Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:34
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
För att hennes döda kropp är hittad. Men familj måste informeras innan det kommer ut i media. Det är massa tekniker på plats, samla in bevis från huset och liket.

Personligen misstänker jag de avbryter därför att det börjar bli kväll och många av dem har varit igång hela dagen. De ska troligen fortsätta under lördagen. Vad gäller teknikerna tror jag de letar efter spår av L.H. De vill helt enkelt med säkerhet konstatera att det inte finns några spår av L.H.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-06-12 kl. 21:36.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Dem är här för att jobba, tjäna pengar. Varför inte ett inbrott för att dryga ut kassan lixom. LH ser dem och dem tänker -"tjallar hon till polisen så åker vi ur landet och vi får inte med oss hem de pengar vi planerat jobba ihop". I en sådan situation har LH bara ett öde tyvärr.

Att sabba hela projektet med att åka till västeuropa och tjäna pengar genom att våldta och mörda en tonårstjej är inte logiskt.
Det låter långsökt, är inte sexuellt motiv lite enklare?
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En italiensk vinproducent.

http://www.tenutepiccini.it/eng/indexeng.html
http://www.enjoywine.se/producent/piccini/

Det finns flera bolag registrerade på Blombergs säteri, bl.a:
  • Fruit Processors i Götene Aktiebolag
Därför är det inte så konstigt att det står "bendit" och "piccini" på deras kläder. Detta är helt enkelt folk som jobbar åt Blombergs säteri. Jag skulle inte bli förvånad om det rör sig om människor från öststaterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Samtidigt så jobbar de på gården. De kan ju exempelvis ha slängt ett kvitto i närheten där Lisas tillhörigheter senare dumpas eller liknade.
Ja man undrar ju vad det kan vara. Tänkte på något fotavtryck, men dessa brukar ju sällan vara helt tydliga och dessutom svåra att koppla till en persons skor.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
De har väl slängt ett litauiskt ciggpaket genandes hem från lokala butiken eller nåt.

På tal om den röda tråden, kan det vara så enkelt att man har funnit cigarettfimpar på fyndplatserna som stämmer överens med fimpar i ladan?
2015-06-12, 21:35
Medlem
DjPuttes avatar
Hade dem hittat LH i byggnaden så skulle ambulans eller en bårbil dykt upp på platsen, Så ngt har dem hittat som gör att dessa är misstänkta men frågan är vad??
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tror du öststatarna är så pass dumma att de väljer att göra inbrott 18:30 på sommaren i fullt dagsljus?
Känns inte helt klockren din fundering i vanlig ordning.
Öststatarna är med all sannolikhet kriminella, tjuvar och nu också våldtäksmän och mördare.
En vacker svensk flicka faller offer helt i onödan.

Om jag uttrycker det så här: Jag tror det är mer sannolikt att de varit i färd med att göra inbrott och blivit påkomna, än att det ska finnas någon form av sexuellt motiv med de alla tre inblandade.
Medlem
Citat ur Expressen "Polisen hade en buss på plats och gick in i en stor, äldre stenbyggnad, varifrån de med våld förde ut två personer. De båda personerna belades med handfängsel."

Varpå polisen svarar; "– Att de togs ut med handfängsel kan betyda att de motsatte sig att hämtas av oss."

Alltså kan vi konstatera att antagligen har polisen tagit rätt personer eller så har de omhändertagna protesterat. Varför skulle de protestera, själv hade jag lugnt följt med polisen och förklarat i lugn och ro att jag är oskyldig.
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
"Googlar man på Bendit kommer man till en norsk fotbollscup som har samma logga som hans t-shirt

Och hur förklarar du det?

Samma sätt som alla zigenare i sverige går omkring med stulna / 2nd hand kläder.
Medlem
Enligt uppgifter till P4 skaraborg så är de tre i 30-årsåldern och har koppling till den ladan där LHs ena handske hittades.
Medlem
tzjs avatar
Bilden på killen i den orange tröjan ser ut att avslöja en sak: ett slaviskt bakhuvud.

Balkanfolk har ofta ett väldigt plant bakhuvud, och det ser killen på bilden också ut att ha.

http://i.imgur.com/Z4USgcH.jpg

http://farm1.static.flickr.com/53/267789450_9f051ec7d3.jpg
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Min teori är följande gällande gripandet:

Polisen har hittat spår på LH tillhörigheter som upphittats.
Idag när Interpol blev informerade kanske man sökte efter matchningar i deras databas och då hittade dessa personer sedan såg man att de finns i området därav "gripandet"

Fast aina sa att "gripandet" kunde göras efter ett fynd. Tror inte att information från interpol skulle betraktas som ett fynd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in