Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Du tillhör den grupp som jag riktar mig till. Att du ser honom som den mänskliga och goda gestalten visar just detta. Vad gör han där dessutom om han avskyr pengar och vill leva som en mullvad?
Varför skriver hans polare här och dessutom erkänner att Puffen är där för att vinna pengarna? Häng med lite istället och bli lite iakttagare. Varningsignal är när någon går för hårt fram och bedyrar vilken ängel som vistas i huset av utomstående som vill dela kakan.
Nu är ju detta ett socialt experiment och en dokusåpa med riktiga människor som ska ta sig längst i spelet/programmet för att vinna pengar. Jag skiter fullständigt i varför eller hur mkt dom vill vinna pengarna.
Jag tycker att dom som bjudit på sig mest där inne, som syns, som är intressanta (på olika sätt och individuellt) är dom som ska sitta i final och ha chans till vinsten.
Jag har ngr favoriter där inne och Puffen är en av dom, baserat på det jag skrev ovan och inte hur pass mkt hans gloria lyser eller pga hur pass tydlig han är om vad han vill göra med pengarna eller hur kåt han är på vinsten.
Dessutom är jag själv fullt kapabel att bilda mig mina egna uppfattningar och dom baserar jag på mina egna preferenser osv..
Jag har heller aldrig hört Puffen beskriva sig själv på ett fördelaktigt vis eller att han skulle vara ngn jäkla ängel. Det är andra som gjort det och tillskrivit honom dom egenskaperna och det ska väl inte han stå till svars för.
Vi har helt enkelt olika sätt att se på BB, vad det går ut på, vem som är värd vinsten och det baserat på vem vi är och vad vi vill se. Det är helt ok med mig och jag behöver inte "omvändas" av ngn som tycker annorlunda.
En sak till. Puffen har ju själv från första dagen suttit och sagt vad han vill göra med pengarna om han vinner dom, så var har du fått det ifrån att han inte vill ha pengarna?
Dessutom.. mig veterligen är det bara Lina som uttryckt att hon vill ha pengarna och det är därför hon är där. Alla andra pratar om det sociala spelet som främsta orsaken.
Mänsklig är han ju.. ingen varelse han är ju människa