Citat:
Ursprungligen postat av
llllllllllllllll
Det är ett snävt tidsfönster, men det är nog inte omöjligt att han har hunnit med allting på den korta tiden. Brottet och flykten verkar ha gått fort.
Mopeden stod kvar med nyckeln i låset och saker lämnades kvar i ladan och efter vägen. Det fanns dock inga spår efter NB på föremålen som låg utspridda och telefonens minneskort var borta.
Nej, det är inte omöjligt och han HAR hunnit..
Det tar 5 min från café till Martorp (via fyndvägen) samt 2 min från Martorp till NBs bostad. Han kom i mycket hög hastighet så restiden kan garanterat reduceras.
1. NB tar kontakt med Lisa och ber om hjälp (att ställa en fråga tar sekunder).
2 Lisa är hjälpsam och går med över vägen (tidanspråk sekunder).
3. Han överfaller henne direkt vid porten och släpar in henne (tidsanspråk sekunder).
Innanför porten uppstår troligen en viss kamp och hon förs genom stalldelen (50 meter). Han är en fysiskt vältränad man så hon har knappast nån chans. Slår han en snara runt halsen och hotar så går hon antingen med och har fokus med fingrarna på halsen för att få luft. (säg 5 min).
Inne i mjölkrummet drar han snaran runt halsen, slår ett varv runt röret och drar upp henne - vilket inte handlar om nån cirkusmanöver där han gör avancerade lyft. Han tejpar runt huvudet och drar ner kläderna. (tidanspråk 15 min).
Han glor och han får utlösning (sekunder).
Han går och skiter (nån minut) kastar tillbaka tejprullen och kör runt ladan (nån minut).
Från det GJ har sett bilen har han en hel del tid i anspråk att plocka ner henne och lägga henne i bilen.
Drar han iväg från ladan 19.10 så har han varit därinne i 40 minuter. Sen finns det en kvart kvar till att bröta runt på Martorp.
Vad ska ta mer tid i anspråk per delmoment menar man som opponent?
Ingen kan berätta detta mer än mumla: det går inte, det är för kort tid..mummel..mummel.. behövs en rekonstruktion... mummel...
TRAMS.