2016-06-23, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
Han har befunnits skyldig till det fruktansvärda dådet mot Lisa. Hur mycket mer måste bevisas? Lägg fram bevis som talar för motsatsen då. Skriv inte bara ut i luften.
Denna uppmaning är själva kärnan: Skriv inte bara ut i luften.

Att repetativt åberopa vissa meningar som dålig utredning, det är mystiskt, det känns som han är oskyldig är helt värdelöst då det inte har bäring för domslut. Det är lösryckta delar och gnällande. NB lär aldrig bli friad via att få veta vem som rekommenderade familjen att välja Brandtler. Vad NB har för bakgrund är förvisso mycket intressant - men har ingen betydelse för aktuellt rättsfall och domslut.
Att han är gift och duktig hantverkare säger inte ett skit. Hans DNA på Lisas kläder talar.

Absolut ingen kan återge nåt trovärdigt som skulle förändra domarna. Absolut ingen har nåt som överträffar det han är dömd utifrån. Absolut ingen kan återge ett relevant händelseförlopp.
2016-06-23, 23:21
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Denna uppmaning är själva kärnan: Skriv inte bara ut i luften.

Att repetativt åberopa vissa meningar som dålig utredning, det är mystiskt, det känns som han är oskyldig är helt värdelöst då det inte har bäring för domslut. Det är lösryckta delar och gnällande. NB lär aldrig bli friad via att få veta vem som rekommenderade familjen att välja Brandtler. Vad NB har för bakgrund är förvisso mycket intressant - men har ingen betydelse för aktuellt rättsfall och domslut.
Att han är gift och duktig hantverkare säger inte ett skit. Hans DNA på Lisas kläder talar.

Absolut ingen kan återge nåt trovärdigt som skulle förändra domarna. Absolut ingen har nåt som överträffar det han är dömd utifrån. Absolut ingen kan återge ett relevant händelseförlopp.

Det är riktigt pinsamt att se dessa inlägg utan ett uns av trovärdighet hela tiden.
Frågan är hur man tänker egentligen?
Kan man inte motivera sina tvivel på ett vettigt sätt varför skriva överhuvudtaget?
Man kan ju inte komma till en domstol och bara säga herr ordförande jag tycker ni
ska släppa stackars Nerijus fri för jag tvivlar på hans skuld i fallet.
Jaha, säger ordföranden, kan du styrka det du påstår.
Nej, det är bara en känsla jag har.
Det är så mycket som inte stämmer så han måste helt enkelt vara oskyldig.
Så är det hela tiden bland tvivlarna.
Tjat om samma saker, rent trams och diverse fantasier.
Alternativarna och Inger Rönnbäck har verkligen inspirerat varandra till stordåd...
2016-06-23, 23:32
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Var Adriana NB:s tilltänkta offer? Sin arbetsgivares svärdotter? Hur då? Vad är brottet, att fråga efter vägen? Det är bara Adriana som anser att det var NB som frågade efter en vägbeskrivning och han nekar så var är bevis att händelsen ens ägt rum?
Jag undersökte om det Nerius passerade platsen där Adriana beskrev vägen till en annan invandrare. Först sökte jag upp stället och placerade min lånecykel precis så som bilen hade parkerat under samtalet.
https://www.dropbox.com/s/6r67ht4xrnkd2yt/Tele.jpg?dl=0

Sedan jag cyklade den vägen som leder till Nerius bostad.

https://www.dropbox.com/s/8wqsm2ofr61nula/telestation.tiff?dl=0

Således Nerius svängde till grusvägen långt före stället där en annan person talade med Adriana. Nerius kunde ha tagit en längre väg hem genom KlosterCafet och Allen till Blombergs slott, men det får åklagaren bevisa. HR har givit en betydande vikt för Adrians möte med en annan man än Nerius.
2016-06-23, 23:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag undersökte om det Nerius passerade platsen där Adriana beskrev vägen till en annan invandrare. Först sökte jag upp stället och placerade min lånecykel precis så som bilen hade parkerat under samtalet.

Således Nerius svängde till grusvägen långt före stället där en annan person talade med Adriana. Nerius kunde ha tagit en längre väg hem genom KlosterCafet och Allen till Blombergs slott, men det får åklagaren bevisa. HR har givit en betydande vikt för Adrians möte med en annan man än Nerius.

Ja , det märks verkligen att du är ute och cyklar .
Åklagaren har redan bevisat sin sak på ett utmärkt sätt .
Det är därför äcklet och kvinnomördaren Nerijus sitter inburad på livstid .
Bevisa att annan person talade med Adriana .
Vem var denne person ?
HR har inte givit betydande vikt för att ADRIAN träffade annan person .
Det är bara du och en skock andra vilsekomna stackare som inbillar er detta .
Adriana träffade den rökstinkande Nerijus därom råder inga tvivel .
Det stämmer exakt in i tidsplanen med hans besök på Handlar´n strax innan .
Hon känner genast igen honom som en av Arnes anställda .
Hon pekar ut honom i förhör och i rättssalen .
Hon är själv jurist och har ingen som helst anledning att hitta på eller ljuga .
Och det är skit samma för det är inte det som mördaren Nerijus är dömd för .
Har du inte fattat det ännu efter ett helt år ?
2016-06-24, 00:06
Medlem
Citat:
Bra frågor. Jag ska svara alla i andra tråd. Hän får man inte skriva om alternativet. Jag kan svara på sexan så, att en finsk byggare som jobbar i Sverige hade aldrig fälts med denna "bevis"

Nu har väl ändå doktorshatten kanat på sned. Detta är väl ändå ett lågvattenmärke att insuniera något slikt. Nu är det ju inte straffbart att vara korkad eller ha för små händer men det rimmar dåligt med den allanstil hen vill hävda.

Man kan undra om inte hen är en liten bluff. Tankesätt och skrivförmåga tycks tyda på att den gyllene hatten är en utopi.

Du framför de mest märkliga argument för NB:s oskuld utan att ta minsta hänsyn till fakta.
Att hen har besökt platsen, inbjuden av bonden på gården och blivit lotsad av dennes dräng är väl totalt ointressant för det rättsliga.

Nu är ju NB dömd rakt igenom den rättsliga scenen på grund av teknisk bevisning och egen utsago. Hens tarvliga försök till att rentvå vederbörande lär stanna vid just tarvliga.
2016-06-24, 00:07
Medlem
Citat:

Åklagaren har gjort sitt och domen har vunnit laga kraft. Nu är det helt ombytta roller, om det någon gång i framtiden ansöks om resning för Nejrius, så är det Nejrius och hans advokat som skall övertyga HD om att domen är felaktig.

Har du verkligen inte ännu begripit att hela rättsprocessen är avslutad?
Senast redigerad av Remark 2016-06-24 kl. 00:09.
2016-06-24, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du framför de mest märkliga argument för NB:s oskuld utan att ta minsta hänsyn till fakta.
Att hen har besökt platsen, inbjuden av bonden på gården och blivit lotsad av dennes dräng är väl totalt ointressant för det rättsliga.
Hahahahaha - det ter sig mer som en reseguide: Att vara ute och cykla i Kinnekulla. Det kan också vara en motionscykel för jag tycker inte han kommer nån vart.
Vårsoppa för 99:- fick vi veta häromdan.
2016-06-24, 00:24
Medlem
Citat:
Hahahahaha - det ter sig mer som en reseguide: Att vara ute och cykla i Kinnekulla. Det kan också vara en motionscykel för jag tycker inte han kommer nån vart.
Vårsoppa för 99:- fick vi veta häromdan.

Tror nog att det konsumerats lite för mycket av den finska sommarsoppan. För dessa märkliga argument kring NB går inte att koka ihop på vårsoppa för 99:-.
2016-06-24, 00:26
Medlem
Citat:

Att sen hänvisa tills statistiken är lika korkat som det skett tidigare: "statistiken säger att mord begås av en nära bekant".
Den finniga ynglingsvarianten är fimpad för länge sen och därmed statistiken likaväl.

Håller helt med. Därför fimpar vi också statistiken kring sexualmord.
2016-06-24, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Håller helt med. Därför fimpar vi också statistiken kring sexualmord.
Nu går inte hissen riktigt ända upp för din del.
Här finns ett mord - sexuellt motiv med sexualsadistiska förtecken. Därför är vetenskap och forskning (inte statistik) relevant.
Att brott ofta utförs av nära bekant (statistik) saknar all relevans med tanke på domslut och befintligt DNA.
Senast redigerad av develi 2016-06-24 kl. 00:38.
2016-06-24, 00:40
Medlem
Citat:

Snälla hen, visst kan det vara trevligt med en cykeltur i detta landskap men hen är ett år för sent.
Om nu hen inte känner till detta så är NB redan dömd för detta brott och åklagaren är klar med sin bevisning. Hen verkar vara lite seg i cellerna.
2016-06-24, 01:16
Avstängd
Citat:
TIO rappa frågetecken. Samma mönster hela tiden när du känner dig manad att attackera. Man känner igen lössen på gången.

Adriana har absolut ingen anledning att ljuga om detta i förhör INNAN nån pajas vid namn Nerijus är gripen och ens intressant.

Hon inleder med att berätta om ett kontaktförsök den 8 juni dvs dagen efter att Lisa försvinner. Hela bygden med omnejd är uppmanad att rapportera ALLT som skett och sen är det upp till polisen att göra bedömningar. Inget tips anses någonsin för intetsägande - allt är av värde i ett sådant läge.

DÄRFÖR är det en sanning - vägvisning, karta och Medelplana kommer långt innan han ens är aktuell:

En viss man som hon ger beskrivning över är av intresse när han väl står och vevar mot boden och säger Waste of time.
Han är nämligen från öststaterna, han talar knagglig engelska och han är anställd av AJ och har arbetat på Martorp.

Ja, hennes ord räcker fullständigt. Hon ger en beskrivning av NB, hon har gjort ett igenkännande redan på måndag. Hon pekar sen ut honom 2 ggr som mest lik och hans bror ratar hon omgående.

Självklart är det relevant med en sådan händelse dagen innan mordet. Att det är NB kan vem som helst räkna ut och detta anser Hovrätten likaväl.

Är du helt blåst? NB har tamejfan inte nåt alibi och att jämföra med Lisas pappa är därmed fullständigt absurt.

Att sen hänvisa tills statistiken är lika korkat som det skett tidigare: "statistiken säger att mord begås av en nära bekant".
Den finniga ynglingsvarianten är fimpad för länge sen och därmed statistiken likaväl.
Här får du fler frågetecken och dom kan du inte heller besvara på ett bra sätt eller hur? Du klarar inte av att argumentera för din sak eller ens hålla god ton din stackare och ändå kallar du andra för löss, blåsta och korkad i samma inlägg. "White trash" kallar jag någon som skriver och pratar som dig.

Ja vi har vevat det många gånger, men skedde något brott då Adriana blev stoppad för att visa vägen? Blev hon rädd och anmälde sin misstänkta våldsman samma dag? Tog hon upp det med Arne eller sin man som då trodde att det troligen var NB efter hennes beskrivning? Finns det något som styrker hennes version?

Adrianas anledning är naturligtvis uppmärksamhet och sympati, inget annat.

Ja, du tycker att hennes ord räcker, ord mot ord och ingen annan har sett något och frågan är då varför du tycker det? se där, ett frågetecken till. Är alla som kommer med iaktagelser lika mycket värda i detta fall? Kanske Arnes fru eller mannen som såg traktorn bakom ladan som ett par exempel?

Dom har samma typ av alibi och det vet du. Skillnaden är att NB:s fru pressades i häkte medan den andre frun troligen satt hemma i köket och berättade.

Jag upprepar, många brott begås inom familjen och det vet du också. Många brott begås också inom bekantskapskretsen, det vet du också och i detta fall verkar det som om polisen tittat lite på det i alla fall.

Sen att polisen är helt övertygad från dag ett om att Lisas familj inte har något med mordet att göra är väl bra men det ska ändå undersökas, tycker du inte? Som advokat är det ju också viktigt att få fram andra misstänkta också vem det än må vara om man nu ska försvara någon alls. Man kanske ska hoppa över det i framtiden då en ung flicka åker över balkongen fem våningar upp, en mor som dränker sina barn eller då en hemvändande soldat får spader och dräper sin familj?

Statistik är bra då det passar tycker du inte? I detta fall finns det nog dåligt med statistik i detta land vad det gäller sexualsadistiska mördare. Du brukar ju gå över till USA och hämta fakta om dina sexualsadister där och använda skohornet för att bristfälligt trycka in det på NB:s livshistoria och detta fall. Finns det någon bra statistik om hur många gånger en oskyldig blir dömd för mord, här eller utomlands? Kanske tom. med manipulerade bevis? Är det mer eller mindre vanligt än sexualsadistiska mördare?

Jag tror helt enkelt inte på åklagarens och polisens version av mordet. Det är troligen också orsaken till att NB inte erkänner mordet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in