Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 23:20
Medlem
SpencerPratts avatar
Om det nu är hennes kropp som är hittad, är det inte lite knepigt att inte hundarna har känt någonting innan? Eller var det för långt bort?
2015-06-12, 23:21
Medlem
Deferos avatar
Ingen som sett några ambulanser åka förbi eller liknande?
Medlem
Fruity Freshs avatar
Nåväl, vi kan väl vid det här laget konstatera att det inte kan vara helt orelaterade omhändertaganden, då hade man inte hållt media på halster på det här sättet.
Medlem
Iam-Varfors avatar
Alltså polisen har bett folk kolla sina hus ladugårdar etc i området och gubben har inte ens funderat på att kolla i sina ägor? Nej han är nog inblandad på något sätt ska ni se!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Det verkar tyvärr som att polisen kan ha hittat en kropp bakom husen. (skällande hundar och utökad avspärrning)
Detta är så jävla tragiskt

För att hundar skäller eller?

Hundarna har skällt i 20 minuter, tror du de tillåts stå där å gläffsa över en död kropp?

Dum i huvudet?
Medlem
Altered-Beasts avatar
Vet någon vem hennes farsa är inom Försvaret om det kan vara fråga om talibaner/islamister som kidnappad i syfte att utpressa?
Citat:
Polisen undersöker även möjligheten om försvinnandet har med faderns jobb inom försvarsmakten att göra. Polisen meddelar dock att det hör till rutinerna att kontrollera ifall anhörigas arbeten kan kopplas till försvinnandena.

https://www.nordfront.se/tre-gripna-sokandet-efter-lisa.smr
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det kommer bli en lång natt känner jag på mig, man känner ju att man har inte haft något annat i huvudet de senaste dygnen och jag har och brukar inte bli lätt berörd av sådant här men detta har verkligen fått mig ur balans. Det går inte att föreställa sig hur LH familj mår och känner just nu och jag lider verkligen med dom och allt de behöva gå igenom de senaste dagarna!

Något av detta kommer vi ju få svar på:

1: dom kommer meddela att LH är hittad och ej i livet.
2: Att dom misstänkta har gjort vissa medgivanden.
3: Att dom funnit LH vid liv ( de kan ju ha plockat ut henne på baksidan i en polisbil)
4: Att personerna som tagits in är oskyldiga och avfärdade ( ej troligt om man kallar personal från gbg)
3: Lite svårt då det inte finns en dörr på baksidan utan fönster samt ingen väg som vätter där mot ängen!
Medlem
Vet vi om denna nya lada har genomsökts av MPS och polis tidigare under söket?
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Väldigt stora avspärrningar och skällande hundar, dom har nog hittat kroppen.

Hur vet du?
Medlem
karmamans avatar
Den orangea t-shirten som en av männen bär logon "Paccini". Det enda företaget jag kan finna är italienska Paccini Group som är en byggfirma, http://www.piccinigroup.com/eng/.
Företaget marknadsför att de är verksamma i över 80 länder, men jag kan inte finna någon info ifall de har några pågående projekt i Sverige. Kanske någon kan gräva bättre än mig här?

I så fall kan dessa byggare antingen vara anställda för Piccini i Lidköping eller har tidigare arbetat på andra ställen i runtom i Europa och denna man har då kvar denna t-shirt.

Detta pekar mot att polisen misstänker att det finns ett sammanband mellan byggarbetarna och BO. Finns det inget sätt att ta reda på vilken byggfirma som har varit anställda vid cafeét?
Senast redigerad av karmaman 2015-06-12 kl. 23:24.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Anhöriga måste underrättas först.
Måtte hon vara vid, men chansen är nog mycket liten.
Ja då förstår jag. Antar att man får vänta sig det värsta nu då. Så jävla tragiskt isåfall. Antar att vi kan utesluta trafficking som motiv om stackars Lisa nu har hittats död? Om det nu inte är ett försök som gått riktigt jävla snett...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Det verkar tyvärr som att polisen kan ha hittat en kropp bakom husen. (skällande hundar och utökad avspärrning)
Detta är så jävla tragiskt

Hundrarna skäller inte ihärdigt när de markerar, då skäller de till bara. När de bara skäller så är det antingen före eller efter sök, uppspelta osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in