Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Här kan du läsa om en annan advokat och hon är en rutinerad pedofilförsvarare.
Inger Rönnbäck heter hon, låter det bekant?
Läste länken och det är för mig obegripligt hur man som försvarare kan stå för argumenten. Han är fullständigt överbevisad via alla kontakter. Jag skulle skämmas om jag kom med så genomskinliga och extremt korkade påståenden från försvaret. Är det bara pengar som hägrar?
Just detta med att " det är deras jobb" köper jag inte med tanke på det vi såg gällande detta rättsfall. Lögner, förtal och horribla insinuationer. Absolut inte minsta grund. Sen fullständigt bottennapp om en försvarare ger sig på offer eller anhöriga.
Det finns ingen situation IRL som nåt så dåligt skulle presenteras som förklaring. Lägger man sen till att det presenteras inför juridiskt kunniga personer så känns det ännu mer skämmigt.
Kolla detta som exempel. Vad är vitsen att komma med nåt så urholkat? Sånt lågvattenmärke. Om bevisning finns så är det väl bättre att utgå från denna - ett erkännande - men sen försöka hitta en en kringgående förklaring. Det hade Hurtig vett nog att göra.
Ertappad med fingrarna i syltburken, fullständigt överbevisad - men dravlar om följande:
" Han kommer inte ihåg telefonsamtalen med flickan, men de har nog pratat om alldagliga ting. Han är inte särskilt intresserad av småflickor. Det var en ren slump att det just var denna flickan som han stötte på vid lv 200 den aktuella dagen."
Ibland undrar jag om det enda som skiljer vissa åsikter/ försvar från advokater från faktaresistens, psykopater, alternativteoretiker eller rättshaverister är 2000:-/tim till förstnämnde..
När jidder och värdelöst dravel
dominerar så blir det ju snarare patetiska "förklaringar"? Skulle det råka finnas med nåt relevant ifrågasättande så drunknar detta bland dumheterna eftersom det i mångt och mycket handlar om sannolikhet i en
helhetssyn.
Dumheterna förtar personens trovärdighet aka att tappa mark. Det samma kan skådas i denna tråd.
Sakfakta:
" Det visade sig att under tiden den 15 till 24 april 2012 hade samtal från XX telefon ringts till målsäganden vid 15 tillfällen. Ett samtal till målsäganden den 23 april varade i 26 minuter."
"Tre bärbara datorer och en stationär, som återfunnits hos XX, har undersökts. Bland annat har i en dator påträffats nakenbilder på målsäganden."
" Chattkonversationen har frå XX dator varit sexrelaterad och kontakten har i april 2012 slutat med ”när ska vi ses”."
" Kommunikationen har i huvudsak varit sexrelaterad. Till Skype-kontot love2loveandhavesex finns en kontaktlista med 3 861 kontakter, i huvudsak unga flickor."
Den här meningen påminner om Lisas pappas förtvivlade fråga:
" Han frågade mannen ”vad har du gjort med min dotter”, men mannen svarade inte."