Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-01, 20:23
  #1
Medlem
Som rubriken lyder.. Hur fasen ska man veta att om man har dålig andedräkt? Tänk om man gått runt hela livet och luktat bajs ur munnen utan vetskap.

Jag har alltid haft stora halsmandlar och ibland sett vita grejer där men det har inte luktat något större av dem.

Vet ni med er att ni har dålig andedräkt, och hur känner ni det?
Citera
2015-06-01, 20:32
  #2
Medlem
Matärgotts avatar
Be en bra vän att lukta på din andedräkt eller fråga en familjemedlem om din andedräkt brukar lukta illa. Inte svårare än så.
Citera
2015-06-01, 20:33
  #3
Medlem
lithionits avatar
personligen så kan jag känna på lukten om jag har dålig andedräkt, vissa säger t.ex. att man kan slicka på handryggen och sedan lukta på den.

Men om du befarar dålig andedräkt - gå och borsta tänderna, och ännu hellre använd en tungskrapa funkar som ett mirakel mot dålig andedräkt.
Citera
2015-06-01, 20:36
  #4
Medlem
galen.gasts avatar
Jag har en (mycket god) vän vars andedräkt är allt annat än trevlig, men jag är förstås för artig för att påpeka detta. Det är nog de själva som lider mest, det är ju ett ganska pinsamt tillstånd. =/

Ett klassiskt knep är att slicka dig på handleden, och sedan lukta på salivavsöndringarna. Annars kan du skrapa av lite saliv från de bakre delarna av tungan på en plastbit och sedan lukta, om du inte vill gå omkring med unkna handleder.
__________________
Senast redigerad av galen.gast 2015-06-01 kl. 20:40.
Citera
2015-06-01, 20:38
  #5
Medlem
Ja precis, slicka på handen och låt salivet torka i några sek. Det funkar inte alltid, men det är nog det bästa sättet för att avgöra.
Citera
2015-06-01, 21:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Be en bra vän att lukta på din andedräkt eller fråga en familjemedlem om din andedräkt brukar lukta illa. Inte svårare än så.

Jag tycker det känns jobbigt att fråga haha till och med familjen! Kanske är lite väl feg..

Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
personligen så kan jag känna på lukten om jag har dålig andedräkt, vissa säger t.ex. att man kan slicka på handryggen och sedan lukta på den.

Men om du befarar dålig andedräkt - gå och borsta tänderna, och ännu hellre använd en tungskrapa funkar som ett mirakel mot dålig andedräkt.

Jo men jag borstar såklart tänderna när det känns som att jag behöver men om det sitter i mandlarna så försvinner det ju inte.

Citat:
Ursprungligen postat av galen.gast
Jag har en (mycket god) vän vars andedräkt är allt annat än trevlig, men jag är förstås för artig för att påpeka detta. Det är nog de själva som lider mest, det är ju ett ganska pinsamt tillstånd. =/

Ett klassiskt knep är att slicka dig på handleden, och sedan lukta på salivavsöndringarna. Annars kan du skrapa av lite saliv från de bakre delarna av tungan på en plastbit och sedan lukta, om du inte vill gå omkring med unkna handleder.

Ja precis, tänk om jag är den vännen som luktar illa! Fast egentligen är det ju inte de som lider mest eftersom att de är omedvetna om det.. Snarare vi som måste stå ut med lukten som lider! Har testat knepet att slicka men tycker inte det luktar något. Kanske ska ta det som ett tecken att det inte är så illa
Citera
2015-06-01, 22:16
  #7
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Man frågar nån man litar på. Det är inte fånigt eller pinsamt utan ett bevis på vänskap, men räkna med att få göra liknande tjänster i framtiden.
Citera
2015-06-01, 22:46
  #8
Medlem
galen.gasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejtjej
Ja precis, tänk om jag är den vännen som luktar illa! Fast egentligen är det ju inte de som lider mest eftersom att de är omedvetna om det.. Snarare vi som måste stå ut med lukten som lider! Har testat knepet att slicka men tycker inte det luktar något. Kanske ska ta det som ett tecken att det inte är så illa

Jo, men jag syftade på dem som vet om att de stinker i munhålan och inte kan göra så mycket åt det. ;P Annars är det ju så klart i första hand ett problem för omgivningen. De flesta luktar inte direkt jordgubbstårta i munnen, men det är helt naturligt då bakterier lever rövare där!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback