Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om detta är ett gäng utländska arbetare klickar hela historien ihop som ett pussel nu.

Arbetarna ville ha en skön lördag. De kommer på att om de bryter sig in på caféet så finns det mackor och läsk och säkert massa gott. De tjänar inte multum och vill dessutom spara pengar. Kan ju till och med finnes värdesaker, lite Cash och cigaretter på ett cafe. De bestämmer sig för att slå till när caféet stängt. Efter klockan 18 spanar de mot caféet. De ser Lisas två kollegor åka iväg och tror kusten är klar.

Vad de inte vet är att Lisa står bakom caféet vid mopeden och smsar nån kompis (finns ju ett tidsglapp mellan kollegornas avfärd och smset till föräldrarna, polisen har inte sagt att hon inte messat med andra). Efter smset till föräldrarna råkar arbetarna springa på Lisa (alternativt att Lisa går och letar efter sin handske hon kanske tappat på framsidan när hon gick till mopeden, handsken blåser senare på kvällen in i ladan).

För en sekund brinner det till hos en av arbetarna. Vill inte förlora jobbet, hamna i rättegång, kastas ut ur landet och potentiellt förlora alla framtida chanser till jobb i väst. Han mördar Lisa.

Nu har de ett problem, och är man flera brukar man kunna lösa problem lite smartare. Två av dem lastar in Lisa i en bil de hämtat och drar iväg och dumpar liket långt bort. Den tredje (jag gissar kvinnan, om nu alla tre gripna är skyldiga) instrueras att sprida Lisas grejer söderut, så polisen leds bort från huset de uppehåller sig i. Jag tycker platserna där de flesta fynd av Lisas tillhörigheter gjorts ligger som efter en öglad slinga längst grusvägarna. Någon har gått söderut och sedan vänt öster och till slut tillbaka norrut (eller åt andra hållet)

Mm, de ser Lisa och påbörjar ett inbrottsförsök, Lisa ryter till och de finner den bästa lösningen vara att mörda henne. Tillåt mig skratta, seriöst alltså.

En annan liten men inte obetydlig detalj, har larmet löst ut, finns det ens spår efter ett inbrottsförsök på byggnaden?

Jag anser att inbrottsteorin mot bakgrund av det här samt tid på dygnet faller som ett korthus i lätt bris, faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Har du några bra länkar angående just detta fenomen? Jag har läst några texter om detta men då kom det fram att det faktiskt fanns blonda flickor i zigenarfamiljer trots att de inte var kidnappade. Möjligtvis kan det vara så att blonda föräldralösa barn är mer intressanta att adoptera och fostra för zigenarna, men att de skulle vara bortrövade det är lite längre att gå. Har du något konkret som går att jämföra med en 17-årings försvinnande?

Det går ganska lätt att googla. Här är en bra länk om en tjej som vart kidnappad. Vill dock inte gå för offtopic men bara googla typ "gypsy kidnaps girl"

http://www.express.co.uk/news/world/488870/Girl-sold-to-gypsies-for-gold-earings-reunited-with-mother
Medlem
Kontaktade precis Le*a Lennstr*m på telefon. Hon vet ingenting och har inget internet.
Medlem
fulnicks avatar
Att de bara skulle vara kallade till förhör är såklart bullshit med tanke på avspärrningarna och den intensiva polisinsatsen. Det är en jävligt hög misstanksgrad här.

Apropå ursprung så kan jag väl bara konstatera att alla tre gripna har väldigt mörkt hår. Hade det varit etniska svenskar så hade rimligtvis någon av dem varit mer eller mindre blond.
2015-06-12, 21:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss
Du har rätt, jag läste helt fel. Men fortfarande ologiskt resonemang. Östpack stjäl som korpar men alltid på natten. Osannolikt de gjorde inbrott vid 18.00, precis när det stängde.

Ja, jag håller med, angående inbrott klockan 18. Det är i sig osannolikt. Men jag ser inget annat alternativ som mer rimligt, om de överhuvudtaget är inblandade alltså.
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
De förhörs "upplysningsvis" som det brukar heta.

Jag tror att du har fel.
Om jag inte missminner mig om någon hörs "upplysningsvis" så föreligger inte några tvångsmedel. Den som hörs "upplysningsvis" hörs frivilligt.
Frivilligheten stöds inte av fotografierna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Verifierar det jag trodde från början. Öststatszigenare. Ett hopkok av stulna kläder, mörkt hår samt en halvtjock gumma.

Det är inte ovanligt de rövar bort blonda tjejer som sexslavar/prostituerade m.m.

"Googlar man på Bendit kommer man till en norsk fotbollscup som har samma logga som hans t-shirt

Och hur förklarar du det?
Medlem
Vet man om det grävdes friskt i närheten samma dag som hon försvann?
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tror du öststatarna är så pass dumma att de väljer att göra inbrott 18:30 på sommaren i fullt dagsljus?
Känns inte helt klockren din fundering i vanlig ordning.
Öststatarna är med all sannolikhet kriminella, tjuvar och nu också våldtäksmän och mördare.
En vacker svensk flicka faller offer helt i onödan.

Dem är här för att jobba, tjäna pengar. Varför inte ett inbrott för att dryga ut kassan lixom. LH ser dem och dem tänker -"tjallar hon till polisen så åker vi ur landet och vi får inte med oss hem de pengar vi planerat jobba ihop". I en sådan situation har LH bara ett öde tyvärr.

Att sabba hela projektet med att åka till västeuropa och tjäna pengar genom att våldta och mörda en tonårstjej är inte logiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om folk här är "opålästa" och "okunniga" så saknar du helt logiska resonemang. De senaste 50 åren hade vi inte fritt inträde till Sverige från hela östeuropa vilket vi har nu.

Att vi har massinvandring (tyvärr) har ingenting med det här fallet att göra kan jag hävda i sten. Om det hade varit utlänningar inblandade i detta så hade kroppen redan återfunnits våldtagen i nån buske i närheten av platsen, eller så hade hon enbart våldtagits och inte mördats. Finns rätt klassiska mönster i den här typen av fall som brukar gå igen. Det är inte heller uteslutet att det är någon i flickans närhet som ligger bakom detta. Kan mycket väl tänka mig att olycklig kärlek från en psykiskt labil ung man t.ex kan locka fram riktigt mörka sidor. Eller så kan det vara en vanlig olyckshändelse (påkörning) som har spårat ur.
2015-06-12, 21:34
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigtur
Fruit Processors i Götene Aktiebolag och Bendit. Går dessa företag att koppla till varandra? Långskott.
Onödigt då godsägaren är involverad i bolaget, och det ändå är hans arbetare.
2015-06-12, 21:34
Medlem
David_Ss avatar
Min teori är följande gällande gripandet:

Polisen har hittat spår på LH tillhörigheter som upphittats.
Idag när Interpol blev informerade kanske man sökte efter matchningar i deras databas och då hittade dessa personer sedan såg man att de finns i området därav "gripandet"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in