2018-06-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han låg inte å kröp på alla fyra han heller, då hade han nog hittat det ska du se.

Men den "kvällspigge" militären som fick ett infall och hittade örhängen i mobillampans sken två dagar senare låg inte heller på knä.
Det hjälpte ju inte med (den utplanterade) handsken. Det krävdes att örhängena "hittades".
2018-06-15, 09:27
Medlem
Combivals avatar
På måndagen var Nerijus orolig för han visste att han inte hade alibi för tiden när Lisa mördades. Han bad brodern och hustrun att ljuga. Han åkte till ladan redan vid 16-tiden och kom hem en kort stund innan de åkte för att handla. Låt säga 19.30. Han var på plats hela tiden. Det har blivit fullständigt klart sedan hans familj bestämt sig för att inte skydda honom längre.

En oskyldig person hade inte blivit orolig för sitt alibi över huvud taget. Särskilt inte så tidigt som på måndagen när ingen visste var Lisa var, hon kunde fortfarande leva men Nerijus visste bättre. Han var helt förståeligt väldigt orolig.
2018-06-15, 09:33
Medlem
Det som är negativt för en spårhund är om det regnar, eller att det sprungit mycket folk kors och tvärs, som kan göra att den förlorar vittringen.
Men inne i ladan var det ett idealiskt ställe för en spårhund att få vittringen, nu var det grävningar där som gör att det bildas damm och jord, att man även med blotta ögat kan se där en tjej gått av fotspåren.
2018-06-15, 10:08
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som är negativt för en spårhund är om det regnar, eller att det sprungit mycket folk kors och tvärs, som kan göra att den förlorar vittringen.
Men inne i ladan var det ett idealiskt ställe för en spårhund att få vittringen, nu var det grävningar där som gör att det bildas damm och jord, att man även med blotta ögat kan se där en tjej gått av fotspåren.

Ah. Så du menar att det var ungefär som nysnö, och att spår skulle ha synts om någon gått där?
Ok. Så då har vi alltså, enligt ditt resonemang, ännu en sak som polisen ljugit om/förtigit.
Är det korrekt summerat att det således, enligt dig, rör sig om en konspiration?
2018-06-15, 10:09
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Det som är positivt för en spårhund är när det är fuktigt på marken .
Och hur många hade gått kors och tvärs i laden på senaste tiden ?
Och hur många hade gått kors och tvärs på parkeringen .?
Hur många bilar och mopeder hade kört på parkeringen ?
Hur många andra spår hade hunden att brottas med .
Onanerijus skithög verkade dessutom som nästäppa för hunden .
Hade han dessutom torkat sig med tyg (Irinas trosor) så säger det allt .
Exakt var fanns det jordgolv och eaxkt var fanns det betonggolv ?
Förklara exakt var i ladan man skulle kunna sett Lisas spår .
Har du varit på plats och sett hur det såg ut i ladan möjligen .
Har du och Onanerijus gått husesyn före eller efter att han mördade Lisa ?
Senast redigerad av boidis12 2018-06-15 kl. 10:30.
2018-06-15, 10:16
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då är vi överens. #Fagro har fel när hen påstår att bristen på spår innebär att Lisa måste ha åkt moped från platsen.

Nej det har hen=Fagro inte.
Lisa har varken gått från mopeden eller varit i ladan. Hunden skulle både har känt spår där och i ladan och känt doft (sökt) efter besudlingar. Det hade fullständigt drällt av doft därinne. Allt den hittade var avföring. Det var därför ladan inte spärrades. (Vad en viss signatur dillar om "blåst" och annat är irrelevant - det vet alla alla som jobbar med hundar.)

Jo , det har du .
Just det , det drällde av doft därinne .
Därför hittade hunden inga spår . Bra att du tog upp alla andra spår .
Och efter att hunden luktat på Onanerijus skit så försvann luktsinnet .
Ge exempel på när det inte påverkar att det blåser när man spårar på en
plats där vinden ligger på , du som tror att du kan hur spårning går till .
Hur är det om det är torrt på marken samtidigt ?
Blir det lättare eller svårare för hunden att hitta Lisas spår ?
Påverkar det att massor av andra personer har gått där ?
Påverkar det att bilar och andra fordon har kört på platsen ?
Hur lång tid ligger ett doftspår kvar under de betingelser som var på söndagen ?
Få höra nu när experten reder ut begreppen inom spårning .
2018-06-15, 10:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Men den "kvällspigge" militären som fick ett infall och hittade örhängen i mobillampans sken två dagar senare låg inte heller på knä.
Det hjälpte ju inte med (den utplanterade) handsken. Det krävdes att örhängena "hittades".

Varför skulle han ligga på knä ?
Det är en bara en fråga om att han av en slump fick rätt vinkel
i förhållande till örhänget och såg då ljuset reflekteras .
Det borde till och med du fatta .
Vad gäller handsken så åkte den av när Onanerijus överfaller Lisa .
När Onanerijus "hittar" handsken dagen efter så inser han att det här är kört .
Beroende på att han inte kan ta med sig handsken därifrån eftersom Aivaras är med honom .
Det är starten till runksvinets fall .
Plus att militären Björn Sahl sågar Onanerijus med fotknölarna vid
Martorp när Onanerijus spionerar på Missin People .
Så militärerna gjorde ett utmärkt jobb .
De har stor del i att det finns färre sexualsadister och kvinnomördare lösa i Sverige .
Senast redigerad av boidis12 2018-06-15 kl. 10:37.
2018-06-15, 10:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har kommit på mer som stöder min teori sedan dess.

Som när och hur och i vilka lägen NB parkerade sin världsberömda bil?

Citat:
Det är riktigt, du tjafsade inte heller. Det var andra som tjafsade.

Om det var andra som tjafsade minns jag inte. Men du ältade framförallt om sommaröppettider på Handlar'n i Källby och vägrade inse att du hade fel.

Citat:
Det hade fortfarande tagit för lång tid att föra Lisa över vägen, dessutom kom inte NB förrän efter 18:40 och då borde Lisa ha åkt för länge sedan, det var en kvart efter samtalet med pappan. Hon gick självmant över vägen trots att hon borde ha åkt hem.

Tagit för lång tid för vad? Att du är övertygad om just det magiska klockslaget 18:40 får stå för dig, men det är inget annat än en egoboost som ingen annan är intresserad av. Du var inte på plats och personen du försöker förtala och påhyvla både det ena och det andra är inte i livet idag.

Det är inte E4:an det handlar om. Om Lisa gick självmant över vägen är det ju bra underligt att ingen sett detta med tanke på den enligt somliga livliga trafiken just denna kväll. Eller tänkte hon på det tror du?

"Nu ska jag gå och ta livet av mig i en äcklig lada jag aldrig tidigare befunnit mig i, men jag får skynda mig över vägen så ingen bilpasserande ser mig!"

En sak kan vi vara överens om, hoppas jag. I den bästa av världar skulle Lisa varit i livet idag och denna tråd och alternativtråden ej existerat. Eller hade tillvaron varit mindre "spännande" då, kanske?
Senast redigerad av katw 2018-06-15 kl. 11:27.
2018-06-15, 11:17
Medlem
Citat:
Eftersom det inte fanns någon bevisad mordplats i ladan måste den finnas någon annanstans.

Nej det är ovanligt att det finns teknisk bevisning kring en mordplats vid strypning. Det är inte som vid en skjutning där man kan hitta kulor med dna eller knivmord där man kan finna litervis med blod i marken.
2018-06-15, 11:22
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Som när och hur och i vilka lägen NB parkerade sin världsberömda bil?

Om det var andra som tjafsade minns jag inte. Men du ältade framförallt om sommaröppettider på Handlar'n i Källby och vägrade inse att du hade fel.

Tagit för lång tid för vad? Att du är övertygad om just det magiska klockslaget 18:40 får stå för dig, men det är inget annat en egoboost som ingen annan är intresserad av. Du var inte på plats och personen du försöker påhyvla både det ena och det andra är inte i livet idag.

Det är inte E4:an det handlar om. Om Lisa gick självmant över vägen är det ju bra underligt att ingen sett detta med tanke på den enligt somliga livliga trafiken just denna kväll. Eller tänkte hon på det tror du?

"Nu ska jag gå och ta livet av mig i en äcklig lada jag aldrig tidigare befunnit mig i, men jag får skynda mig över vägen så ingen bilpasserande ser mig!"

En sak kan vi vara överens om, hoppas jag. I den bästa av världar skulle Lisa varit i livet idag och denna tråd och alternativtråden ej existerat. Eller hade tillvaron varit mindre "spännande" då, kanske?

Men Onanerijus har ju varken en Toyota eller en Isuzu .
En Sharan är inget man uppfattar som en hantverkarbil överhuvudtaget .
Så att "vissa" har sett (vilket h*n måste ha gjort) Onanerijus bil på framsidan är inte sant .
Och framförallt inte tidigast kl 18,40 (tidigare kl 18,45) .
Egoboost , ja säkerligen för "vissa" , knappast för nån annan .
Att alltid ha fel skulle ge de flesta andra depression istället .
Usch , nu kom de där otäcka hinkarna i gamla mjölkrummet tillbaka .
Beroende på att Lisa blev hämtat på fester kl 21 var det va enligt vissa ?
Ett utmärkt skäl att på bevåg uppsöka gamla mjölkrummet .
Vilket gjorde att Onanerijus BARA kunde kika och pilla lite efter kl 18.40 .
Jag är osäker på om det är hinkarna , grävlingen , godsägaren
eller clerasilmannen som är skyldig enligt nu gällande hypotes .
Hoppas "tankeläsaren" kan reda ut begreppen åt oss .
Senast redigerad av boidis12 2018-06-15 kl. 11:36.
2018-06-15, 12:26
Medlem
Citat:

Han hade sannolikt bättre syn än den lätt ålderstigna och kanske prestigefyllda
kommissarien.
Plus att smycket blänkte i lampans sken.

Det här har du läst om tidigare, sådär en 30-40 gånger kanske.
2018-06-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
På måndagen var Nerijus orolig för han visste att han inte hade alibi för tiden när Lisa mördades. Han bad brodern och hustrun att ljuga. Han åkte till ladan redan vid 16-tiden och kom hem en kort stund innan de åkte för att handla. Låt säga 19.30. Han var på plats hela tiden. Det har blivit fullständigt klart sedan hans familj bestämt sig för att inte skydda honom längre.

En oskyldig person hade inte blivit orolig för sitt alibi över huvud taget. Särskilt inte så tidigt som på måndagen när ingen visste var Lisa var, hon kunde fortfarande leva men Nerijus visste bättre. Han var helt förståeligt väldigt orolig.
Att Nerijus var orolig kunde ha att göra med att när de kom till ladan 07.00 fanns det en handske bredvid brunnen som de tömde varje morgon, som sedan visade sig vara Lisas handske.
Polisen lämnade ladan 05.20 och att de skulle ha missat handsken vid söket som de gjorde kan ses som osannolikt.
Nerijus han trodde att han skulle få skulden för tjejens försvinnande, därför han var utlänning som han framförde.
Han var orolig efter att handsken fanns vid brunnen han hade säkert tankar vad meningen var att handsken fanns där.
Det är känt att han sov dåligt och gick upp på natten och drack någon öl och rökte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in