Citat:
Här godhetsknarkas det då man gett dyra skönhetsprodukter till tiggare.
http://nouw.com/pdotter/uteliggare-o...rylar-29695473
Hade varit bättre att sälja dem och sätta in pengar hos nån hjälporganisation som verkar i Östeuropa.
http://nouw.com/pdotter/uteliggare-o...rylar-29695473
Hade varit bättre att sälja dem och sätta in pengar hos nån hjälporganisation som verkar i Östeuropa.
Snacka om att sakna perspektiv på saker
Citat:
Men igår sattes verkligen mina tankar kring konsumtion på sin yttersta spets när jag gick längst Humlegårdsgatan och sa hej till en tiggare utanför 7-eleven. Jag svängde in på ett event och när jag gick ut sa jag återigen hej till tiggaren, en goodiebag rikare. "Hon kanske vill ha allt det där här i som inte jag behöver" tänkte jag och frågade henne vad hon saknade hemma. När jag räckte upp produkt för produkt och väntade på ett ja eller nej så skämdes jag. "Vadfan håller jag på med" tänkte jag och räckte över hela påsen.
Jag ger ofta bort saker till tiggare (sällan pengar då jag aldrig har kontanter) men deras glada miner går verkligen djupt in i mig efteråt. Och just igår, kändes det lite extra. Jag har inte alltid haft det lätt, men i dagsläget bor jag i en fantastisk lägenhet som jag äger, bär dyra kläder, konsumerar mycket pengar på restaurangbesök och resor. Man kan aldrig vara tillräckligt tacksam för det. Nu går jag inte i tankarna att sluta konsumera helt, men kanske skänka ännu oftare och bara köpa det jag verkligen behöver. För tjejen igår fick kanske 10 dyra krämer av mig, som förhoppningsvis gjorde hennes dag. Men hemma hos mig hade dom bara legat och skräpat.
Jag ger ofta bort saker till tiggare (sällan pengar då jag aldrig har kontanter) men deras glada miner går verkligen djupt in i mig efteråt. Och just igår, kändes det lite extra. Jag har inte alltid haft det lätt, men i dagsläget bor jag i en fantastisk lägenhet som jag äger, bär dyra kläder, konsumerar mycket pengar på restaurangbesök och resor. Man kan aldrig vara tillräckligt tacksam för det. Nu går jag inte i tankarna att sluta konsumera helt, men kanske skänka ännu oftare och bara köpa det jag verkligen behöver. För tjejen igår fick kanske 10 dyra krämer av mig, som förhoppningsvis gjorde hennes dag. Men hemma hos mig hade dom bara legat och skräpat.

Dyra krämer är precis vad tiggare vill ha.