2015-06-12, 22:01
Medlem
ThroneWatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
http://www.ladda-upp.se/bilder/qhxfxwtnmzzyi/

Kan den här kvinnan vara hon?

Hmm, både tisha på mannen och frisyr på kvinnan är ju väldigt likt. Men, tror mannen (grannen) är kraftigare än den man vi ser på t.ex. Aftonbladets bilder?
Medlem
Finns några alternativ som är intressanta förutom om det skulle handla om något sexuellt:
Inbrott som gått fel. BO dödas i en olyckshändelse
BO upptäckts och kidnappas till att säljas utomlands, trafficking
BO kidnappas och de tänker utkräva lösesumma. Dock borde något sådant hänt redan
Medlem
Engnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Engnu

Vet du vilket bilmärke de va?
Nej bara att det var en kombi!
2015-06-12, 22:02
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Eller så kanske personerna jobbade i ladan. (I vanliga fall, nu kanske dom gjorde något annat..)

Ja, tydligen arbetade de i ladan.

https://twitter.com/esyl_teop/status/609448703200526336
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Finns bara två alternativ:

1) Hon har hittats död i byggnaden

2) Spår av henne har hittats där inne
Hur kommer du till dessa slutsatser? Bara lägga ner direkt.

Och snälla folk, strunta i att ladda upp på http://www.ladda-upp.se. Använda imgur.com istället. Den har lite bättre kapacitet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Teorierna börjar spåra ur tycker jag. Om du var lyst av Interpol skulle du sitta i fem dygn och titta på när det kryllar av poliser 500 meter bort? Eller skulle du diskret avlägsna dig långt från platsen?
Men det blir ju väldigt misstänksamt om man bara sticker? Då vänder man ju uppmärksamhet mot sig?
Medlem
Alltså kan folk sluta med sina rasistspekulationer och vara lite relevanta?
Bara för att man har Mercedes så är man inte från "öststater" och det är inte bara invandrare som har på sig "sunkiga" kläder.

Dessutom så fattar jag inte varför folk här tror på en inbrottsteori, man gör väl inte inbrott mitt på ljusa dan förutsatt att man inte är helt dum i huvudet, vilket man inte är om man har lyckats hålla sig borta i minst 5 dygn med 1000+ pers som letar efter en. Dessutom så borde väl en inbrottstjuv veta att ett ställe inte är tomt precis efter att det stänger.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
verkar vara något tekniskt bevis som lett till gripandena.

Svar ifrån DNA skulle börja trilla in under kvällen idag
2015-06-12, 22:03
Medlem
Blåbärskungens avatar
kan gm ha trott att personalen tar med dagkassan vid stängning och därför dykt upp vid just den tiden?
2015-06-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Ja, tydligen arbetade de i ladan.

https://twitter.com/esyl_teop/status/609448703200526336
Om de arbetade i ladan är de antagligen GM.
2015-06-12, 22:04
Medlem
Kulpis avatar
Nu lär LH inte finnas i fastigheten, men om man mot all förmodan hittat en kropp eller kroppsdel är inte det första man gör att springa ut och meddela media att man hittat något. Först skall området spärras av, säkras och sen skall tekniker kallas in som långsamt och grundligt undersöker byggnaden. Sedan ska föräldrarna underrättas osv osv. Det som även talar emot att man hittat LH är att de personer som tagits in på förhör inte är gripna eller anhållna.
2015-06-12, 22:04
Medlem
Pajosvs avatar
Jag brukar helst inte kommentera i trådar om aktuella brott och/eller försvinnanden. Och än mindre kommenterar jag i trådar där inläggen spårar ur eller blir allt mer konspiratoriska eller helt osannolika, men...

Nu dyker det upp allt fler uppgifter om att Lisa Holms far är någon slags officer i något mer eller mindre hemligt förband. Och sådana finns ju inom försvarsmakten och kan det vara därför som detta fall fått ett sådant medialt intresse?

SVT nämner försvinnandet i var och varannan sändning och norsk media är också på besök.

Och det finns ju faktiskt personer inom försvarsmakten som har "skyddsklassade arbeten" eller uppgifter.

Var det därför som polisen så snabbt gick ut med uppgiften att det kunde röra sig olaga frihetsberövande eller människorov? Se mitt tidigare inlägg:

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Senast redigerad av Pajosv 2015-06-12 kl. 22:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in