Här lär det fröats en hel del spår som kan härledas till MGM och få har förmodligen tillgång till lokaliteterna.

Det hade varit betydligt knepigare om fyndet varit långt ute i terrängen eller i vatten. Nu får man nog mycket serverat av MGM.
De har ju även spritt spår som man nästan kan säga är på bostadens bakgård fast några stenkast bort.

Den stora frågan blir väl hur detta gått till från start till mål, framförallt vad hände när flickan gått runt hörnet för att starta upp moppen, överfallen direkt eller lurad på något sätt.

Jag får en känsla av att här har alkohol triggat och hormonerna svallat och allt gick åt helsike snett.
Knappast inbrottsmotiv utan flickan var målet sexuellt som blev ett mord.
Bannlyst
Än är det ju inte bekräftat att det är Lisa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in