Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 02:58
Medlem
Vad ni ska haka upp er på vilken nationalitet förövaren eller förövarna ska ha. Det bästa vore om daltet inom svenskt rättsväsende försvann totalt.

Arbeta på fängelset så får du mat? Skit i att arbeta så blir du utan?

Egentligen så ska inte en permanent fängelsecell ha någon mer lyxinrednig än en galonmadrass på golvet, precis som i en fyllecell?
2015-06-13, 03:00
Medlem
Utomhus123s avatar
Jag måste säga att jag blir så jävla förbannad, jag skiter i om det är polacker, somalier eller en svensk. En människa som berövar en 17 årig tjej, som är flitig, jobbar, är villig att sätta sig på moped 2 timmar per dag för att ta sig till sommarjobbet, det är fanimej helt jävla sjukt.

Att dom dessutom gjort hennes sista timmar i livet till ett helvete är ännu sjukare, blir så jävla less.. Utsätt dom har kräken, för samma skit som dem utsatt henne för, varje dag.

Guantanamo nästa, dom ska fan inte sitta på ett jävla pensionat och få bättre betalt och boende än våra äldre. Och ja, jag förstår att det låter klyschigt men nu blir det fanimej SD nästa val.

Störda jävlar ska fan lida för sina handlingar.. Helvete vad det här stör mig, white woman syndrom eller inte, jag skiter i vilket, fan alltså, sätt dom ihop med vanliga yrkeskriminella och låt dom smaka på sin egen skit, varenda jävla dag.

16 år är max av vad dom kommer få, det räcker inte, livstid i våra svenska fängelsepensionat räcker inte, sätt dom med en konstant negerdildo i röven, käften, kör gafflar i ögonen, dra tånaglarna med tänger, skålla dom med kokande vatten, var dag.

Fan vad det här stör mig ..
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det sena fyndet på fredagen som ledde till gripandet

Min teorier

- Antingen WiFi på caféet. Någon av MGM har varit uppkopplad vid tiden för dådet

- Buggat MGM hus, och därav hört dem diskutera dådet

- DNA eller fingeravtryck finns på något av fynden och har kunnat matchas med hjälp av Interpol

Cigg fimpar och ölburkar med DNA/fingeravtryck?

Rimligen borde polisen blivit misstänksam vid dörrknackningar kl halv tre på söndagen. Gästarbetare i rätt ålder som ej pratar svenska borde intresserat polisen.
Medlem
Expressen har en icke-censurerad bild på kvinnan.

http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg
2015-06-13, 03:01
Medlem
Oerhört tragiskt att Lisa har funnits död. Mina tankar går till de anhöriga. Går nog inte för en utomstående att helt förstå smärtan, men på sätt och vis kan det väl vara befriande att få svar på vad som hänt Lisa.

De misstänkta GM är enligt uppgift två stycken öststatare samt en dito kvinna. Männen fick gripas med våld. Motståndet mot gripandet tyder på skuld anser jag. Och det tyder även på att de inte är beredda att erkänna, eller inse, vad de gjort. Samt att de sannolikt har extraordinärt ruttna karaktärer.

Frågan är vad som hände? Var det ett sexmord? Vilka deltog i dådet? Alla tre? Två? En?
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Misstänker att kroppen kan ha börjats styckas då tidningarna skriver att det troligtvis är BO.

Ja om det nu är på det sättet. Men det viktiga är då på vilket sätt och med vilka redskap. Vad var planen? Hur skulle de göra sig av med delarna? Har polisen hittat alla delar eller saknas vissa delar? Hur lång tid pågick detta och var någonstans befann de sig när de gjorde det?

Det finns så många frågor just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Vet vi något om i vilket skick kroppen hittades?

Tror inte dom gått ut med det än, hade den varit intakt borde dom ju kunnat säga att det är lisa dom hittat, så får en känsla att det behövs lite arbete för att identifiera. Å andra sidan är polisen väldigt förtegna om allt i detta fallet

Är det två bassänger med gödsel på norra delen av gården?
2015-06-13, 03:02
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Hm. Trodde det till exempel datt många finnar i svenska fängelser...

Nu känner jag inte till något om finländarnas situation, men det kanske kan röra sig om finlandssvenskar eller finländare som har dubbelt medborgarskap, alltså både svenskt och finskt. Då utgår man troligtvis ifrån det land där personen har sitt permanenta och huvudsakliga boende. Gissningsvis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Misstänker att kroppen kan ha börjats styckas då tidningarna skriver att det troligtvis är BO.

De får väl inte säga annat då kroppen inte blivit identifierad än? Fick intrycket att presskonferensen var i princip direkt efter fyndet, dvs ingen anhörig hade hunnit identifiera kroppen.

Polisen kan inte bara se på ett lik som liknar den de söker och haspla ur sig att "det här är absolut Anna Andersson, det har jag sett själv att det är väldigt likt".
Medlem
Det er vel oavsett ganska så säkert at polisen har hatt dom i kikaren en stund - kanskje helt sedan dom knackade på alle dörren i närområdet (typiska frågor i slik sammanhang er ju: 'Har du hört/sett något, hvor var du själv på den och den tiden' och lignande) natt til mandag.

Något bevis/fynd blev oppdagat fredag ettermiddag, och plötsligt passade pusselbitarna.
Medlem
Snobbs avatar
Hemskt tragiskt att hon hittats död men ganska väntat

Något säger mig att detta (dödandet) inte var planerat. För då hade de nog haft en bättre plan för att gömma undan kroppen. Jag är också tveksam till ett sexuellt motiv då en kvinna skyddade männen. Om hon är mor/syster/fru till någon av dem så skulle hon nog inte känt till Lisas död om det rörde sig om ett så kallat lustmord. Man berättar ju inte för sin fru/mor/syster att man sexmördat en tjej. Jag tror snarare på en olyckshändelse eller att det funnits ett ekonomiskt motiv bakom Lisas död. Ett rån känns dock inte troligt då mopeden fanns kvar och mobilen kastades iväg.

Möjligtvis så kanske en av männen lider av någon sjukdom, handikapp eller störning som påverkar hans impuls och konsekvenstänk. Kanske han gett sig på Lisa själv och att både kvinnan och den andra mannen hjälpt honom att dölja det sen för att de är familj? Då skulle det kunna finnas ett sexuellt motiv bakom trots allt, men av någon som troligtvis hamnar på rättspsyk ist för i fängelse.
2015-06-13, 03:03
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Fattar inte riktigt när polisen säger att vi tror att det är Lisa Holm, Betyder det att dom här barbarerna har skändat kroppen på något sätt. Är kroppen hel så kan det ju inte vara några problem att se att det är hon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in