2015-10-17, 00:53
Medlem
Bajenjeppes avatar
Tittade precis klart gårdagens avsnitt och måste säga att jag återigen blir frustrerad över att man klipper bort så mycket från roliga stunder(som kvällarna i gröna sovrummet) och istället har med massa dötid. Inte så konstigt om TV-tittarna sviker när man inte har med det bästa i programmen.
2015-10-17, 00:53
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Jag har inte riktigt förstått tror jag, vissa säger att Alex är en hane och vissa säger att Alex är en hona, Alex föddes väl med en vagina?

Jag och vaginan har hon kvar.
2015-10-17, 00:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Jag har inte riktigt förstått tror jag, vissa säger att Alex är en hane och vissa säger att Alex är en hona, Alex föddes väl med en vagina?

Alex föddes med en vagina och har fortfarande en vagina. Vet inte vad som gör honom/henne till kille egentligen... att han/hon har killkläder på sig? Att han/hon beter sig som högstadiegrabbar?
2015-10-17, 00:59
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Alex föddes med en vagina och har fortfarande en vagina. Vet inte vad som gör honom/henne till kille egentligen... att han/hon har killkläder på sig? Att han/hon beter sig som högstadiegrabbar?

Är väl att hon identifierar sig som en han och ska genomgå operation å testosteron behandling men inte vill göra de förens hon frusit ägg osv
2015-10-17, 01:01
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krustov
Är väl att hon identifierar sig som en han och ska genomgå operation å testosteron behandling men inte vill göra de förens hon frusit ägg osv

Ja, jo, så är det väl. Vad står det i hennes/hans ID då? Kan man göra en sån "administrativ" ändring utan att ha gjort ett könsbyte fullt ut?
2015-10-17, 01:02
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Jag tror Troy kan ha fått ett uppdrag att lyckas lura övriga deltagare att två ska lämna. Och om dom går på det så får Troy någon form av belöning.

De skulle inte alls vara helt orimligt, har väl hänt någon gång i tidigare säsonger också.
2015-10-17, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Hon har dessutom kvar sitt personnummer som visar att hon är en kvinna.

Alltså på ngt sätt kanske man ska acceptera att det finns folk som känner sig födda i fel kropp osv..
Men kanske är det så att det är personligheten och "jaget" som är rubbat på ngt vis och att det egentligen handlar om att få adekvat hjälp ang sin självkänsla och den man är och faktiskt lära sig att tycka om sig själv istället för att mixtra med kroppen genom operationer och hormoner.

Eller.. jag kanske skulle börja skutta omkring, sniffa i luften, operera dit ett par långa öron och hävda att jag är en kanin född i fel kropp.
2015-10-17, 01:05
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Hon har dessutom kvar sitt personnummer som visar att hon är en kvinna.

Alltså på ngt sätt kanske man ska acceptera att det finnsfolk som känner sig födda i fel kropp osv..
Men kanske är det så att det är personligheten och "jaget" som är rubbat på ngt vis och att det egentligen handlar om att få adekvat hjälp ang sin självkänsla och den man är och faktiskt lära sig att tycka om sig själv istället för att mixtra med kroppen genom operationer och hormoner.

Eller.. jag kanske skulle börja skutta omkring, sniffa i luften, operera dit ett par långa öron och hävda att jag är en kanin född i fel kropp.

Och jag funderar på att operera en stor mage och säga att jag är en tjock person född i en smal persons kropp.

Edit: Eller kanske en negerdvärg född i en vit normallång kropp.
2015-10-17, 01:12
Medlem
neqers avatar
Undra hur det skulle vara om normen var att vara tjej och känna sig som en kille och vice versa.
2015-10-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Och jag funderar på att operera en stor mage och säga att jag är en tjock person född i en smal persons kropp.

Edit: Eller kanske en negerdvärg född i en vit normallång kropp.
Eller kanske en inskränkt simpel man född i en orädd, intelligent kropp.
2015-10-17, 01:16
Medlem
Placeholders avatar
Alltså var det där med att "bryta" tån ett uppdrag? Hennes tå är inte ens missfärgad eller svullen. Den borde vara minst svullen och lite röd vid detta laget, imorgon borde den vara svart\röd\blå om den nu faktist är i närheten av bruten.
2015-10-17, 01:19
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Alltså var det där med att "bryta" tån ett uppdrag? Hennes tå är inte ens missfärgad eller svullen. Den borde vara minst svullen och lite röd vid detta laget, imorgon borde den vara svart\röd\blå om den nu faktist är i närheten av bruten.

Hon är väl överkänslig och vill ha uppmärksamhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in