2015-10-19, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Du var mig en rolig en!
Det r naturligt att en person som blir inlst mot sin vilja blir fientligt instlld mot personen som lser in denna men andra sidan behver vissa lsas in fr personens och personer runt dennas skerhet.

Om det inte riktigt r p detta stadiet s behver du inte alls g till en psykiatriker och bli frklarad som icke normal.

Det jag menar r att en lkare har alldeles fr mycket makt. Finns mnga som blivit tvngsvrdde fr skitsaker.

Dessutom r ju systemet s sjukt. " du ska lsas in fr du mr jvligt dligt" ahah. jo, man mr ju s mkt bttre om man blir inlst med folk som kontrollerar en varje sekund. Fy fan, tnk att sitta p sluten psykiatrisk vrd. Sitter hllre i fngelsei thhailand.

r du tvngsvrdad kan lkare gra nstan vad dom vill. " hehe, nu ska vi kra in lite elsttar i hjrnan p han och se om han blir normal", haha, s jvla tragiskt men sant. SANT!
Senast redigerad av trunan 2015-10-19 kl. 21:14.
Citera
2015-10-19, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trunan
Det jag menar r att en lkare har alldeles fr mycket makt. Finns mnga som blivit tvngsvrdde fr skitsaker.

Dessutom r ju systemet s sjukt. " du ska lsas in fr du mr jvligt dligt" ahah. jo, man mr ju s mkt bttre om man blir inlst med folk som kontrollerar en varje sekund. Fy fan, tnk att sitta p sluten psykiatrisk vrd. Sitter hllre i fngelsei thhailand.

r du tvngsvrdad kan lkare gra nstan vad dom vill. " hehe, nu ska vi kra in lite elsttar i hjrnan p han och se om han blir normal", haha, s jvla tragiskt men sant. SANT!

Maktlsheten r stor det hller jag med om.

Att lkaren skulle vilja kra elsttar i huvudet i dig i syfte att se om du blir normal och samtidigt skratta maniskt stller jag mig frgande till. Det frekommer mer sllan n vad paranoida mnniskor tenderar att tro.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-19 kl. 21:33.
Citera
2015-10-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre217
Ja, som titeln mycket riktigt sger s r det frgestllningen fr denna trd.
Jag har i viss mn haft erfarenhet av psykiatriker och jag har slagits av vilken nollkoll de har p saker och ting, dr mycket faktiskt r spekulativt nonsens.

Jag antar att det ligger i sakens natur, jmfr man med en "riktig" lkare som t.ex. en kirurg s blir det ju omedelbar terkoppling p kvaliten i arbetet nr han gr fel, och blir det upprepade fel s blir han inte lnglivad i sin yrkesroll.

En psykiatiker kan dremot ha fel rtt ofta utan att det blir uppenbart, s de som ofta gr feldiagnoser och spekulativt nonsens kan arbeta relativt ostrt och tom frvrra fr patienten d vrig psykiatri leds p fel spr.

Det r allts min uppfattning efter det tvivelaktiga njet att ha sett hur mnga psykiatriker arbetar, s knns detta igen eller har jag bara haft otur?

Psykiatrin r ju ingen exakt vetenskap, och drfr r det mycket svrare att komma t olmpliga psykiatriker. Dessutom r ju patienten i en utsatt position, och har sllan mjlighet att tillvarata sina intressen p samma stt som en person, som undergr somatisk vrd.

Jag sg fr en tid sedan en intressant dokumentr p tysk TV, om Gert Postel, som under lng tid arbetat som psykiater - utan att ha ngon formell utbildning. Hans meriter var frfalskade! Av en ren tillfllighet uppdagades lurendrejeriet. Mannen sade sig ha gjort det, fr att avslja psykiatrin som "heie Luft" ( vers: nonsens), efter det att hans mor begtt sjlvmord som psykiatripatient:

https://de.wikipedia.org/wiki/Gert_Postel.
Citera
2015-10-20, 00:22
Medlem
Citat:

Det r KRNKANDE att bli tvngsvrdad, utan tvekan. Krnkningen gr inte att undkomma, och fr den som blivit tvngsvrdad tyvrr kommer den knslan aldrig att frsvinna eller kunna gottgras.

Har en anhrig som blev tvngsvrdad, s lnge sjukdomen lpte amok var denne en risk fr sig sjlv och andra.

Allt det handlade om var att f denne p medicin, hlla denne dr tills medicinen brjat verka. Sen kunde behandlingen fortstta vidare i den ppna vrden.

Det du nmner r nog ytterst ovanligt, mjligen att extrema metoder frekommer men tror nog att i de flesta fall handlar det bara om att f personen p medicin. Och att fr de flesta rcker det, sen slpps de ut.

Dremot kan tnka mig att de vldsamma och som gr fysiskt motstnd blir behandlade p ett grvre stt.
Citera
2015-10-21, 18:19
Medlem
p
Citera
2015-10-21, 18:22
Medlem
Psykiatri r vl nrmast att likna vid en uppfostringsanstalt. Patienten skall lra sig att bocka och tiga samt ta sin medicin.
Citera
2015-10-21, 18:50
Medlem
Psykiatriker r nog den enda yrkesgrupp som kan gra 100% fel, kalla det professionellt och komma undan med det. De och astrologer/helbrgdagrare.
Citera
2015-10-21, 19:08
Medlem
Mjlls avatar
Psykiatriker (psykiatrar?) r riktigt vidriga mnniskor verlag, ja. Arroganta, oempatiska, trista. Deprimerade, cyniska och hopplsa men inte ett dugg dmjuka infr livet och medmnniskor nd.
Citera
2015-10-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Psykiatriker r nog den enda yrkesgrupp som kan gra 100% fel, kalla det professionellt och komma undan med det. De och astrologer/helbrgdagrare.

Ja, det r det som r problemet, att det inte finns ngon granskning utav dem. Jag har knt flera ggr med psykologer att de tar ut sina egna problem p mig, just fr att de vet att de kan. Inte professionellt, men jag som patient kan ju egentligen inte gra ngot frutom att sluta g dit. Och om man klagar kommer de frmodligen vnda p det och mena att man r besvrlig och paranoid.

Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Psykiatri r vl nrmast att likna vid en uppfostringsanstalt. Patienten skall lra sig att bocka och tiga samt ta sin medicin.

Haha! Exakt s har jag upplevt det ocks! Ngon gng ptalade jag att jag kanske inte accepterar allt krringen sger som absoluta sanningar och satan vad hon lackade ur. Knslan jag fick var "hur understr du dig att ifrgastta mig din lilla skit!" ven om hon sklart inte uttryckte sig s.
Senast redigerad av Fadingaway 2015-10-22 kl. 17:00.
Citera
2015-10-23, 18:44
Bannlyst
Jag har under mnga r haft kontakt med min beroendepsykiatriker tillsammans med ngra andra hr p flashback. Dit gick jag och min dvarandre missbrukande flickvn. Hon dog pltsligt fr ngra r sen. Nu r de 4 alla dda och jag bara kvar. Hon jobbade in i det sista och var en erknd auktoritet i hela landet och trots att jag manipulerande henne, s stod hon nd vid hennes sida. Om jag bara visste hur sjuk hon var (somatiskt)... I praktiken rddade hon livet p mig d jag kom in i substitutionsprogrammet trots att jag var fr jvlig och i praktiken hade ddat min flickvn och kanske andra p mottagningen med mina droger, och det visste hon. Det knns vldigt konstigt att jag bara r kvar nu och dessutom r drogfri.
Citera
2015-10-24, 14:06
Medlem
ven en blind hna kan finna ett korn.
Citera
2015-10-26, 15:48
Medlem
BetongNasses avatar
Citat:

Trams, ETC r vldigt resurskrvande. Mycket enklare att bara ge folk en hstdos Zyprexa eller ngot s de sover 23 timmar om dygnet. D lr de inte ha energi till eller vara sammanhngande nog att verklaga ngot heller.

Sedan r det vl inte s jvla smart att man att man direkt stter in mediciner p folk som varit psykotiska och inte sovit p flera dygn utan ge dem lite hjlp att somna och lta dem sova ut frst s man kan gra en baslinjesbedming innan man brjar proppa i dem tyngre och mer lngtidsverkande grejor.

Det r inte helt ovanligt att pillerutdelare dvs psykiatrier har ett Guds-komplex nej. Den gamla historien r sann:
-Varfr r du hr?
-Drfr att de inte tror p att jag r Jesus.
-Jag ocks, men bertta det inte fr killen i den vita rocken, han tror att han r Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in