Citat:

Ursprungligen postat av 
blomvattnare

Genom denna åtgärd slipper vi ju dessutom alla de där meningslösa inläggen av typen
"Nu sätter jag dig på ignore"
"Helt rätt, det ska jag också göra". 
Hur stort intresse har trådens läsare av att veta att några skribenter sätter någon på ignore?

Det där skriver jag under på! 
Sedan har vi ju en annan klassiker där användare ondgör sig över att ha "tvingats" läsa inlägg av postare de har på sina påstådda gedigna ignorelistor för att de inte varit inloggade. Om de nu är så känsliga vore en enkel rekomendation att alltid se till att logga in innan läsning.
En till är de som skryter med vilka de har på ignore samtidigt som de livligt debatterar med just de samma.
Ignorefunktionen har alltså missbrukats av vissa användare för att misskreditera andra medlemmar, så det är bra att den tas bort.
Det är väl bara att scrolla förbi de inlägg av postare som är ouppskattade, alternativt skumläsa i tråden. Tramset med att diskussioner drunknar p.g.a. det här kan lämnas därhän. Att gå in i en diskussion med en förutbestämd uppfattning och beklaga sig över andra infallsvinklar är väl höjden av motsägelsefullhet.