Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-02, 00:44
  #1
Medlem
Jag tror att dom flesta har sett en eller två jas gripen plan flyga förbi. En ståtlig syn men något skrämmande när man blickar tillbaka. Jag har gått över Sveriges försvarsförmåga från 50-talet till nutid och allt pekar till att dagens nivåer är för låga. Jag gjorde en video för ett tag sedan som demonstrerar Sveriges försvarsförmåga under 70-talet https://www.youtube.com/watch?v=dSYI...nel=TheCaptain

En vacker syn med dussintals av tunnor som harmoniskt seglar genom molnen, dock så får det mig att tänka på vårt försvar idag. Under tiden då detta spelades in så var kalla kriget i full gång i Europa, vårt försvar då var nödvändigt. Med hur Ryssland agerar idag så tycker jag att ett intensivt upprustningsprojekt måste ske. Vad håller våra politiker på med? Under kalla kriget hade vi ett flygvapen vars försvarsförmåga var värt att skryta om, ett försvar som kunde klara det kraven vi ställde. Idag har vårt försvar brist på något så simpelt och nödvändigt som byxor till sina soldater! http://www.svd.se/brist-pa-byxor-i-forsvaret

Vad hände med folkvett, sunt förnuft? Politiker, använd makten folket har givit er!
Citera
2015-06-02, 01:23
  #2
Medlem
OperatusOeps avatar
Trodde invandrare var en vinsthistoria. Med så många invandrare som vi tar emot årligen så borde vi ju ha råd med byxor.
Citera
2015-06-02, 11:47
  #3
Medlem
BetongNasses avatar
Internationella GlobalistKaptialster Hände!
Det enda som ska försvaras idag är profiten.

Försvaret är ett särintresse och inget att satsa på innan man rustat upp totalförsvaret.
Frågan är om du verkligen vill rusta upp ett Värdegrunds Halal försvar eller om det kanske är bättre att framtida svenska makthavare saknar den våldskapaciteten? Speciellt med tanke på senaste årens lagändringar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback