Tentorna är färdiga, sommarjobb kickar inte igång förrän veckan efter så E3 är givet. Väldigt taggad i år, missade en majoritet av förra året vilket väl var det första sen på fem år som jag missat.
Åtminstone en Episode 3 åt Half-Life 2 hade varit drömmen men jag tvivlar på att vi någonsin kommer få en uppföljare med tanke på Newells många uttalande om att de inte är intresserade av att producera fler single-player spel. Antar att de är trötta på HL-serien också.
Dark Souls 3 verkar nästintill bekräftat. För er som inte sett det än:
länk.
Personligen har jag inte haft råd att införskaffa ett PS4 än så jag har inte ens börjat ögna på Bloodborne men alltid kul med mer spel.
Mass Effect 4 (tvivlar på att detta kommer vara spelets titel men ni fattar vad jag menar) hade varit väldigt kul att se. Väldigt lite info om detta spel om jag inte har missat något stort? Har för mig att det har varit i produktion ett tag och EA har väl ingen annan dundergrej att dra till med. Är inte helt otroligt att få en teaser åtminstone.
Angående Fallout 4 så är väl gameplay bekräftat till E3? Vad hoppas ni andra mer på? Multiplayer? Något annat från Bethesda? Dishonored 2?
Hoppas på nyheter om nästa Halo, nya Metal Gear Solid och Mirrors Edge (det är för fan dags för ett datum nu). Nya spel är alltid kul men kan inte minnas en enda ny IP (det heter så va?) de senaste fem åren som annonserats under E3 och varit något att hänga i granen.
Så kom igen, bolla med mig, det här ska ju bli skitkul! Kommer Aisha Taylor vara tillbaka och låtsas vara ett dyft intresserad av TV-spel? Vad är den senaste Kinect-flugan? Vart kommer nästa Assassins Creed som onekligen kommer annonseras via en billig trailer som får alla att glömma att Ubisoft är spelvärdens sjunkande skepp utspela sig? Hur mycket Sims 4 kommer EAs PK bestå av? Så många frågor! Att följa E3 är som att se en dålig såpopera; vi är irriterade medan det pågår, vi är missnöjda med resultatet, men vi kommer ändå tillbaka året efter.