Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggar-bil
Här kommer en film på kvinnan, Hann tyvärr inte fram och fånga snubbarna. Ursäkta watermarken.

https://vid.me/e/WShp

Vad tror du om ålder på kvinnan?
Medlem
anonpeds avatar
Teori:
Juggarna är ute och huzzlar lite (inbrott eller dylikt), Lisa råkar dyka upp. Juggarna blir stressade, drar en hammare i Lisas huvud och hon råkar kola. Juggarna gör sig med kroppen och slänger hammaren åt helvete. Aina hittar hammaren och den kan kopplas till GM.
Medlem
Jag tror att Dom har säkert förhörts tidigare. Sannolikt har personerna sagt att dom rör i vissa områden men de så har polished hittat bevis om motsatsen och vill veta av vilken anleding de inte berättade sanningen i första rutinförhöret...
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Nyss så var det var JV som var den galna mördaren. Inte vettigt att göra inbrott 200 meter därifrån man jobbar enligt dig men att överfalla och mörda någon är låter rimligt tycker du.
En söt tonårstjej, halvalkoholiserade öststatare som varit borta från öststatsfrun i veckor, då kan nog vad som helst inträffa inkl våldtäkt och mord för att försöka dölja brottet.
Tycker du att detta är osannolikt är du mentalt efterbliven. Grattis!
2015-06-12, 21:46
Medlem
Kulpis avatar
Ett tidigare FB-inlägg om bygget som sker i närheten. Väldigt informativt. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Även detta tidigare FB-inlägg är intressant. Tydligen är de flesta av gästarbetarna överlag litauer, ej polacker.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-12, 21:46
Medlem
Sudbinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
sök på trädgårdsvillan

Varför? Gör man det dyker endast ett namn upp. Syftar du till det namnet?
2015-06-12, 21:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Fast alla tre behöver ju inte vara inblandade? Det skulle kunna vara EN av dem två männen som gör en Toni Alldén/Anders Eklund/något annat helt själv. Men eftersom polisen inte kan veta vem av de tre som i så fall skulle ha gjort det tar de alla tre. Och de kan såklart sitta inne med information. De är ju inte gripna som sagt.
Jag tror inte att alla tre gjort något tillsammans. (om de nu är inblandade öht någon av dem alltså)

I inlägget jag besvarade så talades det om att "öststatarna" skulle vara våldtäktsmän och mördare, plural. Jag tror inte så är fallet.
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske var bara en inblandad, inget säger att alla tre måste känna till vad en av dem har gjort, kan ju vara så eller?

Mest troligt är väl en gärningsman och de två övriga är möjligen skyldiga till skyddande av brottsling, brott mot griftefrid osv.

Om de över huvud taget är inblandade. Det är inte direkt ovanligt att poliser "omhändertar" personer trots att de är oskyldiga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vestseru
Vad tror du om ålder på kvinnan?

Runt 50 år. Ni som trodde hon var 65 är snett ute. Denna kvinna ser ut att vara runt 50. Och svensk.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Mängder med polisbilar på plats, mycket stort intresse för den här byggnaden. Min magkänsla säger att vi ganska snart kommer ha ett avgörande på detta..

Inte osannolikt att vi senare ikväll kommer att få ett besked om att någon av de tre är häktad skäligen misstänkt för människorov alternativt mord, men det förutsätter att man hittar en kropp förmodar jag.
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Alt.1 Någon var knullsugen.

Alt. 2 Inbrottsförsök från baksidan.

I båda fallen misstänker jag följande; någon av dessa tre har spridigt ut saker.

Tjejen är död. Möjligen övergrepp beroende på alt.

Hon återfinns i närheten någonstans.
Medlem
Jag satt faktiskt och funderade på "öststatarspåret" tidigare under dagen...med andra ord - ett rånmord.

Hantverkare österifrån, och då främst från Baltikum har visat sig vara kapabla att göra mycket skit för en relativt blygsam ekonomisk vinning. Minns det äldre paret ute på landet (har för mig det var i Skåne eller Halland) som blev bundna och ihjälslagna för inte så länge sedan.

Min ursprungliga tanke var att dessa litauiska gästarbetare, som det rapporterats om tidigare i tråden, har varit ute efter värdesaker eller kontanter från caféet (som har varit inbrottsdrabbat förut).
De har haft möjligthet att observera stället på nära håll, samt känt till närområdet väl, och räknade kanske med att siste man ut vid stängning har burit på dagskassan. Någon skrev för övrigt ett inlägg igår om att nyckeln till caféet förvarades i ladan på andra sidan vägen, vilket skulle förklara handsken.
Enligt mina spekulationer har man väntat i ladan och mötts av en oväntad reaktion från LH, vilket slutade väldigt illa.

Innan jag läste tråden för en timme sedan tänkte jag föreslå att införa utökade gränskontroller vid färjelägena på ostkusten (för att hitta GM - inte LH. Henne hade man isåfall redan dumpat någonstans på vägen) , men det är inte så aktuellt längre. Som redan nämnts har man antagligen fått ut info från baltiska polismyndigheter och sedan stämt av detta med sina egna register.

Antagligen har alkohol/droger varit inblandade. Alla baltiska gästarbetare är givetvis inte potentiella rånmördare och tjuvar, men det är ett välkänt faktum att en del av dem kommer från våldsamma miljöer där grov organiserad brottslighet är närvarande samt har grava missbruksproblem.
Senast redigerad av django_0818 2015-06-12 kl. 21:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in