Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:35
Medlem
karatekungens avatar
Enligt VG live säger grannarna att de har svårt att tro att de som har gripits ska vara skyldiga och menar att polisen är på fel spår.

Hmm..

Till idioterna:
2015-06-12, 21:35
Det är nu dom ska leta upp den jävla potatiskällaren jag snackat om sen ett bra tag. Den ligger precis där och jag tror verkligen dessa "bönder" kan deras "skogs" område utantill. Potatiskällaren är något dom definitivt vet om och vad som helst kan vara där i.
2015-06-12, 21:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, de ser Lisa och påbörjar ett inbrottsförsök, Lisa ryter till och de finner den bästa lösningen vara att mörda henne. Tillåt mig skratta, seriöst alltså.

En annan liten men inte obetydlig detalj, har larmet löst ut, finns det ens spår efter ett inbrottsförsök på byggnaden?

Jag anser att inbrottsteorin mot bakgrund av det här samt tid på dygnet faller som ett korthus i lätt bris, faktiskt.

Jag sa inte att hon rutit till, jag tror de sprungit ihop nästan.

Och det fysiska inbrottet behöver ju inte ha påbörjats för att paniken ska brinna till i huvudet på en inbrottstjuv med mycket att förlora.

Rent statiskt är det ju sannolikare att man mördas av en.inbrottstjuv än av en lustmördare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulnick
Att de bara skulle vara kallade till förhör är såklart bullshit med tanke på avspärrningarna och den intensiva polisinsatsen. Det är en jävligt hög misstanksgrad här.

Speciellt med tanke på hur många bilar/människor som verkade vara utanför platsen nu efter, hade man tagit in dom bara för förhör hade det nog räckt att ha 1 polisbil kvar vid platsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Har du några bra länkar angående just detta fenomen? Jag har läst några texter om detta men då kom det fram att det faktiskt fanns blonda flickor i zigenarfamiljer trots att de inte var kidnappade. Möjligtvis kan det vara så att blonda föräldralösa barn är mer intressanta att adoptera och fostra för zigenarna, men att de skulle vara bortrövade det är lite längre att gå. Har du något konkret som går att jämföra med en 17-årings försvinnande?

Näe, tror inte den svenska flickan är särskilt intressant för den marknaden.

Dock förekommer den och ja, det är zigenare. Fast det här med blond har en annan definition i exempelvis Rumänien.

Att den finns är sant, ofta utsatta fattiga tjejer som blir lovade jobb eller liknande. Du kan köpa deras tjänster här i Sverige och det är oftast rumänska zigenare som håller i affärerna.
2015-06-12, 21:37
Medlem
Citat:
Mats:
Personerna som omhändertagits är ett gift par i 30-årsåldern plus ytterligare en man. Enligt våra källor brukar inte de här personerna besöka kafeet.
21:23, 12 June 2015

Från SR.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om jag uttrycker det så här: Jag tror det är mer sannolikt att de varit i färd med att göra inbrott och blivit påkomna, än att det ska finnas någon form av sexuellt motiv med de alla tre inblandade.

Kanske var bara en inblandad, inget säger att alla tre måste känna till vad en av dem har gjort, kan ju vara så eller?
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Det finns flera bolag registrerade på Blombergs säteri, bl.a:
  • Fruit Processors i Götene Aktiebolag
Därför är det inte så konstigt att det står "bendit" och "piccini" på deras kläder. Detta är helt enkelt folk som jobbar åt Blombergs säteri. Jag skulle inte bli förvånad om det rör sig om människor från öststaterna.

Det skulle inte jag heller bli, men jag är inte på något vis övertygad om deras inblandning. Skulle jag tippa så tror jag inte att de är inblandade
2015-06-12, 21:38
Medlem
massepojkens avatar
Det som är VÄLDIGT intressant att få veta nu är om de gripna har tillgång till bil. Helt avgörande om de kunnat transportera bort Lisa. Har dom ingen bil så lär hon finnas i närheten. Har dom bil så bör chansen vara god att hitta dna.
Medlem
En av de tre bilarna som stod vid gården är en Mercedes vilket stärker öststatsspåret.

http://nlt.se/image_processor/1.4065781.1434137542!/image/3030026673.jpg_gen/derivatives/wide/3030026673.jpg?maxWidth=1903&maxWidthInline=595&ma xHeight=955&maxHeightInline=400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Varför är dom här för det första? Arbetar? isåfall vart? hur länge?

Antar att dem jobbar för godsägaren. Är inte helt ovanligt att lantbrukare etc anställer folk från Baltikum som arbetar för mer eller mindre mat och husrum
Senast redigerad av Agarebagare 2015-06-12 kl. 21:40.
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Citat ur Expressen "Polisen hade en buss på plats och gick in i en stor, äldre stenbyggnad, varifrån de med våld förde ut två personer. De båda personerna belades med handfängsel."

Varpå polisen svarar; "– Att de togs ut med handfängsel kan betyda att de motsatte sig att hämtas av oss."

Alltså kan vi konstatera att antagligen har polisen tagit rätt personer eller så har de omhändertagna protesterat. Varför skulle de protestera, själv hade jag lugnt följt med polisen och förklarat i lugn och ro att jag är oskyldig.

Dom kanske protesterar för att dom egentligen inte har tillstånd att vara här? Polisen kanske bara skulle knacka på för att ställa några frågor efter att dom hade hittat nånting ganska nära huset, och personer i huset blev aggressiv och polisen vart tvungen att ställa frågorna på ett bättre ställe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in