Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:43
Medlem
whateverwhats avatar
Vet inte varför men jag har en känsla av att om dom är fattiga öststatare så hade dom aldrig oavsett smashat mobilen..
Så nej jag tror dom bara är på förhör med tolk..
Visst dom kan ha "hittat" BO´s hjälm och tyckt att en sådan spar vi och gömmer, för den är skitdyr i hemlandet..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Seriöst, om du går runt byggnaden vilket är tillåtet, det är ett café, och stöter på personal så är inte det första du tänker på att konfrontera. Hur hade du själv gjort? De hade mycket mer att förlora på att konfrontera Lisa än att vänligt låtsas undra om det är öppet.

Du tror ju såklart på vad du vill, men i mina ögon är teorin ren och skär fantasi.

Varför göra inbrott några minuter efter stängning också? Om de jobbat där ett tag måste de väl vetat ungefär när de har öppet så inbrotts försök som gått åt helvete tror jag inte på.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raggar-bil
Här kommer en film på kvinnan, Hann tyvärr inte fram och fånga snubbarna. Ursäkta watermarken.

https://vid.me/e/WShp

Heltklart öststat. Påminner om bulgar/serb eller liknande
2015-06-12, 21:44
Moderator
OYs avatar
Varför inte gjuta in Lisas tillhörigheter i så fall? Någon har pratat om en potatiskällare, låter långt mer troligare, men dammen bakom herrgården är hetast om du fråga mig.
Medlem
Alltså ett gift par i 30-års åldern + en man till.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6189204
Medlem
Mötte en av Göteborgs gråa Volkswagen-piketer i full blås med blåljus på väg norrut på E45 vid Nödinge för cirka 20 minuter sen. Men det kanske är lite långsökt att dom är på väg upp till Kinnekulle?
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Kan det vara så att man fått träff i interpols dna-register månne, kanske rör sig om gästarbetare som tidigare blivit dömd i annat land. Har ju varit väldigt tyst kring det är fyndet om skickades till dnaanlys igår(?)
Det är sannolikt så, att en av dem är dömd för något sexbrott i hemlandet, men det behöver inte ha något alls att göra med aktuellt ärende...
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om jag uttrycker det så här: Jag tror det är mer sannolikt att de varit i färd med att göra inbrott och blivit påkomna, än att det ska finnas någon form av sexuellt motiv med de alla tre inblandade.
Fast alla tre behöver ju inte vara inblandade? Det skulle kunna vara EN av dem två männen som gör en Toni Alldén/Anders Eklund/något annat helt själv. Men eftersom polisen inte kan veta vem av de tre som i så fall skulle ha gjort det tar de alla tre. Och de kan såklart sitta inne med information. De är ju inte gripna som sagt.
Jag tror inte att alla tre gjort något tillsammans. (om de nu är inblandade öht någon av dem alltså)
Medlem
TheKnowers avatar
En teori om det visar sig att dom gripna är skyldiga:
Kan det inte vara så att arbetarna fikat emellanåt på cafét eller att tjejerna varit ute och rökt och då kommit i kontakt med dom "trevliga utländska arbetarna".
Vid nåt tillfälle kan Lisa sagt att det snart är skolavslutning och frågat om dom har möjlighet att fixa fram lite alkohol.

Det ska nog arbetaren/arbetarna absolut kunna fixa fram, och man bestämmer sig för söndag, då det är deras lediga dag.

Lite på fyllan kommer en eller flera av arbetarna till cafét på söndag efter stängning.
Därför det ej uppstått nå tumult, för Lisa "känner" ju gärningsmannen.

Arbetaren kanske vill ha mer än pengar som tack för alkoholen, och iom att han är lite dragen kanske det spårar ur när han blir nekad.
2015-06-12, 21:45
Medlem
Baileys7s avatar
Kvinnan kanske var med och kidnappade Lisa. Det är nog lättare att få en ung/eller vilken kvinna som helst att gå med en kvinna som t.e.x behöver hjälp med något. Kvinnan kan ha sagt att hennes katt har rymt och att hon ser den där inne i "ladan".. Då hade Lisa gått dit frivilligt. Sen kanske dom andra två dök fram och tog henne... (OM det nu är så att dom tre har med försvinnandet att göra).
Medlem
Ana.Roxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dacknass
Tvivlar starkt på att dessa personer har något med försvinnandet att göra alls.
Jag vet faktiskt inte om jag hoppas på att dem är inblandade eller inte. 5 dygn känns så jävla mycket att bara försvinna upp i rök på. Men som någon annan sa, det kan ju ha med något helt annat att göra, dock betvivlar jag att 2 olika brott skulle ske helt plöstligt inom loppet av 5 dygn.

När man har läst varje sida sen det började och bara läst om teorier och det sedan dyker upp 3 stycken som sitter för förhör så blir man ganska ambivalent.

Skönt att JV inte har diskuterats på åtminstone 100 sidor i alla fall.
Medlem
Huset de har spärrat av och där de omhändertog tre personer, hur stort är det ungefär?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in