2026-02-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det är klart att man inte kan döma någon för att den personen ber en person sätta på sig en viss outfit. Det hela handlade ju om indicier som tillsammans skulle peka på att han hade köpt sex. Där önskemålet om hennes klädsel var en av de minst viktiga. Viktigare var ju att hon kallade honom för långknullare i sin mobil. Men strunt samma, bevisen räckte inte och han blev frikänd. Bra så, det är så det ska fungera i ett rättssamhälle ovasett den misstänkte är skyldig eller ej.

Visst är det ett problem att om jag köper sex av dig så begår jag ett brott men inte du. Och att du i princip beläggs med yrkesförbud. Men igen, det är lagstiftarna du ska vara sur på.

Eh nej absolut inte jag betalar dessutom skatt så varför vill staten ta emot skatt från våra kåta trevliga kunder för ? Alla mina kunder är super trevliga.

Simon sitter dessutom nu och säger vad för fängelse den nya lagen på distans utdömer fast det inte finns ett sådant dombeslut. Får man göra så som polis ?

Han har ingen relation och lever celibat och spionerar på tjejer som säljer sex hela dagarna. Luktar skurk här.

Simon är med och är talesperson för alla prostituerade och han säger att ingen tjej som jobbar med detta kan vara lycklig.

Han blockade mig dessutom för att ifrågasätta ? Mogen polis? Han satt och hånskratta när giggi intervjuade honom.

Vi är jätte många som älskar vårat jobb.

Simon är med och upprätthåller dessa moral lagar. Han kan inte tjäna pengar på sina böcker eller uppmärksamhet utan att upprätthålla detta!

Jag läggs inte heller med yrkesförbud utan vi jobbar och skattar, enligt statens rekommendation.

Simon va med och förstörde delar av mitt varumärke som jag byggt upp under flera år.

Om jag tycker det är kul att Simon spionerar på oss tjejer som onanerar . Njaaaa.

Vi tjänar en fet lön, allt som är frivilligt och som görs med egen kropp varför är det Simons problem ?

Han sitter tjänar pengar på detta.
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-02-13 kl. 11:52.
Citera
2026-02-13, 14:42
Medlem
Jag har också blivit blockad av apan vad det verkar.

Han tål inte att bli ifrågasatt.
Citera
2026-02-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag har också blivit blockad av apan vad det verkar.

Han tål inte att bli ifrågasatt.

Nej, och hur mycket makt har han inte som får svara för alla oss 1000 tals tjejer som jobbar med detta ?
Citera
2026-02-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej, och hur mycket makt har han inte som får svara för alla oss 1000 tals tjejer som jobbar med detta ?

Jag är övertygad om att han njuter av den makten. Han har helt enkelt hittat ett sätt att utöva makt över kvinnor och samtidigt bli hyllad för det eftersom han gör det under täckmanteln att han "räddar" dom från hemska sexköpande män.

Det vore väl en sak om han var ganska anonym och bara gjorde sitt jobb etc, men nu är han media darling, idol hos alla Sveriges feministkärringar och kyrktanter, samt tjänar pengar på sexarbetarna genom sina böcker. Utöver det så uttrycker han ständigr sina personliga åsikter (t ex att strippklubbar borde förbjudas) och som sagt, troligen värst av allt, gör sig till talesperson för alla sexarbetare.

Han kommer givetvis vägra att någonsin kliva ner från den tronen han har satt sig på.

Det blir så uppenbart att det här för honom bara handlar om honom själv och ingenting alls om sexarbetarnas välbefinnande.
Citera
2026-02-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Jag är övertygad om att han njuter av den makten. Han har helt enkelt hittat ett sätt att utöva makt över kvinnor och samtidigt bli hyllad för det eftersom han gör det under täckmanteln att han "räddar" dom från hemska sexköpande män.

Det vore väl en sak om han var ganska anonym och bara gjorde sitt jobb etc, men nu är han media darling, idol hos alla Sveriges feministkärringar och kyrktanter, samt tjänar pengar på sexarbetarna genom sina böcker. Utöver det så uttrycker han ständigr sina personliga åsikter (t ex att strippklubbar borde förbjudas) och som sagt, troligen värst av allt, gör sig till talesperson för alla sexarbetare.

Han kommer givetvis vägra att någonsin kliva ner från den tronen han har satt sig på.

Det blir så uppenbart att det här för honom bara handlar om honom själv och ingenting alls om sexarbetarnas välbefinnande.

Ja du har helt rätt, han skulle nog aldrig sluta frivilligt.

Finns det andra fall där poliser betett sig på liknande sätt?
Citera
2026-03-02, 15:07
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja du har helt rätt, han skulle nog aldrig sluta frivilligt.

Finns det andra fall där poliser betett sig på liknande sätt?
Nej. Jag är född i början på 70talet och är 50+ och har följt prostitutions poliser som Rolf edin, han jobbade på 80talet och 90-talet och även plattan gruppen som hade Malmskillnadsgatan tex och dom poliserna var inte i närheten av Simon häggström, Simon har fått storhetsvansinne och det är otroligt att en polis får vara talesperson för allt och alla. Så många tjejer som hatar Simon. Svaret är Nej ingen annan polis har uppträtt som Simon. Att han får hålla på det säger mycket om Sveriges samtid.
Citera
2026-03-02, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Nej. Jag är född i början på 70talet och är 50+ och har följt prostitutions poliser som Rolf edin, han jobbade på 80talet och 90-talet och även plattan gruppen som hade Malmskillnadsgatan tex och dom poliserna var inte i närheten av Simon häggström, Simon har fått storhetsvansinne och det är otroligt att en polis får vara talesperson för allt och alla. Så många tjejer som hatar Simon. Svaret är Nej ingen annan polis har uppträtt som Simon. Att han får hålla på det säger mycket om Sveriges samtid.

Ja.. i mitt fall visar det tydligt att SH och hans grupp får göra precis som de vill. Min och andra kvinnors röster betyder ingenting. Min polisanmälan emot SH och hans kollega har de inte ens bemödat öppna och inte ens avsluta, fast det gått flera år. Har inte hört ett ljud. Att jag hade modet och faktiskt våga anmäla och berätta vad jag upplevde den kvällen jag träffade dem, visade de tydligt med sin tystnad, att de skiter totalt i det. Pratade med en advokat och hen sa att de kommer aldrig bry sig om det, är helt bortkastat, det är så det fungerar i Sverige. Vi medborgare har inte en chans emot myndigheter och speciellt inte emot SH. Sen mitt möte med honom har jag och min familj förlorat så mycket, mitt boende, mitt mående, jobb osv. Ett tag ville jag inte ens leva. Och han fortsätter bara som vanligt..
Citera
2026-03-03, 11:51
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Ja.. i mitt fall visar det tydligt att SH och hans grupp får göra precis som de vill. Min och andra kvinnors röster betyder ingenting. Min polisanmälan emot SH och hans kollega har de inte ens bemödat öppna och inte ens avsluta, fast det gått flera år. Har inte hört ett ljud. Att jag hade modet och faktiskt våga anmäla och berätta vad jag upplevde den kvällen jag träffade dem, visade de tydligt med sin tystnad, att de skiter totalt i det. Pratade med en advokat och hen sa att de kommer aldrig bry sig om det, är helt bortkastat, det är så det fungerar i Sverige. Vi medborgare har inte en chans emot myndigheter och speciellt inte emot SH. Sen mitt möte med honom har jag och min familj förlorat så mycket, mitt boende, mitt mående, jobb osv. Ett tag ville jag inte ens leva. Och han fortsätter bara som vanligt..
Jag beklagar din situation. Ett tips nästa gång är att göra en JO anmälan, men det hjälper inte dig just nu..
Citera
2026-03-03, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag beklagar din situation. Ett tips nästa gång är att göra en JO anmälan, men det hjälper inte dig just nu..

Jag gjorde en JO-anmälan. De bemödade sig i alla fall med att svara, och sedan lades ärendet ner.
Jag gjorde även en anmälan till DO. Den lades också ner. I polisernas yttrande skrev de uttryckligen att jag talade osanning. Att jag helt enkelt ljög om allt. Det var oerhört tungt att läsa. Det var en otroligt jobbig period i mitt liv och jag kände mig så liten, så ensam och så maktlös.

Idag, med mer kunskap och med perspektiv, vet jag att jag inte är ensam om min upplevelse. Vi är många som har gått igenom liknande saker. Och de som har vågat anmäla har också fått sina ärenden nedlagda. Jag försökte även kontakta tidningar för att berätta om mitt fall. Det möttes av total tystnad. Jag gjorde allt jag kunde för att få min röst hörd, men ingen ville lyssna.

Nu ska jag flytta från min stad och börja om. Lämna allt detta bakom mig.
Om jag hade vetat det jag vet idag, hade jag aldrig blivit sexarbetare från början, oavsett hur bra jag än mådde av det då och hur mycket jag än trivdes med det jag gjorde. Konsekvenserna har krossat både mig och min familj på många sätt, fortfarande idag, och kostat skattebetalarna enorma summor.

Och allt började med att två vuxna människor hade samtyckande sex mot ersättning.

Jag kommer nu att lämna den här tråden. Jag är klar. Men jag hoppas att jag, och alla andra kvinnor som varit med om liknande, en dag får våra röster hörda. Att sanningen om hur sexarbetare behandlas i Sverige kommer fram. För det jag har upplevt har varit omänskligt.

Tack till alla jag har fått skriva med här inne. Att kunna ventilera mig under min svåraste tid har betytt mer än ni anar. Hade jag inte hittat den här tråden när jag mådde som sämst, vet jag inte hur det hade slutat.

Kram till er alla 💕
Citera
2026-03-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Jag gjorde en JO-anmälan. De bemödade sig i alla fall med att svara, och sedan lades ärendet ner.
Jag gjorde även en anmälan till DO. Den lades också ner. I polisernas yttrande skrev de uttryckligen att jag talade osanning. Att jag helt enkelt ljög om allt. Det var oerhört tungt att läsa. Det var en otroligt jobbig period i mitt liv och jag kände mig så liten, så ensam och så maktlös.

Idag, med mer kunskap och med perspektiv, vet jag att jag inte är ensam om min upplevelse. Vi är många som har gått igenom liknande saker. Och de som har vågat anmäla har också fått sina ärenden nedlagda. Jag försökte även kontakta tidningar för att berätta om mitt fall. Det möttes av total tystnad. Jag gjorde allt jag kunde för att få min röst hörd, men ingen ville lyssna.

Nu ska jag flytta från min stad och börja om. Lämna allt detta bakom mig.
Om jag hade vetat det jag vet idag, hade jag aldrig blivit sexarbetare från början, oavsett hur bra jag än mådde av det då och hur mycket jag än trivdes med det jag gjorde. Konsekvenserna har krossat både mig och min familj på många sätt, fortfarande idag, och kostat skattebetalarna enorma summor.

Och allt började med att två vuxna människor hade samtyckande sex mot ersättning.

Jag kommer nu att lämna den här tråden. Jag är klar. Men jag hoppas att jag, och alla andra kvinnor som varit med om liknande, en dag får våra röster hörda. Att sanningen om hur sexarbetare behandlas i Sverige kommer fram. För det jag har upplevt har varit omänskligt.

Tack till alla jag har fått skriva med här inne. Att kunna ventilera mig under min svåraste tid har betytt mer än ni anar. Hade jag inte hittat den här tråden när jag mådde som sämst, vet jag inte hur det hade slutat.

Kram till er alla 💕

Stort tack för ditt bidrag till den här tråden och lycka till med din nya tillvaro. Du har bidragit starkt till att öppna mina och säkert många andras ögon för hur illa det faktiskt är ställt i Sverige, och vilken skada synen på sexarbete och sexköp som råder i det här landet kan leda till.
Citera
2026-03-08, 17:56
Medlem
Ett återkommande problem i den svenska debatten om sexköpslagen är att man blandar ihop två helt olika saker: exploatering och frivillig sexhandel. Exploatering, trafficking, misshandel, tvång och drogberoende ska naturligtvis bekämpas. Men de problemen existerar i en mängd andra branscher också. Titta på bärplockare som jobbar under slavliknande villkor i skogen, migrantarbetare i byggbranschen eller rumänska hantverkare som utnyttjas av mellanhänder. Ingen drar slutsatsen att byggarbete därför ska förbjudas eller att det ska vara straffbart att anlita en hantverkare. Man riktar i stället lagstiftningen mot övergreppen: människohandel, arbetslivskriminalitet, hot och våld.
Sexarbete behandlas däremot i Sverige som ett moraliskt undantag där staten anser sig ha rätt att kriminalisera själva transaktionen mellan två vuxna människor. Konstruktionen är märklig: säljaren får i teorin sälja, men kunden begår brott. Resultatet blir ett slags indirekt yrkesförbud där verksamheten pressas under jord. Det gör inte situationen säkrare för någon. Tvärtom skapas incitament att undvika insyn, dokumentation och tryggare arbetsformer eftersom allt som kan tolkas som ”bevis” blir riskabelt att ha.
Det rimliga vore att behandla sexarbete som andra verksamheter där vuxna människor säljer en tjänst. Om någon utnyttjas, hotas eller tvingas ska det lagföras – precis som i andra branscher. Men när två vuxna personer frivilligt kommer överens om en tjänst mot ersättning är det svårt att motivera varför just den transaktionen ska vara föremål för moralisk speciallagstiftning. Statens roll bör vara att skydda människor från övergrepp, inte att agera moralpolis över samtyckande vuxnas privatliv.
Citera
2026-03-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombiesunite
Titta på bärplockare som jobbar under slavliknande villkor i skogen,

Bra poäng med bärplockadbranschen, jag fick rejält med insyn i den under mina studier när jag träffadde några killar som höll på med det. Det är helt sinnessjukt att det accepteras. Jag har aldrig hört talas om otäckare bransch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in