Citat:
Ursprungligen postat av
Tortelli
Jag beklagar din situation. Ett tips nästa gång är att göra en JO anmälan, men det hjälper inte dig just nu..
Jag gjorde en JO-anmälan. De bemödade sig i alla fall med att svara, och sedan lades ärendet ner.
Jag gjorde även en anmälan till DO. Den lades också ner. I polisernas yttrande skrev de uttryckligen att jag talade osanning. Att jag helt enkelt ljög om allt. Det var oerhört tungt att läsa. Det var en otroligt jobbig period i mitt liv och jag kände mig så liten, så ensam och så maktlös.
Idag, med mer kunskap och med perspektiv, vet jag att jag inte är ensam om min upplevelse. Vi är många som har gått igenom liknande saker. Och de som har vågat anmäla har också fått sina ärenden nedlagda. Jag försökte även kontakta tidningar för att berätta om mitt fall. Det möttes av total tystnad. Jag gjorde allt jag kunde för att få min röst hörd, men ingen ville lyssna.
Nu ska jag flytta från min stad och börja om. Lämna allt detta bakom mig.
Om jag hade vetat det jag vet idag, hade jag aldrig blivit sexarbetare från början, oavsett hur bra jag än mådde av det då och hur mycket jag än trivdes med det jag gjorde. Konsekvenserna har krossat både mig och min familj på många sätt, fortfarande idag, och kostat skattebetalarna enorma summor.
Och allt började med att två vuxna människor hade samtyckande sex mot ersättning.
Jag kommer nu att lämna den här tråden. Jag är klar. Men jag hoppas att jag, och alla andra kvinnor som varit med om liknande, en dag får våra röster hörda. Att sanningen om hur sexarbetare behandlas i Sverige kommer fram. För det jag har upplevt har varit omänskligt.
Tack till alla jag har fått skriva med här inne. Att kunna ventilera mig under min svåraste tid har betytt mer än ni anar. Hade jag inte hittat den här tråden när jag mådde som sämst, vet jag inte hur det hade slutat.
Kram till er alla 💕