Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-09, 17:18
Medlem
Crazyfrog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elofd
Så stenbrottet ligger i anslutning till denna fabriken? Vad tillverkas här, vilket företag äger lokalen?
Stämmer det att detta ligger 4-5km bort från caféet?

Det är bara garage där nere, det gröna i mitten hyrs av min kusin, de övriga har en annan ägare.
2015-06-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
...om det ens är hennes fodral.

Föräldrarna har identifierat fodralet som hennes.
2015-06-09, 17:19
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Brukar det inte sägas att om man inte hittar en försvunnen person inom 48h så är chansen stor att han/hon har mist livet? Kan verkligen bara hoppas att hon hittas vid liv.

Det här fallet ger mig ont i magen. Hebejebes deluxe.

jo tror det, och att man inom 72 timmar bör ha en GM annars så försvinner majoriteten av allt bevis. men det brukar gälla småbarn tror jag, med pedofiler som GM. denna tjejen är 17 år, knappast en pedofils verk skulle jag säga. men hon kan likväl ha utsatts för sexualbrott, hon kan ha blivit mördad. och om hon inte hittas till i morgon så ser det tyvärr mörkt ut...

men i nuläget så tror jag att hon är vid liv...
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
källa på det?
Medlem
Är hennes pojkvän utesluten som GM?
I övrigt är den här tjejen väldigt snygg.
2015-06-09, 17:20
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:

"Militären har hittat ett nytt spår efter Lisa Holm, 17.
Ett Iphonefodral, en kilometer från kaféet, där hon sågs senast.
Enligt flickans föräldrar kan det vara hennes."

Det behöver ju inte vara hennes, jag blir lite störd av föräldrarnas okunskap om sin egen dotter. Homn kanske hade Jeans, eller svarta addidas. Dom kunde inte säga med säkerhet att det var hennes handske, likaså mobilfodralet.. Men det är väl vanligt i en rikare familj antar jag, jobb och resor går före barnen.
2015-06-09, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoOffence
De verkar utvigdat sökområdet rätt rejält. Kom en helikopter utanför mig för 30 min sen och flög ungefär 4 meter ovanför åkern, en snubbe satt på sidan med en kamera (värme)? Iaf så är de på andra sidan sjön på kinneviken.

Känns ärligt talat lite sent med detta nu, två dagar efter försvinnandet. Det är tjänstefel från polisens sida att omedelbar inte ordna skallgång med Missing People när man insåg snabbt att detta förmodligen handlade om något allvarligt och inte det typiska försvinnandet där BO försvinner på egen hand och sedan kommer tillbaka.

Att man går ut med bild just nu känns också för sent. Brukar inte media och polisen gå ut med bild redan efter 12 h av försvinnandet? Ju längre man väntar desto större försprång får en ev GM helt enkelt.
2015-06-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Nej de har de inte. Enligt polisen har de sagt att det kanske kunde vara hennes.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Föräldrarna har identifierat det som hennes, enligt polis.
http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring-1/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Läser ni tråden och ser hennes bilder på enjoygram, så är det rätt tydligt att hon och hennes pojkvän är alldeles kära i varandra och i högsta grad tillsammans. Så random-dudes-från-dejtingsidor-teorin kan nog uteslutas.

Nej dom gjorde slut för över 6 månader sen enligt källor tidigare i tråden?
Medlem
[quote=Glufse|53619917]
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jaha, då har vi kört fast i leran ute på åkrarna. Då kanske det är dags att börja spekulera i vad som ledde fram till Lisas försvinnande på lite längre sikt.

Hon bor flott. Ser ut att ha det gott ställt. Älskar att shoppa i New York. Har hon dragit med sig någon "kompis" från New York som blivit lite för närgången?

Bostad? Var är detta?
http://www.enjoygram.com/m/843417137887091173_37073877
Knappast en bostad i Stöpen!

Ser du med lokalkännedom någon anledning till varför man skulle söka just där.

Jadu ingenaning, det är ju minst 30 minuter bilfärd för att komma till stället där hon försvann till där dom sökte.

Men åkte förbi stället i söndags vid 16 tiden samt tillbaka förbi runt 20 tiden och de var rätt mycket folk där vid 16 tiden
2015-06-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
källa på det?

Står i denna artikeln och det är polisen som går ut med uppgifterna:

http://www.expressen.se/gt/stort-sokpadrag-efter-forsvunnen-tonaring-1/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem